جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 11:26 قبل از ظهر

چند روز بعد از سوراخ كردن گوش ميتوان گوشواره انداخت؟

گوشواره ها از جمله زیباترین زیورآلاتی هستند که بر چهره خانم ها تاثیر بالایی دارند. البته برای این که بتوانید از این زیورآلات زیبا استفاده کنید، نیاز دارید که در قدم اول گوش هایتان را سوراخ کنید. امروزه بیشتر خانم ها علاقه دارند که چند سوراخ در لاله گوششان ایجاد کنند، اما سوالی که پیش می آید این است که چند روز بعد از سوراخ کردن گوش میتوان گوشواره انداخت؟ مراقبت های لازم بعد از سوراخ کردن گوش چیست؟ در این محتوا قصد داریم به این سوال ها به طور کامل پاسخ دهیم. از شما دعوت می کنیم که برای اطلاع از این موارد ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.چند روز بعد از سوراخ كردن گوش ميتوان گوشواره انداخت؟

مراقبت های لازم بعد از سوراخ کردن گوش

درست است که امروزه سوراخ کردن گوش حتی توسط فروشنده های مترو نیز انجام می شود، ولی این بدان معنا نیست که شما پس از آن به مراقبتی نیاز ندارید. این نکته را به خاطر داشته باشید که گوش های تازه سوراخ شده به شدت در معرض عفونت قرار دارند. بنابراین لازم است که نسبت به مراقبت آن ها دقت نمایید. از جمله کارهایی که پس از این کار باید انجام دهید به شرح زیر هستند:

  • استفاده از پماد
  • رعایت بهداشت
  • عدم تماس گوش با آب
  • انتخاب گوشواره های سبک

مراقبت های لازم بعد از سوراخ کردن گوش

برخی از افراد پس از سوارخ کردن گوش هایشان با ترشحات خشکی مواجه می شوند. این ترشحات می تواند به دلیل حساسیت به بدن و آلیاژ های نیلک باشد. البته برخی از افراد به نقره نیز حساسیت دارند. برای جلوگیری از عفونت گوش ها لازم است که در ساعات اولیه از پمادهای تتراسایکلین استفاده کنید. این کار را هر 3 ساعت یکبار تکرار کنید. در صورتی که پس از گذشت 24 ساعت همچنان در محل سوراخ گوش هایتان تورم یا قرمزی مشاهده کردید، به پزشک متخصص مراجعه نمایید.
به هیچ وجه محل سوراخ شده در گوش را با شامپو یا شوینده هایی نشویید که مخصوص مو هستند. چرا که مواد و ترکیبات تشکیل دهنده این شوینده ها ممکن است موجب عفونت شدید شوند. به همین خاطر توصیه می کنیم که به هنگام حمام پلاستیکی روی گوش هایتان قرار دهید. با این کار از خیس شدن آن ها جلوگیری خواهید کرد.
پس از این که گوش هایتان را سوراخ کردید، از رو بالشتی تمیز استفاده کنید که بافتی یکپارچه و ریز دارد. با این کار امکان گیر کردن گوشواره به روبالشتی را نیز کاهش خواهید داد. همچنین توصیه می کنیم در صورتی که گوش هایتان را پیرسینگ کرده اید، روی آن ها نخوابید.
در صورتی که از پیرسینگ استفاده کرده اید، قبل از تمیز کردن آن دست هایتان را با صابون آنتی باکتریال و آب بشویید. برای ضد عفونی کردن سوراخ های گوش نیز می توانید از پنبه یا دستمالی تمیز استفاده نمایید.

مراقبت های لازم بعد از سوراخ کردن گوش

تعویض گوشواره گوش تازه سوراخ شده

به طور معمول پس از سوراخ کردن گوش، پزشک گوشواره هایی مخصوص را به شما می دهد. زمان تعویض این گوشواره ها به محلی از گوش بستگی دارد که سوراخ ایجاد شده است. در صورتی که نرمه گوش تان را سوراخ کرده اید، در حدود 6 هفته پس از آن می توانید از گوشواره های خودتان استفاده کنید، ولی اگر در قسمت غضروفی گوش سوراخی را ایجاد کرده اید، پس از گذشت 12 هفته آن ها را تعویض نمایید.
توصیه می کنیم که این مدت زمان را کاهش ندهید و طبق استانداردهای مطرح شده عمل کنید. با این کار می توانید تا آخر عمر بدون هیچ نگرانی از زیورآلات مختلف استفاده کنید. این در حالی است که به هیچ وجه دچار عفونت و مشکلاتی این چنینی نخواهید شد.
کلام آخر
سوراخ کردن گوش شاید فرایندی ساده باشد، ولی به مراقبت های خاصی نیاز دارد. چرا که ممکن است پس از مدت زمانی گوش های شما دچار عفونت شود. در متن بالا سعی کردیم به طور کامل روش های مراقبت از گوش پس از سوراخ کردن را توضیح دهیم. همچنین بهترین و طلایی ترین زمان تعویض گوشواره های مخصوص سوراخ کردن را بگوییم. امیدواریم که مطالب فوق مورد استفاده شما واقع شده باشد. توصیه می کنیم که به تمامی مطالب ذکر شده در متن بالا پایبند باشید و از این طریق سلامت خود را حفظ کنید.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *