پنجشنبه , 30 فروردین 1403 - 1:06 بعد از ظهر

ماندگاری هایلایت مو چقدر است؟

 

حفظ زیبایی و ماندگاری هایلایت مو مانند روز اول به یکسری مراقبت های خاص بستگی دارد که یکی از آنها شست و شوی صحیح است. البته انتخاب محصول مناسب توسط آرایشگر نیز به طور چشمگیری ماندگاری هایلایت را افزایش می دهد. همچنین حذف نرم کننده های قوی و استفاده از شامپوهای مناسب تاثیر بسزایی بر ماندگاری هایلایت می گذارد. بنابراین مدت زمان ماندگاری هایلایت به عواملی متعددی بستگی دارد و تنها با رعایت کردن آنها می توان این پروسه را طولانی تر کرد.

6 راهکار برای طولانی تر کردن ماندگاری هایلایت موها

برخی از افراد به دلیل مراجعه زیاد به سالن های آرایشی وقت چندانی برای فکر کردن به افزایش ماندگاری هایلایت مو ندارند. زیرا افرادی که خواهان اجرای تکنیک هایلایت روی موهای خود هستند باید با انواع لایت و روش های نگهداری آن آشنا شوند. همچنین هایلایت کردن موها در اوایل پروسه بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد که بعد از مدتی این زیبایی را از دست می دهد. پس آرایشگران توصیه می کنند که مشتریان بعد از گذشت 8 الی 10 هفته اقدام به ترمیم لایت های خود نمایند. حال افرادی که زمان کافی برای مراجعه به آرایشگاه را ندارند بهترین گزینه، رعایت 6 راهکار زیر است.

  • اگر آرایشگر هایلایت مو را با فویل انجام می دهد، باید موهای اطراف فویل را هم رنگ کند

استفاده از فویل برای هایلایت مو بدون شک ظاهری زیبا و تمیز به موهای مشتری می بخشد. همچنین هایلایت با فویل به تمدید چندانی نیاز نداشته و بر ماندگاری آن می افزاید. همچنین اگر آرایشگر به موهای مجاور فویل رنگ بزند، موی که از زیر رشد می کند، طبیعی تر به نظر می رسد. در نتیجه ترکیب یک دستی از رنگ روی سر مشتری دیده می شود که همین موضوع به مراتب هایلایت را ماندگارتر خواهد کرد.

  • رنگ هایلایت مو باید سایه دار و هم رنگ موهای مشتری باشد

این روش بیشتر برای افرادی که زمان کافی برای ترمیم مجدد و مراقبت های لازم از هایلایت مو را ندارند، بهترین گزینه است. زیرا زمانی که هایلایت شباهت زیادی به موهای مشتری داشته باشد و مانند سایه ای روی موها ظاهر شود، بدون شک به تمدید چندانی نیاز ندارد. همچنین رشد دوباره موها، ظاهر غیر طبیعی نداشته و مشتری از زمان کافی برای تمدید هایلایت برخوردار است.

  • استفاده از رنگ موی بچه هایی که موی روشن دارند، بسیار رایج است

این نوع رنگ برای هایلایت مو خیلی روشن بوده و شباهت زیادی به رنگ موی طبیعی بچه ها دارد. البته بچه هایی که مدام زیر نور خورشید بازی کرده اند و موها پیگمنت های خود را از دست داده اند. بنابراین آرایشگر جلوی موهای مشتری را کاملا روشن می کند. سپس پشت موها را با همین رنگ یک لایت زیبا ایجاد می نماید. در نتیجه علاوه بر زیبایی فوق العاده هایلایت، بر ماندگاری آن نیز می افزاید.

  • هایلایت مو باید یک الی دو درجه از رنگ موهای طبیعی مشتری روشن تر باشد.

اگر روشنی هایلایت به رنگ طبیعی موی مشتری نزدیک تر باشد، بعد از رشد مو، تغییر رنگ مو کمتر دیده می شود. بنابراین هایلایت زیباتر و ماندگارتر خواهد بود. پس آرایشگر جهت روشن کردن موهای مشتری باید رنگ های طبیعی را به کار ببرد تا پروسه نگهداری آسان تر و هایلایت ماندگاری بالاتری داشته باشد.

  • جهت افزایش ماندگاری هایلایت مو، باید مصرف شامپو را کاهش داد

اگر مو در دفعات کمتری با شامپو شسته شود، بدون شک هایلایت از ماندگاری بیشتری برخوردار خواهد بود. بنابراین به جای شست و شوی روزانه مو با شامپو آن را به یک روز در میان موکول کنید. همچنین استفاده از شامپو مختص به موهای خشک جهت افزایش ماندگاری هایلایت توصیه می شود. زیرا رطوبت طبیعی موجود در مو حفظ شده و زیبایی لایت ها همچنان باقی می ماند. ناگفته نماند که جهت حفظ هایلایت روی موها بهتر است نرم کننده و شامپو محافظ رنگ مو در اولویت قرار گیرد.

ماندگاری هایلایت مو، مراقبت و رسیدگی بیشتری را می طلبد

موهای باطراوت و زیبا به توجه بالا و استفاده از مواد طبیعی نیازمند هستند. بنابراین پروسه هایلایت، مصرف رنگ موهای برند و باکیفیت را می طلبد. همچنین ماسک های ترمیم کننده و تغذیه کننده بر ماندگاری هایلایت می افزاید. البته زیبایی به رسیدگی و مراقبت نیاز دارد و هر فردی که خواستار ماندگاری و با طراوت تر شدن موهای خود باشد، بایستی مواد تغذیه کننده طبیعی مو را در اولویت قرار دهد.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *