شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 1:41 قبل از ظهر

کابینت ندارم چیکار کنم؟

فضاهای کوچک و بهم ریخته اگر به درستی طراحی و تزیین شوند می‌توانند تبدیل به فضاهای کاربردی و مفیدی شوند که می‌توانیم ساعت‌های زیادی از روز را در آن سپری کنیم. به عنوان مثال آشپزخانه‌ها فضاهایی هستند که در آنها وسایل زیادی وجود دارد. آشپزخانه‌هایی که در آنها سازماندهی و نظم دهی دیده نمی‌شوند تبدیل به محیط‌ها چالش برانگیزی می‌شوند. از مهمترین دلایل وجود کابینت در آشپزخانه همین نظم دهی وسایل و لازم آشپزخانه است اما کابینت‌های قدیمی به همان اندازه که عدم وجود کابینت می‌تواند شرایط را برای ما دشوار کند، می‌تواند با سر و صدا و یا ظاهر نامناسب برای ما آزار دهنده شوند.
در حالی که ممکن است فضای کافی برای نصب کابینت جدید نداشته باشید احتمال دارد بودجه کافی نیز برای خرید و نصب کابینت‌های گران قیمت جدید نداشته باشید. علاوه بر این، سطح کابینت‌ها هم اکثر اوقات به عنوان میز و محیط کار، آشپزی و شیرینی پزی، استفاده می‌گردد. پس اگر در آشپزخانه‌تان کابینت ندارید با دو مشکل اصلی روبه‌رو هستید! فضایی برای نگهداری و قرار دادن ظرف و ظروف و فضایی برای انجام کارهای آشپزی! همچنین نحوه تميز كردن كابينت ام دي اف را در سایت سیب گفته ایم.

کابینت ندارم چیکار کنم؟

  • استفاده از کمدهای کوچک چرخدار: کمدهای کوچک چرخدار وسایل قدیمی هستند و تمامی حداقل یکی از آنها را از نزدیک دیده‌ایم. شما می‌توانید با تهیه تعدادی از این کمدهای کوچک چرخدار لوازم و وسایل آشپزخانه‌تان را داخل آنها قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید با تهیه کمدهای کوچک معمولی و اضافه کردن چرخ به پایه آنها نیازتان را به کابینت‌های گران قیمت برطرف کنید.
  • استفاده از کمدهای کنار دیوار: اگر آشپزخانه شما اپن است، به راحتی می‌توانید از کمدهای باریکی که کنار دیوار گذاشته می‌شوند و به تازگی ترند شده‌اند به جای کابینت استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای نظم دهی به ظرف و ظروف آشپزخانه‌تان از جعبه‌های کوچک استفاده کنید و جعبه‌ها را داخل کمد مورد نظر قرار دهید. در این صورت فضای بیشتری را در اختیار خواهید داشت.
  • استفاده هوشمندانه از دیوارهای آشپزخانه: دیوارها مناسب‌ترین قسمت‌های آشپزخانه برای آویزان کردن برخی وسایل هستند. به عنوان مثال، شما می‌توانید دستمال‌ها، دستگیره‌ها و پیشبندتان را با خیال آسوده به یکی از دیوارهای آشپزخانه آویزان کنید و دیگر به دنبال یک فضای کوچک برای این طور لوازم نباشید. شما همچنین می‌توانید از آویزهای کوچک و بزرگ استفاده کنید و از ماگ و فنجان را تا تابه و قابله روی دیوار آویزان کنید. این نوع طراحی زیبایی منحصر به فردی را به محیط آشپزخانه شما می‌افزاید.

کابینت ندارم چیکار کنم؟

  • استفاده از فضای خالی اجاق گاز فردار: اگر اجاق گاز شما فر دارد، به سادگی می‌توانید میزان زیادی از قابلمه‌ها و ظروف پیرکس را داخل آن قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با برخی لوازم مانند ست‌های قاشق و چنگال اضافی که در زمان مهمانی مورد استفاده قرار می‌دهید را داخل نظم‌دهنده‌ها قرار دهید و نظم دهنده را داخل فر اجاق گاز بگذارید.

جایگزین کابینت؛ شلف بجای کابینت

همانطور که پیش از این اشاره شده، کابینت‌ها فضاهایی هستند که برای نگهداری وسایل و لوازم آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه شما می‌توانید از شلف بجای کابینت استفاده کنید. شلف یا قفسه‌های آشپزخانه به‌روزترین و مدرن‌ترین تجهیزاتی هستند که به عنوان جایگزین کابینت‌ها در آشپزخانه‌های مدرن و مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرند. شلف‌ها در صورتیکه به درستی نصب شوند، علاوه بر اینکه این امکان را برای شما فراهم می‌سازند تا هر تعداد وسیله آشپزخانه را در آنها جای دهید، فضای کلی آشپزخانه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند و به محیط انرژی می‌دهند. برای افزایش زیبایی بصری تنها کافی است چند ماگ یا فنجان رنگی و طرح‌دار را در این شلف‌ها قرار دهید.

جایگزین کابینت؛ شلف بجای کابینت
علاوه بر این می‌توانید از گل‌های طبیعی و مصنوعی نیز در کنار ظرف و ظروف داخل شلف‌ها استفاده کنید و محیط را سرزنده‌تر و جذاب‌تر کنید. در حال حاضر شلف‌های متنوعی در بازار به فروش می‌رسند که شما می‌توانید با هزینه بسیار ناچیزی آنها را در جنس‌های مختلف فلزی، چوبی و پلاستیکی تهیه کنید. اگر شلف‌های موجود در بازار مورد پسند شما نبودند نیز می‌توانید با تهیه چند ابزار و وسیله ساده زیباترین و کاربردی‌ترین شلف‌های آشپزخانه را در منزلتان بسازید و از آنها به عنوان مناسب‌ترین جایگزین کابینت‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که دسترسی شما به وسایل قرار داده شده بر روی شلف‌های آشپزخانه بسیار بیشتر از وسایلی است که داخل کابینت‌ها نگهداری می‌شوند.
سخن آخر اینکه اجازه ندهید فضای کوچک آشپزخانه مانع شما در درست کردن غذاهای لذیذ و خوشمزه شود. با این چند نکته کاربردی بدون صرف هزینه برای تهیه کابینت فضای بیشتری را برای وسایل آشپزخانه خود ایجاد کنید.

آموزش ارتقا سبک زندگی در مجله اینترنتی سیب

آموزش ارتقا سبک زندگی در مجله اینترنتی سیب

مجله اینترنتی سیب یکی از مجلات سبک زندگی به زبان فارسی است که راه‌ حل‌های مشکلات و سوالات مربوط به خانه‌داری و سبک زندگی را برای شما عزیزان جمع آوری می‌کند. هدف اصلی مجله اینترنتی سیب در ارائه آخرین مطالب آموزنده و سرگرم کننده، به‌روزرسانی دانش کلی خانواده‌ها و افراد علاقه‌مند به یادگیری مسایل هنری و تکنیک‌های جدید است. با مراجعه روزانه به وب‌سایت سیب می‌توانید جذاب‌ترین مطالب روز دنیا را در گوشی تلفن همراه خود مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

تميز كردن كابينت ام دي اف با شامپو فرش

تميز كردن كابينت ام دي اف با شامپو فرش

استفاده از کابینت های ام دی اف در آشپزخانه بسیار متداول است و به دلیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳