یکشنبه , 6 خرداد 1403 - 8:25 بعد از ظهر

چگونه در 20 روز 5 کیلو لاغر شویم

 حتما شما هم به دنبال لاغر شدن و رسیدن به وزن ایده آل خودتان هستید. اگر بخواهیم با هم بدون تعارف صحبت کنیم، باید بگوییم که لاغر شدن چندان کار ساده‌ای هم نیست. شما باید یک سری خوراکی ها را کمتر و یک سری مواد غذایی را بیشتر بخورید و در کنار آن، برنامه های ورزشی منظمی داشته باشید. اما با این حال، باز هم امکان لاغر شدن طی 20 روز به اندازه 5 کیلو وجود دارد. پس اگر شما هم دغدغه لاغر شدن را دارید، با سیب همراه باشید تا بیشتر با نحوه کاهش وزن 5 کیلویی در 20 روز آشنا شوید.

رژیم غذایی 5 کیلو کاهش وزن در 20 روز + کاهش وزن اصولی

برای اینکه یک کاهش وزن اصولی و منطقی داشته باشید، قطعا هم نیاز به رعایت رژیم غذایی دارید و هم نیاز به ورزش کردن اصولی و منظم. بیایید با یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن 5 کیلویی شروع کنیم. قبل از هر چیزی باید بگوییم که هیچ کس به جز یک متخصص تغذیه یا کارشناس ارشد تغذیه نمی تواند به شما برای لاغری در 20 روز کمک کند. چون شرایط هر یک از افراد، نوع اضافه وزن، عادت های غذایی و حتی بیماری های زمینه ای می توانند تاثیر زیادی روی نتیجه کاهش وزن بگذارند.

رژیم غذایی 5 کیلو کاهش وزن در 20 روز + کاهش وزن اصولی

بنابراین، هیچ گاه بدون مشورت پزشک شروع به یک رژیم غذایی غیر اصولی نکنید. چون همانقدر که چاقی و اضافه وزن می تواند بر روی بدن شما تاثیرات بسیار بدی بگذارد، رژیم غذایی نامناسب نیز بسیار برای بدن مضر است. اما فارغ از این موضوع، یک سری نکات نیز وجود دارند که می توانند به صورت عمومی برای کاهش وزن مورد توجه قرار گیرند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • صبحانه کامل. بدن شما در صبح ها چربی سوزی بیشتری دارد. پس اگر می خواهید که وزن خود را کاهش دهید، باید روز خود را با یک صبحانه کامل و مغذی شروع کنید. مصرف آب لیمو و آب ولرم و سیب به صورت ناشتا، می تواند به شما برای کاهش وزن و چربی سوزی بهتر کمک کند.
  • مصرف پروتئین بیشتر. در وعده غذایی ناهار، از پروتئین و فیبر بیشتری استفاده کنید. این کار باعث می شود تا هم عضلات خود را تقویت کنید و هم شاهد کاهش گرسنگی پس از خوردن غذا باشید.
  • کاهش مصرف کربوهیدرات. کربوهیدرات مصرفی خود را در میان وعده ها کاهش دهید. می توانید از آجیل، مغزیجات، میوه ها و … به عنوان یک میان وعده استفاده کنید تا شما را سیر نگه دارند.
  • عدم حذف شام. شاید تصور کنید که حذف شما می تواند باعث کاهش وزن شما در 20 روز شود. اما تحقیقات نشان می دهند که با حذف شما، بدن نتیجه عکس نشان می دهد و حتی با تجمع چربی های بیشتر، وزن افزایش پیدا می کند.

رژیم غذایی 5 کیلو کاهش وزن در 20 روز + کاهش وزن اصولی

برنامه ورزشی کاهش وزن 5 کیلویی در 20 روز

اگر به دنبال کاهش وزن 5 کیلویی در 20 روز هستید، به غیر از اینکه باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، می بایست یک برنامه ورزشی منظم را برای خودتان تعریف کنید. برنامه ورزشی کاهش وزن، بهتر است به همراه تحرک زیاد باشد تا ضربان قلب در حین ورزش افزایش پیدا کند. با این راهکار، نه تنها چربی سوزی افزایش پیدا می کند، بلکه سلامت قلب و عروق نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

هر فرد باید بر اساس شرایط جسمی خودش، یک برنامه ورزشی منظم جهت لاغری و کاهش وزن 5 کیلویی داشته باشد. به طور مثال، اگر قادر به رفتن به باشگاه های ورزشی نیستید، می توانید روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید. هر چقدر سرعت پیاده روی شما بیشتر باشد، چربی سوزی بیشتری نیز خواهید داشت. اگر زانودرد و کمردرد دارید، شاید بهتر باشد که از ورزش های سبک تر مانند پیلاتس کمک بگیرید.

رژیم غذایی 5 کیلو کاهش وزن در 20 روز + کاهش وزن اصولی

بنابراین، برنامه ورزشی مانند رژیم غذایی نمی تواند یک نسخه ثابت برای همه باشد. شما می بایست بر اساس هدف خودتان جهت کاهش وزن، به یک مربی ورزشی مراجعه کنید تا بهترین تمرین ها برای لاغر شدن در عرض 20 روز به شما توضیح داده شود. برنامه ورزشی نیز بر اساس اضافه وزن، میزان اضافه وزن، شرایط جسمی و بیماری های زمینه ای، مدت زمان هدف و … توسط مربی ورزشی به صورت اختصاصی تعیین می شود. فراموش نکنید که در کنار ورزش باید تغذیه مناسبی (به خصوص پرپروتئین) داشته باشید تا شاهد تحلیل رفتن عضلات یا ضعف استخوان ها در حین ورزش نباشید.

مطلب پیشنهادی

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

در دنیا بدنسازی، شروع مسیر با انتخاب‌های درست از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌خصوص زمانی‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *