پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 10:03 قبل از ظهر

کابینت بدون دستگیره خوبه یا با دستگیره

با افزایش توجه به فضاهای پرتردد منازل نظیر آشپزخانه‌ها و سرمایه‌گذاری در طراحی دکوراسیون داخلی آنها، بار دیگر این سوال که آیا کابینت بدون دستگیره خوبه یا با دستگیره، یکی از سوالات پرتکرار در زمان خرید کابینت به شمار می‌رود. با توجه به اینکه کابینتدر طیف وسیعی تولید می‌شود و تنوع بسیار بالایی در مواد اولیه و طرح و رنگ دارد، انتخاب مناسب‌ترین کابینت می‌تواند برای برخی از ما چالش برانگیز باشد. همان‌طور که زیبایی کابینت باید مورد توجه ما قرار بگیرد، کارایی و حفظ تمیزی این فضاهای کاربردی نیز نیز باید در هنگام خرید در تصمیم گیری ما تأثیر بگذارند. در حال حاضر هر دو مدل کابینت بدون دستگیره و با دستگیره بازار تقاضای خود را دارند و به یک میزان مورد توجه مصرف کننده قرار می‌گیرند، در نتیجه نمی‌توان از میزان فروش این دو مدل تصمیم گرفت که کدام یک کاربردی‌تر و مفیدتر است. توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه تهیه انواع کابینت با دستگیره و بدون دستگیره باید مبلغ قابل توجهی را نیز برای نصب آنها کنار بگذارید. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی با کمک سیب بهترین گزینه را انتخاب کنید. با ما همراه شوید. همچنین نحوه تميز كردن كابينت ام دي اف را در سایت سیب گفته ایم.

مزایا و معایب کابینت بدون دستگیره

مزایا و معایب کابینت بدون دستگیره

رایج‌ترین کابینتی که تا همین چند سال پیش در منازل ایرانی نصب می‌شود، کابینت با دستگیره بود. این مدل کابینت‌های سنتی، بدون توجه به طرح و رنگ، مانند یک کمد فلزی و یا چوبی امکان جا دادن ظرف و ظروف و لوازم آشپزخانه را برای ما فراهم می‌کنند. با این تعاریف، کابینت‌های بدون دستگیره کابینت‌های جدیدتری هستند که عملکرد متفاوتی دارند و در نتیجه از مزایا و معایب خاصی برخوردار هستند.
کابینت بدون دستگیره و ایمنی بیشتر در آشپزخانه: از مهمترین مزایای کابینت بدون دستگیره می‌توان به افزایش ایمنی اشاره کرد. با وجود اجاق گاز، چاقوهای ریز و درشت، ظروف شکستنی، قابلمه‌های داغ و لوازم برقی مختلف، آشپزخانه یک فضای بسیار خطرناک برای کودکان است زیرا خطرات احتمالی فراوانی برای آن‌ها وجود دارد. با توجه به اینکه باز کردن کابینت بدون دستگیره برای کودکان تقریباً غیرممکن است، در نتیجه کودکان هیچ دسترسی به وسایل داخل کابینت‌ها نخواهند داشت و هیچ خطری آنها را تهدید نخواهد کرد. علاوه بر این، وجود دستگیره‌های بزرگ کابینت‌ها می‌تواند در طول شب و به طور کلی زمانی که نور کم است برای ما نیز خطرآفرینی کند. به عنوان مثال تنها کافی است بدنمان با آنها برخورد کند و دچار کوفتگی و آسیب شویم.

مزایا و معایب کابینت بدون دستگیره
طراح‌های مدرن و جذاب: از دیگر مزایای کابینت بدون دستگیره می‌توان به تاثیر قابل توجه این محصولات شیک و لوکس در فضای کلی آشپزخانه اشاره کرد. نمی‌توان این موضوع که کابینت‌های بدون دستگیره نقش مهمی در افزایش زیبایی بصری آشپزخانه ایفا می‌کنند را نادیده گرفت. سطح صاف و یکنواخت، سادگی، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع کابینت‌های بدون دستگیره عواملی هستند که در محبوبیت آنها تأثیر می‌گذارند.
دسترسی به فضای اضافی در آشپزخانه: عدم وجود دستگیره کابینت باعث می‌شود فضای آشپزخانه بازتر شود. این ویژگی به طراحان دکوراسیون داخلی کمک می‌کند آزادانه‌تر عمل کنند و از هر نقطه فضای خالی بیشترین بهره را ببرند.
درست است که کابینت‌های بدون دستگیره از مزایای مفیدی برخوردار هستند، اما بد نیست پیش از اقدام به خرید انواع کابینت بدون دستگیره، با معایب آنها نیز آشنا شوید.

مجله اینترنتی سیب راهنمای خرید کابینت‌
دشواری در حفظ بهداشت و پاکیزگی: یکی از مهمترین معایب کابینت بدون دستگیره کثیف شدن درب کابینت است. با توجه به اینکه این کابینت‌ها به صورت فشاری باز می‌شوند و دست‌های ما به عنوان آشپز و فردی که در حال پخت و پز است احتمال دارد پاکیزه نباشد، قسمی از درب کابینت بدون دستگیره اکثر اوقات کثیف خواهد بود. این موضوع باث می‌شود فرایند تمیز کردن کابینت‌‌ها تبدیل به چالش ذهنی شود.
قیمت‌های بالاتر: اگر چه ممکن است تصور کنید که حذف دستگیره‌های کابینت می‌تواند منجر به کاهش کابینت‌ها شود، اما لازم است به این نکته اشاره کنیم که در این حالت مکانیسم کابینت به صورت کلی تغییر پیدا می‌کند و ساخت آنها نیازمند مهارت‌های تخصصی می‌شود. در نتیجه کابینت‌های بدون دسته برخلاف تصور رایج از قیمت بالاتری برخوردار هستند که می‌تواند به عنوان معایب این نوع کابینت‌ها به شمار رود.
کاربرد دشوارتر: یکی دیگر از مزایای کابینت‌های بدون دستگیره را می‌توان در نحوه باز و بسته شدن آنها مشاهده کرد. به عنوان مثال، خانم‌هایی که ناخن‌های بلندی دارند با باز و بسته کردن این مدل کابینت‌ها مشکل دارند و اکثر اوقات ناخن‌های آنها می‌شکند و آسیب می‌بیند.

مجله اینترنتی سیب راهنمای خرید کابینت‌

مجله اینترنتی سیب راهنمای خرید کابینت‌

در این مطلب کابینت‌ بدون دستگیره و کابینت دستگیره دار با یکدیگر مقایسه شدند. علاوه بر این، مزایا و معایب کابینت‌ بدون دستگیره نیز مورد نقد و بررسی گرفت و به مهمترین نکات مورد توجه این کابینت‌های محبوب اشاره شد. مجله اینترنتی سیب به شما توصیه می‌کند بر حسب نیازتان و با بررسی شرایط اعضای خانواده خود از بین کابینت بدون دستگیره و کابینت دستگیره دار مناسب‌ترین گزینه را با هدف افزایش راحتی و آسایش افراد فعال در آشپزخانه تهیه کنید. برای مشاهده جدیدترین مطالب آموزنده و سرگرم کننده سبک زندگی به وب‌سایت سیب مراجعه فرمایید.

مطلب پیشنهادی

تميز كردن كابينت ام دي اف با شامپو فرش

تميز كردن كابينت ام دي اف با شامپو فرش

استفاده از کابینت های ام دی اف در آشپزخانه بسیار متداول است و به دلیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳