پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 3:20 قبل از ظهر

چگونه کف اتاق را رنگ کنیم

اگر از رنگ و طرح کفپوش بخشی از ساختمان خسته شده‌اید، یا ترجیح می‌دهید با بودجه اندک، تغییرات چشمیگری ایجاد کنید، رنگ کردن کف اتاق گزینه مناسبی است. اگر بدانیم چگونه کف اتاق را رنگ کنیم فقط لازم است متریال را تهیه کرده و خودمان کار را شروع کنیم.
رنگ کردن اتاق با توجه به جنس کفپوش، نیاز به مواد و ابزار خاصی دارد. البته تمام وسایل مورد نیاز شما، برای رنگ کردن کف اتاق در فروشگاه‌های ابزار و تجهیزات، به راحتی در دسترس است. در ادامه مطالب، یاد می‌گیریم چگونه کف اتاق را رنگ کنیم و در چه شرایطی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

صفر تا صد مراحل رنگ کردن کف اتاق

صفر تا صد مراحل رنگ کردن کف اتاق

قبل از اینکه صفر تا صد مراحل رنگ کردن کف اتاق را آموزش بدهیم، می‌خواهیم شرایط مناسب برای انجام این کار را بررسی کنیم. رنگ کردن کف اتاق، وقتی پیشنهاد می‌شود که وضعیت کفپوش، چندان بد نباشد. برای مثال اگر کف اتاق مورد نظر شما، سرامیک یا کاشی است و نقاط بسیاری، دچار ترک، شکستگی، فرو رفتگی و… باشد، رنگ کردن کف اتاق نتیجه زیبایی به وجود نمی‌آورد.
نکته‌ای که درباره وضعیت کفپوش گفتیم تقریبا برای انواع کفپوش موزاییک، چوب، پارکت و… صدق می‌کند. اگر فقط بخش‌های کوچکی از کفپوش، دچار فرورفتگی و ناهمواری هستند می‌توانید این مشکل را برای بتونه کاری صحیح حل کنید. همچنین یاد آور می‌شویم رنگ کردن کف اتاق برای مکان‌هایی مناسب است که در معرض گرد و غبار نیستند یا می‌توان با بستن درب و پنجره، مانع ورود گرد و خاک شد. در غیر این صورت، گرد و غبار روی سطح تازه رنگ شده قرار می‌گیرند و زیبایی کار را از بین می‌برند.
نکته آخر اینکه اگر مکان مورد نظر شما، به ناچار محل رفت و آمد است نمی‌توانید انتظار نتیجه خوشایندی داشته باشید زیرا برای رنگ کردن کف اتاق، باید تقریبا به مدت ۱ هفته مانع رفت و آمد شوید.

صفر تا صد مراحل رنگ کردن کف اتاق

آموزش گام به گام مراحل رنگ کردن کف اتاق

حال صفر تا صد مراحل رنگ کردن کف اتاق را بخوانید.

1. اولین مرحله از رنگ کردن کف اتاق شامل آماده کردن سطح است. در این مرحله زیرسازی انجام می‌دهید تا سطح آماده رنگ کردن شود. چنانچه بخش‌هایی از کف دارای فرو رفتگی، شکستی، ترک و… است با توجه به جنس کفپوش، از مواد مناسب ترمیم کمک بگیرید.
برای ترمیم سطح کفپوش، می‌توانید ویدئو‌های آموزشی ببینید یا از فروشنده ابزار مربوطه، راهنمایی بخواهید. معمولا برای ترمیم کفپوش کاشی و سرامیک، چسب‌های مخصوص استفاده می‌شود. برای کفپوش‌های چوبی نیاز به چسب و متریال دیگری مانند قطعه‌های چوب خواهید داشت. برای ترمیم موزاییک بهتر است، سیمان استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر، از استادان این حرفه راهنمایی بخواهید.
پس از ترمیم ایرادات کفپوش، بسته به نوع موادی که استفاده کرده‌اید، مدتی صبر کنید تا کاملا خشک و ثابت شوند.

آموزش گام به گام مراحل رنگ کردن کف اتاق
2. در دومین مرحله از رنگ کردن کف اتاق باید سطح را سمباده بکشید. سمباده دستی با زبری ۱۵۰ برای اتاق‌های کوچک و سمباده‌های برقی برای مساحت بزرگ مناسب هستند. با سمباده کشیدن به کفپوش، سطح زبری ایجاد می‌کنید که برای اعمال آستر مناسب است. در مرحله بعدی، پس از پایان سمباده کشی باید اتاق را با جارو برقی تمیز کنید. برای اطمینان از پاک شدن تمام براده‌ها، غبار و.. تی بکشید و در صورت نیاز با دستمال خشک کنید. پاک کردن کفپوش از هر آلودگی، اهمیت زیادی دارد. درب و پنجره یا دریچه‌ای که باعث ورود گرد و غبار می‌شود ببندید و ۱ یا ۲ دو روز صبر کنید تا کفپوش کاملا خشک شود.
4. پس از اینکه اتاق کاملا خشک شد، باید اعمال آستر را شروع کنید. انتخاب آستر، بستگی به نوع رنگ مد نظر شما دارد. هر نوع رنگ، نیاز به آستر خاصی دارد که قلم مو، غلتک یا ابزار دیگر اعمال می‌شود. آستر را از دور‌ترین نقطه به در ورودی شروع کنید. به این ترتیب پس از پایان کار، در گوشه‌ اتاق گیر نمی‌کنید. اولین لایه آستر را بزنید و ۱ روز اجازه بدهید تا کاملا خشک شود. بسته به نوع رنگ مورد نظر یا نوع آستر، ۳ یا ۴ لایه آستر اعمال کنید. برای هر لایه، ۲۴ ساعت صبر کنید.

آموزش گام به گام مراحل رنگ کردن کف اتاق
5. در این مرحله، دوباره سمباده بکشید و پس از آن با دقت تمیزکاری کنید. سمباده با زبری ۲۲۰ مناسب است.
6. حال زمان مهم‌ترین مرحله است. رنگ مورد نظر خود را با قلم مو یا غلتک اعمال کنید. غلتک روی رنگ، حباب ایجاد می‌کند بنابراین به آهستگی با آن رنگ بزنید. ۲۴ ساعت بعد از لایه اول رنگ، یک لایه دیگر اعمال نمایید و ۲ تا ۳ روز صبر کنید تا کاملا خشک شود.
7. در مرحله آخر رنگ کردن کف اتاق، پوشش رویه را اعمال نمایید. پوشش رویه می‌تواند برای مات کردن، براق کردن، تثبیت و… به کار رود. انتخاب این متربال به نوع رنگ بستگی دارد. پس از اعمال پوشش رویه، ۲ روز صبر کنید و به اتاق سری بزنید. با لمس آهسته کفپوش، نزدیک به در ورودی، از خشک شدن آن اطمینان حاصل نمایید.

با مجله اینترنتی سیب رنگ آمیزی منزل خود را به بهترین نحو انجام دهید.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *