یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 5:31 قبل از ظهر

چطور وسایل سفر را در یک کوله پشتی جا دهیم

آیا برای سازماندهی و نظم دهی وسایل مورد نیاز سفرتان در کوله پشتی با چالش مواجه شده‌اید و نمی‌دانید چطور وسایل سفر را در یک کوله پشتی جا دهید؟ باید بدانید که شما تنها نیستید! زمانی که صحبت از جمع کردن وسایل مورد نیاز سفر به میان می‌آید، اینکه چه وسایلی را برداریم و چگونه‌ آنها را در کوله پشتی قرار دهیم یکی از چالش‌برانگیزترین و پراسترس‌ترین موضوع‌های قبل سفر به سراغمان می‌آید.
با توجه به اینکه کوله پشتی‌ها فضای محدودی را در اختیارمان قرار می‌دهند، برای بسیاری از ما پیش می‌آید که از برداشتن برخی از لوازم مورد نیازمان صرف نظر می‌کنیم و در طی سفر با چالش کمبود وسایل روبه‌رو می‌شویم. علاوه بر این، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که یک قوطی شامپو یا کرم مرطوب کننده بر اثر فشار پاره شده و مواد داخل آن به تمامی وسایلتان نشت کرده باشد. با سیب همراه باشید و با نحوه چیدمان وسایل سفر در یک کوله پشتی آشنا شوید.

نحوه ی چیدمان کوله کوهنوردی

نحوه ی چیدمان کوله کوهنوردی

فهرست لوازم مورد نیاز: پیش از هر اقدامی لازم است از مسیرها و جاذبه‌های گردشگری که قرار است از آنها بازدید کنید یک فهرست دقیق تهیه کنید. به عنوان مثال، ممکن است شما طبق عادت یک کفش کلاسیک و یک کفش ورزشی بردارید. این فهرست به شما کمک می‌کند در انتخاب بین این دو کفش هوشمندانه‌تر عمل کنید زیرا ممکن است به هیچ عنوان جایی نروید که نیاز به کفش کلاسیک داشته باشید.
انتخاب کوله پشتی مناسب: با توجه به اینکه ممکن است کوله پشتی را در طول سفر حمل کنید، به شما پیشنهاد می‌کنید از یک کوله پشتی جادار و راحت استفاده کنید. به عنوان مثال، کوله پشتی با دهانه بزرگ این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که به سادگی لوازمتان را پیدا کنید و آنها را در کوله پشتی جابه جا کنید. علاوه بر این، شما به کوله پشتی نیاز دارید که برای وسایلی نظری کارت شناسایی، پول و یا پاسپورت امن باشد، امکان قفل شدن داشته باشد و دسترسی به محتوای آن برای فردی غیر از شما ناممکن باشد.

نحوه ی چیدمان کوله کوهنوردی

رول کردن لباس‌ها: یکی از ساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین روش‌های جمع کردن وسایل در کوله پشتی رول کردن آنها است. تمامی لباس‌ها را از جمله شلوارها و تی‌شرت‌ها را به صورت فشرده رول کنید و آنها را مرتب در قسمت پایین کوله قرار دهید. این کار باعث می‌شود شکل کوله پشتی تغییر نکند و فضای مناسبی برای بقیه لوازم شما فراهم شود. مهمتر اینکه رول کردن لباس‌ها مانع از تا شدن و خط افتادن آنها می‌شود.
استفاده از نظم دهنده‌ها: در حال حاضر نظم‌دهنده یا ارگنایزرها در سایزها و جنس‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. شما می‌توانید تمامی لباس‌های رول شده را بر حسب نیازتان در این نظم‌دهنده‌ها قرار دهید و فضای بیشتری را در کوله پشتی ایجاد کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از نظم‌دهنده‌ها برای وسایل شارژی و برقی‌تان استفاده کنید و تمامی آنها را در یک نظم دهنده جا دهید.
جداسازی کفش‌ها: به طور کلی کفش‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کنند. علاوه بر این، کنار هم قرار دادن کفش‌ها و لباس‌ها از نظر بهداشتی درست نیست و لازم است کفش‌ها به صورت جداگانه جمع شوند. برای این کار می‌توانید از کیسه‌های کفش استفاده کنید. یادتان باشد که در طول سفر به چندین جفت کفش نیاز نخواهید داشت، پس از برداشتن چند جفت کفش به شدت خودداری کنید.

نحوه ی چیدمان کوله کوهنوردی

جمع کردن لباس‌های زیر: لباس‌های زیر از جمله لوازمی هستند که همیشه در کوله پشتی گم می‌شوند. برای جلوگیری از این کار می‌توانید از نظم‌دهنده‌های کوچکتر برای جمع‌آوری لباس‌های زیر در یک دسته بندی منظم و مرتب استفاده کنید.
استفاده از زیپ لاک‌ها: زیپ لاک‌ها نیز نوعی نظم دهنده شفاف هستند که می‌توانند بیشترین کاربری را در طول سفر داشته باشند. لوازم بهداشتی خود را نظیر شامپو بدن و شامپوی سر، لوازم آرایشی، عطر و اسپری و دیگر لوازمی که به صورت مایع در قوطی نگهداری می‌شوند را در دو زیپ لاک بگذارید. در این صورت اگر به هر دلیل قوطی‌های داخل کوله‌تان دچار آسیب شوند مواد داخل آنها به وسایل دیگر شما آسیب وارد نمی‌کنند. یادتان باشید که در طول سفر نیازی به چند مدل عطر یا لوازم بهداشتی فراوانی ندارید. لوازم بهداشتی و مراقبتی مهم مانند ضدآفتاب و نرم کننده را در اولویت قرار دهید.
وزن کشی کوله: با وجود اینکه تصور می‌شود حمل کوله در طول سفر بسیار ساده است، اگر کوله پشتی از وزن بالایی برخوردار باشد می‌تواند در طول سفر باعث خستگی بدنی ما شود. پس از قرار دادن لوازم مورد سفر کوله پشتی را وزن کنید و آن را بر روی دوشتان بگذارید، در صورتی که احساس سنگینی کردید بی‌درنگ بار دیگر لوازمتان را بررسی کنید و از تعدادی از لوازم غیرضروری را از کوله خارج کنید.

نکته‌های کاربردی در مجله اینترنتی سیب

نکته‌های کاربردی در مجله اینترنتی سیب

ممکن است شما به عنوان فردی که به سفر علاقه دارد از حداقل چند نکته کاربردی نحوه ی چیدمان کوله کوهنوردی که در این مطلب مطالعه کردید اطلاع نداشتید. هدف مجله اینترنتی سیب این است که کاربران فارسی زبان سراسر جهان با جستجوی چند کلمه کلیدی به سوالات خود پاسخ دهند. با سیب همراه باشید و از آخرین نکات کاربردی سفر و سبک زندگی اطلاع پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *