یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 1:52 قبل از ظهر

بازیگرانی که زندگی سختی داشتند ایرانی

 

کسانی که به تماشای یک فیلم سینمایی می نشینند معمولا به چند دسته متفاوت تقسیم بندی می‌شوند، یک گروه از آنها فقط فیلم را می‌بینند؛ بدون آن‌ که به بازیگرانی که در فیلم ایفای نقش کرده اند علاقمند باشد و پس از مدتی که از فیلم گذشت کلیت فیلم را هم به خاطر ندارند. این دسته از افراد بیشتر برای پر شدن اوقات فراغتشان فیلمی را می‌بینند و برخی از آنها اگر راهکار دیگری برای پر کردن وقت خود داشته باشند، ممکن است اصلاً فیلمی نبینند.

ولی دسته‌ای دیگر با شناختی از بازیگران فیلم، شروع به دیدن آن می‌کنند و پس از دیدن فیلم، درباره آن با دوستان خودشان صحبت می‌کنند. در میان این دو گروه برخی از افراد فکر می‌کنند که بازیگران اشخاص پولداری بودند که از روی علاقه به سمت بازیگری روی آوردند و به هیچ عنوان سختی‌هایی که آنها در طول زندگی به طور روزمره متحمل می‌شوند را نداشتند. به نظر این افراد اصلاً بازیگر فقیری در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم بازیگران ایرانی که زندگی سختی داشتند را برایتان نام ببریم و شرح موفقیت آنها را توضیح دهیم تا شما هم به این نتیجه برسید که ممکن است افراد در طول راه بازیگری فقیر باشد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا اگر بدون پشتوانه مالی می‌خواهید وارد این عرصه شوید نا امید نشوید.

بازیگرانی که فقیر بودند ایرانی

از زمان پیدایش صنعت سینما و ایجاد شغلی به اسم بازیگری، برخی از بازیگران در مقاطعی از دوران بازیگریشان فقیر بودند. متاسفانه به علت آن ‌که در هیچ جامعه ای بازیگری یک شغل با درآمد ثابت نیست و پس از اتمام فیلمبرداری و تسویه حساب با بازیگران یا همان گرفتن دستمزد، دیگر دستمزدی به فرد بازیگر داده نمی‌شود، برخی از بازیگران در طول عمر بازیگری خودشان با مسائل و مشکلات مالی کوچک و بزرگی روبرو می‌شوند.

شاید برایتان تعجب آور باشد که بازیگران مطرحی همچون مهران مدیری، حامد بهداد، امیر آقایی، میلاد کی‌مرام، بهرام افشاری، مهران احمدی و رضا رویگری جزو بازیگران مطرحی بودند که در مقاطعی از زندگی با مشکلات شدید مالی روبرو بودند؛ به گونه ای که برخی از آنها در مصاحبه‌های خودشان در صدا و سیما یا در فضای مجازی به مشکلات مالی که هر روز با آن روبرو هستند، بارها و بارها اشاره کردند. برای همین در زمان اوج بازیگری اکثر بازیگران به این مسائل فکر می‌کنند و برخی با راه اندازی شغل دومی که به آن علاقمندند سعی در جلوگیری از پیدایش مشکلات و مسائل مالی به خصوص در زمان بیکاری دارند.

لیست مشاغل قبلی بازیگران مطرح ایرانی

شاید برای شما هم تعجب آور باشد افرادی که از فقر به بازیگری وارد شدند، قبل از شروع بازیگری مشاغل نسبتاً ساده‌ای داشتند، مثلاً برخی از آنها کارگر ساده یک رستوران یا یک قنادی بودند. برخی در پیتزا فروشی کار کردند؛ حتی در مقاطعی برخی از این بازیگران سرشناس به کارگری در نانوایی،کارگری در مکانیکی،کارگری در تراشکاری، کارگری در پرسکاری، دست فروشی و پهن کردن بساط در کنار خیابان یا کنار سینما روی آورده اند.

مشاغل دوم بازیگران

شاید شما هم بارها در مصاحبه‌های رسمی یا غیر رسمی بازیگران مطرح یا بازیگران پیشکسوت ایرانی از شغل دوم آنها شنیده باشید و برایتان سوال باشد که چرا با این همه درآمد یک سلبریتی باید شغل دومی را راه اندازی کند؟ از آنجایی که صنعت سینمایی یک صنعت با درآمد موقتی است و درآمد مادام العمری برای هیچ بازیگری ندارد؛ بازیگران پس از گذر از زمان شهرت و رسیدن به دوران کهنسالی، کمتر فیلم‌ بازی می‌کنند و این کم بازی کردن در فیلم‌های پیشنهادی به معنای کاهش درآمد فرد است.

برای سلبریتی‌های امروز که در اوج شهرت هستند هم در آینده این مسئله به وجود خواهد آمد، پس اغلب آنها برای امرار معاش در دوران کهنسالی به فکر راهکار جایگزینی هستند که ایجاد منبع درآمدی دوم است تا در زمان کهنسالی برای آنها در آمدی پایدار داشته باشد. برخی از این بازیگران به عنوان یکی از منابع درآمدی برای امرار معاش خودشان به سمت تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات در فضای اینترنتی و سایر شبکه‌های اجتماعی رو می‌آورند. برخی هم به سمت تخصص فردی خودشان می‌روند. از نمونه‌ مشاغل دوم سلبریتی ها می‌توانیم به خوانندگی، نویسندگی، راه اندازی آتلیه، رستوران، کافی‌شاپ، و… اشاره کنیم.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *