دوشنبه , 31 اردیبهشت 1403 - 8:53 قبل از ظهر

مراقبت بعد از رنگ مو

 

رنگ کردن مو یکی از اقداماتی است که می تواند زیبایی چهره شما را دوچندان کند و موهایی زیبا و متفاوت برای شما به ارمغان بیاورد، اما علاوه بر این زیبایی می تواند آسیب زا نیز باشد. همانطور که می دانید رنگ مو حاوی مواد شیمیایی است که هر چند به گونه ای طراحی شده اند که برای سلامتی موها مضر نباشند، اما به دلیل ماهیتی که این مواد دارند، خواه ناخواه به موهای ما می توانند آسیب بزنند. از طرفی تثبیت و زیبایی رنگ مو به مراقبت های بعد از رنگ بسیار وابسته است به گونه ای که باید پس از رنگ مو اقدامات مهمی را انجام داد. از این رو امروز تصمیم داریم در این مقاله از سیب درباره مراقبت های بعد از رنگ مو صحبت کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

آیا بعد از رنگ مو شامپو بزنیم؟

زمانیکه شما موهای خود را رنگ می کنید به عبارتی طی فرایندهای شیمیایی کوتیکول های موی شما باز می شوند و تا چندین روز (حداکثر 5 روز بسته به جنس مو) باز خواهند ماند. به همین خاطر در صورتیکه از مواد شیمیایی دیگری همچون رنگ استفاده کنید، ممکن است محتویات شامپوی شما به رنگ مویتان آسیب بزند. به همین خاطر یکی از اصلی ترین نکاتی که تمام کسانی که رنگ می کنند باید بدانند این است که تا چند روز حمام نکنند. اما اگر رنگ مو به پوست سر شما رسیده است باید با مشورت فرد رنگ کار، این موارد را از روی پوست سر خود بزدایید.

چگونه از موی رنگ شده خود به خوبی مراقبت کنیم؟

قبل از اینکه به بررسی نکاتی درباره مراقبت های بعد از رنگ مو بپردازیم باید بدانید که اگر سلامتی موهای شما برایتان اهمیت دارد بهتر است که از رنگ کردن های پی در پی اجتناب کنید. زیرا رنگ موها حاوی موادی هستند که می توانند رطوبت موها را از بین ببرند و موها خشک و شکننده شوند. با اینحال چه یکبار چه چندبار موهای خود را رنگ کنید باید نکات زیر را رعایت کنید.

وسایل حرارتی مانند اتو مو، دستگاه های فر کننده، سشوار از جمله دستگاه هایی هستند که به موها حرارت زیادی را تحمیل می کنند و به مرور میزان شکنندگی مو را افزایش می دهند.موهای رنگ شده اغلب زبر خواهند شد و در صورتیکه موهای شما آسیب جدی دیده باشند و یا به طور کلی خیلی نازک شده باشند، باید از نرم کننده های قوی استفاده کرد.
نرم کننده های مخصوص رنگ مو از موادی هستند که می توانند کمک کنند تا موهای شما رطوبت خود را مجدد به دست بیاورند و همچون قبل موهای شما شاداب باشند.در برخی موارد توصیه می شود ماسک ها و روغن تراپی ها نیز در کنار نرم کننده های مو استفاده شوند. ماسک های مو می توانند از نرم کننده ها خاصیت نرم کنندگی بسیار بیشتری داشته باشند، اما باید دقت کنید که همانند نرم کننده ها این ماسک ها نیز برای ساقه مو مفید هستند نه ریشه.


روغن تراپی نیز از جمله فعالیت هایی است که برای افرادی که تمایل دارند به صورت ارگانیک برای موهای خود کاری کنند مناسب است، اثر روغن تراپی به شرطی که از روغن های اصل استفاده کنید، فوق العاده بالا است ولی فراموش نکنید که استفاده از روش های روغن تراپی نیاز به رعایت نکات مشخصی دارد که الزامی هستند.

اگر مدتی بعد از رنگ کردن مو، موهای شما دچار خشکی شدند و به گونه ای بودند که ساقه موهای شما پر از موخوره شدند باید آن ها را کوتاه کنید زیرا موخوره هیچ راه درمانی جز کوتاهی ندارد و در صورتی که رفع نشود بسیار پیش می رود. آفتاب همانطور که برای پوست ما مضر است برای موهای ما نیز ضرر دارد زیرا نور خورشید دارای قدرتی است که می توانند به مرور زمان سبب پوسیدگی مواد زیادی شود، موها نیز از این مسئله استثنا نیستند، به همین دلیل پوشاندن موها در برابر اشعه خورشید می تواند کمک کند که رطوبت موهای شما به دلیل تابش خورشید از بین نرود. برای اینکه رنگ موهای شما همچون روز اول باقی بمانند و درخشان و شاداب باشند بهتر است که مواد شستشو و مراقبت موی شما کاملاً مخصوص موهای رنگ شده باشد، زیرا ترکیبات این مواد به گونه ای است که علاوه بر تثبیت رنگ مو سبب می شود که موها به مرور به دلیل رنگ شدن آسیب نبینند.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *