جمعه , 14 اردیبهشت 1403 - 11:24 قبل از ظهر

چگونه در بیو اینستا شغل خود را بنویسیم

 

در پلتفرم اینستاگرام، اولین بخشی که کاربر با آن مواجه می ‌شود، بخش بیو است. صفحات اینستاگرامی مختلف برای معرفی خود و کسب و کارهایی که دارند، با نوشتن بیو، خود را بیشتر معرفی می ‌کنند. به همین دلیل، می‌ توانیم بگوییم که انجام دادن درست و اصولی این مرحله، می‌ تواند یکی از اصلی‌ ترین مراحل در بالا بردن و بهبود اینستاگرام مارکتینگ باشد. برای نوشتن یک بیوی جذاب و تاثیر گذار، باید وقت کافی بگذارید و مطالبی را کنار هم قرار دهید که کاربر را کنجکاو کند که پست‌ های صفحه شما را مشاهده کند. به عبارتی دیگر، نقش بیو اینستاگرام در حدی است که کاربر با مشاهده آن، تصمیم به ترک یا دنبال کردن صفحه شما می ‌گیرد. در ادامه به ارائه نکات بیشتری در این مورد می ‌پردازیم.

چگونه در اینستاگرام شغل خود را بنویسیم

اضافه کردن آدرس و راه‌ های ارتباطی در بیو اینستاگرام می ‌تواند به کاربران کمک کند تا به راحتی با شما در ارتباط باشند و از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. برای اضافه کردن آدرس در بیو اینستاگرام، می‌ توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.
  • روی آیکون پروفایل خود که در پایین سمت راست صفحه نمایش قرار دارد کلیک کنید.
  • سپس روی Edit Profile یا ویرایش پروفایل کلیک کنید.
  • در بخش بیوگرافی، جایی که متن خود را وارد می‌ کنید، آدرس و اطلاعات تماس خود را نیز وارد کنید. می‌ توانید آدرس دقیق فروشگاه، دفتر یا محل کسب و کار خود را درج نمایید.
  • پس از وارد کردن اطلاعات خود، بر روی دکمه Doneیا انجام شد کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

در صورت تمایل می‌ توانید از قابلیت استفاده از لینک clickable در بیو خود استفاده کنید. به این ترتیب، کاربران می ‌توانند روی لینک کلیک کنند و به صفحه مورد نظر هدایت شوند؛ مانند لینک وبسایت، صفحه تماس، فروشگاه آنلاین و غیره. توجه داشته باشید که در اینستاگرام فقط یک قسمت برای آدرس وجود دارد، بنابراین باید با دقت، اطلاعات خود را وارد کنید و از فضای محدود بیو به صورت بهینه استفاده کنید.

آموزش نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کار

با توجه به اهمیتی که بیو اینستاگرام در روند فعالیت و کسب و کار دارد، نوشتن اصولی این اطلاعات می ‌تواند تاثیر زیادی بر روی ارتقا پیج داشته باشد. در بخش ویرایش پروفایل، باید اطلاعات مختلفی را در جاهای درست وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌ شوند:

  • نام (Name)

در بخش نام (Name) بیوگرافی اینستاگرام، می ‌توانید نام کسب و کار خود را به زبان فارسی نوشته و از فونت‌ هایی با ظاهر جذاب و زیبا استفاده کنید. به عنوان مثال: نام: کارخانه لباس پارسا

در این مثال، نام کسب و کار کارخانه لباس پارسا به صورت فارسی درج شده است. شما می ‌توانید از فونت‌ های متنوعی برای نوشتن نام کسب و کار خود استفاده کنید تا ظاهر بیو اینستا را جذاب‌ تر کنید.

البته ممکن است برخی از فونت‌ ها در اینستاگرام قابل استفاده نباشند یا در برخی از دستگاه ‌ها و مرورگرها به درستی نمایش داده نشوند. قبل از استفاده از فونت‌ ها، بهتر است آن ‌ها را در دستگاه ‌ها و مرورگر‌های مختلف تست کنید تا ببینید که آیا درست نمایش داده می ‌شوند یا خیر.

  • نام کاربری یا آیدی

نام کاربری در اینستاگرام باید به زبان انگلیسی باشد و به صورت منحصر به فرد برای هر کاربر تعیین ‌شود. با استفاده از نام کاربری، افراد می ‌توانند شما را در اینستاگرام پیدا کرده و شما را منشن کنند. نام کاربری می‌ تواند شامل حروف انگلیسی، اعداد و نقاط (dot) باشند. این عبارت‌ ها باید بین ۲ تا ۳۰ کاراکتر داشته باشند که استفاده از اسپیس یا فاصله در آن نیز غیرمجاز است.

در هنگام ساخت حساب کاربری در اینستاگرام، می‌ توانید نام کاربری دلخواه خود را انتخاب کنید. بهتر است نام کاربری را با دقت و با توجه به شناخته شدن و قابلیت سرچ آسان انتخاب کنید. در صورت نیاز، می ‌توانید در آینده نام کاربری خود را تغییر دهید.

  • درج وبسایت

در قسمت بیوگرافی اینستاگرام، می‌ توانید یک آدرس اینترنتی را قرار دهید. این آدرس می‌ تواند آدرس وب‌سایت شرکت یا کسب و کار شما، کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام شخص دیگر یا هر منبع دیگری باشد که مرتبط با شما است.

  • بیو اینستاگرام

در قسمت بیوگرافی (Bio) اینستاگرام، می ‌توانید درباره خود، کسب و کار یا هر موضوع دیگری که می ‌خواهید با مخاطبان به اشتراک بگذارید، مطلب بنویسید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که محدودیت ۱۵۰ کاراکتری برای بیوگرافی در نظر گرفته شده است. بنابراین، توصیه می ‌شود متن خود را به صورت مختصر و مفید بازگو کنید. در طراحی بیوگرافی، می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  1. توضیح کسب و کار: می‌توانید درباره فعالیت ‌ها، محصولات یا خدماتی که ارائه می ‌دهید، اطلاعاتی را در بیوگرافی قرار دهید.
  2. ایجاد ارتباط با صفحات دیگر: در بیو اینستاگرام می‌ توانید لینک وب‌سایت، کانال تلگرام، ایمیل یا روش‌ های دیگری را قرار دهید تا کاربران بتوانند با شما در سایر صفحات اجتماعی در ارتباط باشند.
  3. اهمیت کسب و کار: در بیوگرافی خود می‌توانید به مزیت‌ ها، ویژگی ‌ها یا محتوای منحصر به فردی که ارائه می ‌دهید، اشاره کنید تا کاربران را برای ماندن در پیج، ترغیب کنید.
  4. ایجاد ارتباط و تعامل با کاربران: می ‌توانید با استفاده از کلماتی مانند ما و شما، توجه کاربران را جلب کنید و ارتباط نزدیکتری با آن‌ها برقرار نمایید.
  5. استفاده از هشتگ ‌ها: با استفاده از هشتگ ‌های مرتبط با محتوای خود، می ‌توانید دسترسی بیشتری به مخاطبان خود داشته باشید.

با در نظر گرفتن محدودیت کاراکترهای مورد استفاده در بیو، می ‌توانید به صورت مختصر و مفید، فعالیت و خدمات خود را معرفی و تبلیغ کنید. این بخش دربرگیرنده اطلاعات مختصری در مورد فعالیت پیج و اهداف آن است. بنابراین، استفاده از کلمات و عبارات تاثیر گذار، بسیار مهم خواهند بود.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *