شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 2:24 قبل از ظهر

چه مواقعی مو رنگ نمی گیرد؟

امروزه رنگ کردن مو تنها مختص خانم ها نیست، بلکه آقایان نیز از این روش برای داشتن ظاهری زیباتر استفاده می کنند. رنگ کردن مو هم حال و هوایمان را عوض می کند و هم به جذابیتمان می افزاید. گاهی اوقات ممکن است رنگ مویی که خریداری می کنیم نتیجه ی دلخواه ما را به دنبال نداشته باشد. حتما برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده که موهایتان به درستی رنگ نگرفته یا به رنگی که انتخاب کرده اید حتی نزدیک هم نشده است. به نظر شما چرا بعضی اوقات موها رنگ نمی گیرند؟ عوامل متعددی در بروز این مشکل دخیل هستند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

چرا بعضی مواقع مو رنگ نمی گیرد؟

گاهی اوقات حتی با وجود صرف هزینه و وقت بسیار برای خرید و استفاده از رنگ مو، موها رنگ نمی گیرند. این اتفاق علاوه بر ضرر مالی در ظاهر و روحیه ما تاثیر منفی به جا می گذارد. یکی از عواملی که باعث می شود موها رنگ نگیرد، عجله است.

چرا بعضی مواقع مو رنگ نمی گیرد؟

اگر برای انتخاب رنگ موی مناسب، اصل و با ماندگاری بالا که طبق سلیقه تان باشد وقت کافی صرف نکنید و با عجله خرید کنید ممکن است موهایتان آن طور که می خواهید رنگ نگیرد. در زمان استفاده از رنگ مو حتما طبق دستورالعمل نوشته شده روی بسته بندی عمل کنید. بی توجهی به همین موضوع بر رنگ نگرفتن موهایتان تاثیرگذار است.
قبل از خرید حتما رنگ پایه موهایتان را در نظر داشته باشید. قطعا رنگ موی روشن روی موهای تیره نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. همچنین اگر رنگ انتخابی شما به رنگ موی فعلیتان شبیه باشد، تغییری حاصل نخواهد شد. توصیه می شود به رنگ بیس موها دو شماره اضافه کنید که رنگ مناسب برای روشن تر شدن آنها تهیه کنید. اگر به طور معمول از رنگ موی دائمی استفاده می کنید نمی توانید به سراغ رنگ موی موقت بروید زیرا رنگ موهای دائمی قوی تر هستند. شما می توانید رنگ موی دائمی را روی رنگ موی موقت بزنید و نتیجه بگیرید اما عکس آن امکان پذیر نیست.

چرا بعضی مواقع مو رنگ نمیگیرد؟
شستن موها زودتر از زمان به طور کلی موهای تیره و ضخیم رنگ پذیری کمتری دارند و دربرابر رنگ های شیمیایی، مقاوم هستند. یکی دیگر از عوامل رنگ نگرفتن مو، چرب بودن آن ها است. بهتر است قبل از اقدام به رنگ کردن مو، آن ها را با آب گرم و شامپو بشویید. مشخص شده روی جعبه رنگ مو مانع از نفوذ رنگ و اکسیدان به کوتیکول مو شده و باعث می شود موها به خوبی رنگ نگیرد. به طور کلی موهای تیره و ضخیم رنگ پذیری کمتری دارند و دربرابر رنگ های شیمیایی، مقاوم هستند. یکی دیگر از عوامل رنگ نگرفتن مو، چرب بودن آن ها است. بهتر است قبل از اقدام به رنگ کردن مو، آن ها را با آب گرم و شامپو بشویید.

علت رنگ نگرفتن مو چیست؟

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، عوامل دیگری باعث رنگ نگرفتن موها می شوند که به آن ها می پردازیم. اگر طرفدار رنگ های گیاهی مثل حنا هستید باید بدانید تا زمانی که این نوع رنگ روی موهایتان باشد نمی-توانید انتظار رنگ پذیری بالا و دلخواه از آن ها داشته باشید.

علت رنگ نگرفتن مو چیست؟

بهتر است صبر کنید تا موها رشد کنند و رنگ گیاهی از روی آن ها پاک شود و سپس اقدام به رنگ مجدد کنید. ممکن است تا به حال شنیده باشید که در زمان قاعدگی نباید موها را رنگ کرد. این مطلب درست است. در طول چرخه ی قاعدگی و زمان بارداری و شیردهی، ترشح هورمون ها در بدن ما به هم می ریزد.
همین موضوع باعث می شود موهای ما در این دوره ها به خوبی رنگ نگیرد. موهای سفید مانع از رنگ پذیری صحیح می شوند. هر چه تعداد موهای سفید بیشتر باشد، موها کمتر رنگ می گیرند. اگر از دسته افرادی هستید که به صورت مداوم موهایتان را رنگ می کنید باید بدانید که خیلی کم احتمال دارد موهایتان رنگ دلخواه بگیرد. رنگ کردن زیاد و استفاده از پودر دکلره به مرور زمان موها را خشک و ضعیف می کند. به علت آسیبی که این کار به ریشه ی مو وارد می کند و باعث سوختن آن می شود، موها به درستی رنگ نمی گیرند. تنها راه برای رنگ گرفتن موهای آسیب دیده، ترمیم آن ها است. بعد از طی پروسه ی تقویت، ترمیم و رطوبت-رسانی به موها می توانید آن ها را به رنگ مطلوب خود درآورید.

چرا بعضی مواقع مو رنگ نمیگیرد؟

کلام آخر

رنگ کردن موها یک راه ساده است که باعث افزایش جذابیت و زیبایی ما می شود. در برخی مواقع ممکن است از رنگ مویی خوشمان بیاید و آن را بخریم اما بعد از استفاده، موهایمان کامل رنگ نگیرد. این اتفاق ناراحت کننده دلایلی دارد و با دانستن آن ها می شود از این پیش آمد جلوگیری کرد. از بین عواملی که مانع رنگ پذیری موها می شوند می توان به رنگ کردن زیاد، استفاده از رنگ موهای طبیعی و انتخاب رنگ موی نادرست اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳