شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 4:31 بعد از ظهر

چگونه مداد شمعی را پاک کنیم

گاهی بچه ها از لوازم منزل به جای دفتر نقاشی استفاده می کنند و با مدادشمعی به جان لوازم خانه و دیوارها می افتند. پاک کردن اثر مدادشمعی از روی آن ها نیز چالشی است که شما باید از پس آن بر بیائید. البته دانستن چند راهکار ساده می تواند کمک بزرگی در این راه باشد.

چگونه مدادشمعی را پاک کنیم؟

  • راه اول: از مایونز استفاده کنید. این روش را می توانید برای پاک کردن قسمت های چوبی به کار ببرید. روی مدادشمعی ها را با مایونز پوشانده و بعد با دستمال آن را پاک کنید. برای از بین رفتن لکه های به جا مانده از یک دستمال مرطوب کمک بگیرید.
  • راه دوم: مخلوط نشاسته و آب را روی محل مورد نظر خود بریزید و با یک دستمال حسابی روی لکه ها بکشید تا پاک شوند. به خاطر داشته باشید هرچه مخلوط غلیظ تر باشد، قدرت پاک کنندگی آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • راه سوم: می توانید با استفاده از حرارت سشوار و یک دستمال نخی رد مدادشمعی ها را از بین ببرید. برای این کار دستمال را روی لکه ها گذاشته و با بالاترین حرارت سشوار آن را گرم کنید. با این کار مدادشمعی ها آب شده و به دستمال می چسبند. برای این کار از اتو هم می توانید استفاده کنید.

چگونه مدادشمعی را پاک کنیم؟

چه مدادشمعی با چه چیزی پاک می شود؟

گاهی دیده می شود که افراد پاستل و مدادشمعی را مانند هم می دانند و تفاوتی برای آن ها قائل نمی شوند. پاستل ها در دو نوع گچی و روغنی تولید می شوند. پاستل روغنی شباهت زیادی به مداد شمعی داشته و لک آن نیز به همان شیوه مدادشمعی بر طرف می شود.
فراموش نکنید همان طور که از نام مدادشمعی پیدا است، آن را از شمع می سازند. به همین دلیل نیز می توانید با استفاده از روش حرارت و سرما به راحتی آن را از روی اجسام مختلف به خصوص لباس ها پاک کنید. برای این کار کافی است در ابتدا لباس مورد نظر را در فریزر بگذارید تا حسابی مداد شمعی ها سخت بشوند.

چه مدادشمعی با چه چیزی پاک می شود؟

بعد با استفاده از پشت یک چاقو تا جای ممکن آن ها را بتراشید. در مرحله آخر یک پارچه نخی را روی محل مورد نظر گذاشته و با آخرین درجه اتو که پارچه لباستان آن را تحمل می کند به آن حرارت دهید. این کار را چند بار با قسمت های تمیز پارچه تکرار کنید تا اثر مداد رنگی کاملاً برطرف شود و در مرحله آخر لباس خود را با شوینده و آب گرم بشوئید.

چگونه لکه مدادشمعی را از روی فرش پاک کنیم؟

برای پاک کردن لک مدادشمعی از روی فرش می توانید از روش های زیر استفاده کنید:
استفاده از الکل: برای پاک کردن لک مدادشمعی با الکل از روی فرش، باید پنبه ای را با الکل آغشته کرده و روی مرکز لکه مدادشمعی بگذارید. توجه داشته باشید پنبه را روی لکه نکشید، زیرا باعث پخش شدن آن می شود. بهترین کار این است که پنبه الکلی را نیم ساعت روی لکه بگذارید و در این مدت مواظب باشید که پنبه خشک نشود. بعد از این مدت پنبه را از روی فرش بردارید و اگر هنوز ردی از لکه باقی مانده بود، همین کار را تکرار کنید. در آخر نیز محل لکه را با یک اسفنج تمیز کنید.

چه مدادشمعی با چه چیزی پاک می شود؟
استفاده از سرکه سفید: یکی از حلال های مداد شمعی خوب خانگی که می توان از آن برای پاک کردن لک مدادشمعی از روی فرش استفاده کرد، سرکه سفید است. برای این کار کافی است تمام کارهایی که در مرحله قبل گفتیم با استفاده از سرکه سفید به جای الکل تکرار کنید.
استفاده از سفید کننده حلال مداد شمعی: توجه داشته باشید از این روش تنها بر روی فرش های رنگ روشن استفاده کنید. برای پاک کردن لک مدادشمعی از روی فرش، محلولی از نصف آب و نصف سفید کننده درست کرده و با استفاده از مسواک روی لکه ها بمالید تا پاک شوند. پس از اتمام کار محل را به خوبی آبکشی کرده و خشک کنید.

استفاده از سفید کننده حلال مداد شمعی
همچنین برای پاک کردن لکه مدادشمعی از روی فرش می توانید از کرم اصلاح، اسپری آئروسل و شوینده های مخصوص جوهر نیز استفاده کنید.

چگونه مدادشمعی را از روی دیوار گچی پاک کنیم؟

تمیز کردن لکه های مختلف از روی دیوار گچی کار آسانی نیست. وقتی حرف مدادشمعی ها و پاستل ها به میان می آید به دلیل روغنی بودن آن ها کار باز هم سخت تر می شود و نیاز به حوصله دارد. بهترین روش برای پاک کردن لک مداد شمعی از روی دیوار گچی این است که ابتدا با استفاده از یک قاشق پلاستیکی مداد شمعی های به جا مانده از روی دیوار را بتراشید.

چگونه مدادشمعی را از روی دیوار گچی پاک کنیم؟

در مرحله بعد کمی جوش شیرین روی یک دستمال مرطوب بریزید و آهسته روی باقی مانده مدادشمعی ها بکشید. سپس با استفاده از یک اسفنج نمدار محدوده لکه ها را به خوبی تمیز کنید و در پایان دیوار را با یک حوله مرطوب پاک کنید.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

یک دیدگاه

  1. من مجبور شدم با سنباده نرم مدادشمعی از رو دیوار پاک کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳