یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 8:54 قبل از ظهر

چگونه موهای مش شده را ریشه گیری کنیم

کسانی که موی خودشان را زیاد رنگ می‌کنند، بارها ریشه گیری موهای مش شده را انجام داده‌اند. این عمل برای موهایی که رنگ شده‌اند لازم است. چون وقتی که مو رشد می‌کند، رنگش به رنگ موی طبیعی فرد درمی‌آید. این رنگ ممکن است با رنگ ساقه مو بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل موجب دو رنگ شدن موها و کاهش زیبایی می‌شود. در نتیجه با رشد مجدد موها، لازم است عمل ریشه گیری انجام شود. در این فعالیت تلاش می‌شود که رنگ ریشه مثل ساقه شده و تفاوت‌ها کمتر شود. در ادامه به نکات مهمی در مورد ریشه گیری موهای مش شده می‌پردازیم.

اهمیت انجام ریشه گیری موهای مش شده

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این کار خیلی آسان است، اما اگر ریشه گیری به‌درستی انجام نشود، می‌تواند برای سلامتی آسیب‌زا باشد. ریزش مو و سوختن پوست سر، از جمله آسیب‌هایی است که در اثر بی‌احتیاطی فرد رخ می‌دهند. ریشه گیری غیر اصولی منجر به خارش و التهاب پوست سر شده و در نهایت موها ریزش پیدا می‌کنند. همچنین اگر از دکلره، به‌صورت نادرستی، استفاده شود، حتی ممکن است به مغز هم آسیب برسد. بنابراین در انجام ریشه گیری موهای مش شده، نهایت دقت را به کار ببرید.

ریشه گیری موهای رنگ یا هایلایت شده

نکات مهم ریشه گیری موهای مش شده

قبل از آن که شروع کنید، لازم است با نکات و ترفندهای مرتبط با این کار آشنا شوید. برای ریشه گیری ابتدا باید حمام کرده و ریشه‌ها را از هر نوع آلودگی و چربی اضافه تمیز کنید. چون چربی ریشه مو در ریشه گیری اختلال ایجاد می‌کند. همچنین استفاده از کلیپس‌ برای جدا کردن بخش‌های مختلف، بسیار مفید خواهد بود. از یک لباس کهنه موقع این کار استفاده کنید تا آسیبی به لباس‌های‌تان وارد نشود.

برای ریشه گیری باید سعی کنید تا جای ممکن از همان رنگ و مارک اولیه رنگی که برای ساقه استفاده کردید، خریداری کنید. با این کار، شانس همرنگ شدن ریشه مو با ساقه بسیار بیشتر خواهد شد.

ریشه گیری موهای رنگ یا هایلایت شده

برای ریشه گیری موهای رنگ شده، ابتدا رنگ را در کاسه‌ای مخلوط کرده و اکسیدان مورد نظر را به آن اضافه کنید. بعد موها را شانه زده و با کلیپس جدای‌شان کنید. در ادامه ریشه را با فرچه مخصوص به رنگ، آغشته کنید و بعد از 5 الی 10 دقیقه، بشویید. بهتر است رنگ به مدت زیادی روی ریشه باقی نماند. چون ممکن است باعث ایجاد سوزش و خارش شود. برای ریشه گیری موهای مش شده باید از بهترین و باکیفیت‌ترین رنگ استفاده کنید.

اگر موهای شما هایلایت شده‌اند باید رنگ ریشه مو را به رنگ پایه هایلایت نزدیک کنید. برای این کار، دقت کنید که هر رنگی بعد از چند بار شست‌وشو، حداقل دو درجه روشن تر می‌شود. استفاده از اکسیدان ضعیف برای ریشه گیری موهای هایلایت شده، توصیه می‌شود. البته این مورد برای هایلایت‌هایی است که ریشه گیری آن ها نیازی به دکلره کردن ندارد.

نکات مهم ریشه گیری موهای مش شده

ریشه گیری موهای مش شده با دکلره

اگر به دکلره نیاز داشته باشید، باید دقت بیشتری را در این امر به خرج بدهید. البته توصیه ما این است که حتماً از یک آرایشگر کمک بگیرید تا نتیجه کار باکیفیت‌تر شود. برای دکلره از پودرهای ضعیف و باکیفیت استفاده کنید. استفاده از پودر قوی دکلره می‌تواند موجب سوختن پوست سر شود. در نتیجه انتخاب نوع پودر دکلره بسیار مهم است.

استفاده از اکسیدان بسیار ضعیف و ملایم برای ریشه گیری موهای مش شده توصیه می‌شود. البته اکسیدان باید متناسب با رنگ پایه موها باشد. اگر زمینه موهای شما در پایه 6 و 7 است باید از اکسیدان 9 درصد و اگر زمینه موها تیره‌تر است باید از اکسیدان 6 درصد استفاده کنید.

برای استفاده از رنگساژ، لازم است آن را با اکسیدان 3 درصد مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه استفاده کنید. موقع دکلره زدن ریشه موها، دقت کنید که دکلره به ساقه مو و نواحی‌ای که دارای دکلره هستند آغشته نشود. چون باعث سوختن موها و وز شدن خواهد شد. همچنین می توانید از چسب دکلره استفاده کنید.

در صورتی که محتوای این مقاله را پسندیدید، برای اطلاعات بیشتر در زمینه مو و رنگ مو، به سایر مقالات وبسایت سیب سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *