پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 5:20 قبل از ظهر

تميز كردن كابينت ام دي اف با شامپو فرش

استفاده از کابینت های ام دی اف در آشپزخانه بسیار متداول است و به دلیل وجود رطوبت در آشپزخانه و همچنین بخارهای ناشی از آشپزی، بدنه و سطح قابل دید کابینت ها در معرض آلودگی بوده و همواره نیازمند تمیز کردن سطوح کابینت هستیم. وجود آلودگی و رسوب بر روی کابینت آشپزخانه بسیار نامطلوب بوده و سبب کاهش عمر آن می شود. مواد متنوعی را برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف می توان به کار برد که از جمله آنها می توان شامپو فرش را اشاره کرد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

نظافت كابينت ام دي اف با شامپو فرش

کاربرد ام دي اف با شامپو فرش

از جمله روش های تمیز کردن کابینت ام دی اف، می توان تمیز کردن با شامپو فرش را اشاره کرد، بدنه ام دی اف بسیار حساس بوده و با استفاده از مواد شیمیایی و رطوبت بالا دچار آسیب می شوند، اما اگر از شامپو فرش و یک دستمال برای تمیز کردن آن استفاده شود هم آسیبی به کابینت وارد نمی شود و هم آلودگی روی سطح آن از بین می رود. در صورتی که زمان زیادی از کثیفی کابینت بگذرد باید در ابتدا لایه ایجاد شده و چربی ها را از روی کابینت حذف کنیم و سپس شامپو فرش یا هر ماده شوینده ای که آسیبی به کابینت وارد نمی کند، استفاده کرد و آلودگی را از بین برد.

کاربرد ام دي اف با شامپو فرش

مراحل تميز كردن كابينت mdf با شامپو فرش

در واقع شامپو فرش یک اسید ضعیف است که آلودگی سطحی فرش را حذف می کند و نیازی به شستشوی کلی و هدر رفتن میزان زیادی آب نیست. برای تمیز کردن کابینت با استفاده از شامپو فرش، باید در ابتدا گرد و خاک را از روی کابینت ها پاک کرد که می توان از یک دستمال معمولی استفاده کرد.

مرحله اول تميز كردن كابينت mdf با شامپو فرش

در مرحله بعد شامپو را بر روی دستمال یا کابینت اسپری کرده و سعی می کنیم سطح کابینت را تمیز کنیم، اگر چربی بر روی سطح باقی مانده باشد باید از برس برای برطرف کردن آن استفاده شود، در نهایت با دستمال معمولی، کابینت را تمیز می کنیم.

مرحله دومتميز كردن كابينت mdf با شامپو فرش

جمع بندی:
ساختار ام دی اف به این صورت است که با فشرده کردن ذرات چوب و چسب مخصوص به وجود می آید و با استفاده از روکش ضد آب و به رنگ های مختلف می توان سطح آن را پوشاند. در صورت رسیدن رطوبت به چوب ام دی اف ساختار خود را از دست می دهد. تمیز کردن کابینت ام دی اف با استفاده از شامپو فرش یک روش ساده برای حذف آلودگی و تمیزکاری کابینت هاست که با استفاده از یک دستمال و با صرف زمان کوتاه امکان پذیر است و در مقایسه با سایر مواد هزینه و زمان کمتری نیاز دارد.

تميز كردن كابينت ام دی اف

نکته مهم در تمیز کردن کابینت این است که به صورت مکرر و منظم این کار صورت پذیرد؛ زیرا در صورت کثیف شدن آنها و گذشت زمان طولانی به راحتی این آلودگی قابل حذف نیست.

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳