چهارشنبه , 26 اردیبهشت 1403 - 3:36 قبل از ظهر

دعا برای شفای مریض | بهترین دعا برای شفای بیمار

هر شخصی در طول زندگی ممکن است با بیماری های مختلفی دست و پنجه نرم کند. این بیماری ها می توانند در حد سرماخوردگی ساده باشند. گاهی نیز مریض مبتلا به مشکلاتی سخت چون سرطان می شود. در کنار رعایت دستورات پزشکی می توانید برای داشتن حالی بهتر و عبور سریع تر از این شرایط سخت به درگاه خدا پناه ببرید. در این مقاله از مجله اینترنتی سیب به معرفی دعا برای شفای مریض پرداختیم. بهترین ادعیه شفای بیمار منسوب به امام صادق، پیامبر و همچنین امام باقر در این مقاله گردآوری شده اند. در ادامه همراه ما باشید.

دعا برای شفای مریض | بهترین دعا برای شفای بیمار

 دعای شفای بیمار، منسوب به پیامبر اکرم (ص)

برای شفای بیمار می توانید از دعای منسوب به پیامبر اکرم استفاده کنید. گفته می شود که ایشان این دعا را برای درمان امام حسن علیه السلام خواندند. این دعا یکی از بهترین ادعیه برای درمان انواع بیماری به حساب می آید. دعا به شرح زیر است:

اللهم لا الهَ الّا انتَ العَلیُ العَظیمُ ذُو السُلطانِ القَدیمِ وَ المَنِ العظیمِ وَ الوَجهِ الکَریمِ لا الهَ الّا اَنتَ العَلیُ العَظیمِ وَلِیُ الکَلِماتِ التّاماتِ وَ الدَعَواتِ المُستَجاباتِ خَلِ ما اَصبَحَ ( بفلان)

اللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ عَلَیْهِ السَّلامُ إِلّا عافَیْتَنِی بِهِ فِی جَمِیعِ جَوارِحِی مَا ظَهَرَ مِنْها وَما بَطَنَ، یَا جَوادُ یَا کَرِیمُ

 دعای شفای بیمار، منسوب به پیامبر اکرم (ص)      

دعاهای شفای بیمار، منسوب به امام صادق (ع)

اگر به دنبال دعا برای شفای مریض هستید، ادعیه منسوب به امام صادق را فراموش نکنید. این دعا از کتاب بحار الانوار استخراج شده است. به نقل از امام صادق برای خواندن این دعا باید دست خود را ابتدا بر سر بیمار قرار دهید سپس دعای زیر را تلاوت فرمایید:

بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ إِلَى اللَّهِ وَ مَا شَاءَ اللَّهُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِبْرَاهِیمُ خَلِیلُ اللَّهِ مُوسَى نَجِیُّ اللَّهِ عِیسَى رُوحُ اللَّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ص. مِنَ الْأَرْوَاحِ وَ الْأَوْجَاعِ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَزَائِمُ مِنَ اللَّهِ لِفُلَانِ بْنِ فُلَانَةَ (نام شخص و مادر او را بگویید) لَا یَقْرَبُهُ إِلَّا کُلُّ مُسْلِمٍ وَ أُعِیذُهُ بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ کُلِّهَا الَّتِی سَأَلَ بِهَا آدَمُ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ إِلَّا انْزَجَرْتِ أَیَّتُهَا الْأَرْوَاحُ وَ الْأَوْجَاعُ بِإِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ

دعای شفای مریض، منسوب به امام باقر (ع)

یکی از بهترین ادعیه برای شفای مریض منسوب به امام باقر علیه السلام است. این دعا بلند نیست و سریع خوانده می شود. بنابراین حتی اگر حال مساعدی ندارید، می توانید به سرعت دعا را تلاوت کنید. ابتدا دست خود را بر دهان قرار دهید. دعای زیر را سه بار بخوانید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ  بِجَلَالِ اللَّهِ  بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ

پس از آن دستی که بر دهان خود گذاشته بودید را بر روی محل درد قرار دهید. نقطه درد می تواند مربوط به اعضای داخلی بدن مثل معده یا قسمتی خارجی مثل زانو باشد. در حالی که دست خود را بر محل درد نگه داشته اید دعای زیر را بخوانید:

أَعُوذُ بِعِزَّهِ اللَّهِ وَ قُدْرَتِهِ عَلَى مَا یَشَاءُ مِنْ شَرِّ مَا تَحْتَ یَدِی

دعای شفای مریض، منسوب به امام باقر (ع)

دعای «مَنْ کَبَسَ الاْرْضَ» برای شفا

من کبس الارض به عنوان معروف ترین و بهترین دعا برای شفای مریض شناخته می شود. این دعا در کتاب مصباح شیخ کفعمی درج گشته است. تلاوت دعای من کبس الارض بعد از نماز انجام می شود. بدین گونه که با پایان یافتن نماز دست خود را بر محل سجده قرار دهید. در ادامه دست خود را بر محل درد بکشید. این کار را هفت مرتبه تکرار کنید. دقت داشته باشید که پس از یکی از نمازهای واجب این کار را انجام دهید. در نهایت دعای زیر را بخوانید:

یا مَنْ کَبَسَ الاْرْضَ عَلَى الْمآءِ (اى که زمین را بر آب فشردی.)

وَ سَدَّ الْهَوآءَ بِالسَّمآءِ (و هوا را به آسمان بستی)

وَاخْتارَ لِنَفْسِهِ اَحْسَنَ الاَْسْمآءِ (و بهترین نام‌ها را براى خویش برگزیدی.)

صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ (بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست.)

وَافْعَلْ بى کَذا وَ کَذا وَ ارْزُقْنى وَ عافِنى مِنْ کَذا وَ کَذا (و با من چنین وچنان کن و روزی‌ام ده، و سالمم بدار از چنین وچنان.)

کلام آخر

در این مقاله از مجله اینترنتی سیب بهترین دعا برای شفای مریض را درج کردیم. هر یک از این ادعیه می توانند شما را به خدا نزدیک تر نموده و در بهبود حالتان یاری رسان باشند. مجله سیب منبعی برای افزایش معلومات و دانش روز است. اگر دوست دارید مطالب دیگری در زمینه مذهب یا حتی پزشکی مطالعه نمایید، حتما نگاهی به سایر مقالات سایت بیندازید.

مطلب پیشنهادی

نمونه سوال دینی یازدهم با جواب

  در این مطلب به بررسی برخی از نمونه سوالات دینی یازدهم به همراه جواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *