پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 3:07 بعد از ظهر

بازیگران مرد ایرانی بالای 60 سال

 

صنعت سینما و بازیگری به طور کامل به همدیگر وابسته هستند و اگر بخواهیم سینمای خوب و  با کیفیتی داشته باشیم باید بازیگران خوب و حرفه‌ای در این صنعت فعالیت داشته باشند. سوال اینجاست که آیا می‌توانیم بدون داشتن دانش بازیگری وارد صنعت سینما بشویم یا خیر؟ امروزه دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای در ایران وجود دارند که هنر بازیگری را آموزش می دهند. در این مراکز آموزشی تمام افراد می‌توانند هنر بازیگری را به راحتی یاد بگیرند. درباره حرفه بازیگری باید بدانیم که برخلاف سایر مشاغل، سن خاصی برای وارد شدن به این حرفه وجود ندارد. در این حرفه افراد از خردسالی می‌توانند به آن وارد شوند و تا آخر عمر در آن باقی بمانند؛ یا آن که در میانسالی و کهنسالی به آن وارد شوند؛ به همین خاطر این حرفه برخلاف سایر مشاغل سنی برای بازنشستگی ندارد. در این مقاله قصد داریم به شما همراهان همیشگی، بازیگران مرد ایرانی بالای 60 سال را معرفی کنیم تا اگر قصد ورود به این عرصه را دارید با اطلاعات کافی وارد این آن شوید.

آقایان بازیگر بیشتر از 60 سال

برخی از بازیگران مرد ایرانی که بیش از ۶۰ سال سن دارند و هنوز به حرفه بازیگری مشغول هستند را در این لیست زیر می‌بینیم. در ادامه به برخی از این بازیگران به همراه فیلم‌های آنها اشاره کردیم.

داریوش ارجمند: متولد سال ۱۳۲۳ است. کشتی آنجلیکا، ناصرالدین شاه آکتور سینما، آدم برفی، سگ کشی، ازدواج به سبک ایرانی، امام علی و ستایش از فیلم‌های معروف ایشان است.

مجید مظفری: متولد سال ۱۳۲۹ است. زیر پوست شهر، جان سخت و سگ کشی از فیلم‌های معروف ایشان به حساب می‌آید.

رضا کیانیان: متولد سال ۱۳۳۰ است. او علاوه بر بازیگری در زمینه سینما به تئاتر و تلویزیون و نویسندگی هم فعالیت می‌کند. از جمله فیلم‌های معروف ایشان به چتری برای دو نفر، سگ کشی، باغ فردوس ۵ بعد از ظهر، خاک آشنا، همیشه پای یک زن در میان است، راه آبی ابریشم، آزمایشگاه، بارکد و مجوز خروج می‌توانیم اشاره کنیم.

علیرضا خمسه: متولد سال 1331 است. جیب برها به بهشت نمی‌روند، عروسک، شکلات داغ، از تهران تا بهشت، جنجال در عروسی از فیلم‌های معروف ایشان است.

پرویز پرستویی: متولد سال 1334 است. آژانس شیشه‌ای، بادیگارد، به نام پدر، مومیایی ۳، امروز، بوفالو، خانه کاغذی از معروف‌ترین نقش آفرینی‌های او است.

حمید لولایی: متولد سال۱۳۳۴ است. سریال‌های زیر آسمان شهر، خانه به دوش از جمله سریال‌های تلویزیونی شناخته شده این کمدین ایرانی است.

ایرج طهماسب متولد سال ۱۳۳۸ است. ایشان از معروف‌ترین نویسندگان و عروسک‌گردان‌های ایران به حساب می‌آید. مخاطبان مجموعه های ساخته شده توسط وی کودکان هستند. از جمله فیلم‌های معروف ایشان در این عرصه می‌توانیم به کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمز و بچه ننه اشاره کنیم.

اکبر عبدی: متولد سال 1339 است. بیشتر ایرانیان او را با نقش‌های کمدی می‌شناسند. از مهمترین فیلم‌های او به آدم برفی، بدلکاران، معراجی‌ها، عشقولانس و ایکس لارج می‌توانیم اشاره کنیم.

اسامی برخی دیگر از بازیگران مرد ایرانی که اکنون بالای 60 سال دارند عبارتند از:

خشایار راد، بیژن امکانیان، حسن پور‌شیرازی، حمید جبلی، داریوش کاردان، رضا فیض‌نوروزی، رسول نجفیان، فخرالدین صدیق‌شریف، ساعد هدایتی، سیروس میمنت، شاهرخ فروتنیان، عبدالرضا اکبری، محمود پاک‌نیت، بهزاد فراهانی، جمشید هاشم‌پور، داریوش فرهنگ، رضا بابک، عنایت بخشی، غلامحسین لطفی، فرامرز قریبیان، مجید مظفری، ابوالفضل پورعرب و مهران رجبی

مسن‌ترین بازیگران مرد ایران

حرفه بازیگری برخلاف سایر مشاغل، سن بازنشستگی خاصی ندارد و افراد حتی بعد از 60 سالگی هم در این حرفه می‌توانند باقی بمانند. اگر از جمله افرادی هستید که تمایل دارید بعد از سن 60 سالگی کار نکنید و بازنشسته شوید، وارد حرفه بازیگری نشوید. در ادامه مطلب از مسن‌ترین بازیگران مرد ایرانی نام بردیم که با میانگین سنی 80 سال در آخرین فیلمی که به آنها پیشنهاد شده است به ایفای نقش پرداختند. از جمله مسن‌ترین بازیگران ایرانی به بازیگرانی همچون هوشنگ حریرچیان، علی نصیریان، اردشیر کاظمی، سعید پیرودوست، فرامرز قریبیان، جمشید هاشم‌پور، داریوش ارجمند و عنایت بخشی می‌توانیم اشاره کنیم. شاید برایتان تعجب آور باشد که جناب آقای علی نصیریان در سن 88 سالگی در فیلم هفت بهار نارنج بازی کردند و برای نقش آفرینی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد شدند. همچنین جناب آقای هوشنگ حریرچیان در سن 86 سالگی در فیلم وای آمپول بازی کردند.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی صورت گرگ ساده

نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان و گاهی برای بزرگسالان جذاب می باشد. بیشترین نقاشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *