جمعه , 10 فروردین 1403 - 2:27 بعد از ظهر

طرز تهیه دوغاب سرامیک کف

بعد از این که مراحل نصب سرامیک تمام شد، برای درزگیری و جلوگیری از نم دهی سرامیک ها، از دوغاب استفاده می شود. به کمک دوغاب می توان به خوبی فاصله بین سرامیک ها را پوشاند و از عبور آب و رطوبت جلوگیری کرد. تهیه دوغاب برای سرامیک کف کار سخت و دشواری نیست، اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، لازم است با طرز تهیه دوغاب سرامیک کف آشنا باشید. ما در سیب قصد داریم تمامی مراحل ساخت و استفاده از دوغاب برای سرامیک کف را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه دوغاب سرامیک کف

استفاده از دوغاب برای سرامیک کف

ممکن است شما مراحل سرامیک کاری کف آشپزخانه و یا حمام خودتان را به اتمام رسانده باشید و بخواهید تا درزها و شیارهای موجود بین سرامیک ها را بپوشانید. همچنین ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت از سرامیک، بین آن ها فاصله ای ایجاد شده باشد که نیاز به رفع شدن دارد. در این صورت بهترین ملات برای درزگیری بین سرامیک کف، استفاده از دوغاب است.
دوغاب ها با پوشاندن فاصله بین سرامیک ها از عبور رطوبت و آب جلوگیری کرده و اجازه نم کشیدن دیوار پشت سرامیک ها را نمی دهند. در صورتی که این درزها به خوبی گرفته نشوند، در فاصله زمانی کمی شما مجبور هستید دیوار پشت سرامیک ها را نم گیری کرده که به مراتب هزینه های بسیار بیشتری در مقایسه با پیاده سازی دوغاب سرامیک کف دارد.
از این رو می توانید به سادگی با تهیه دوغاب و آموزش طرز تهیه دوغاب سرامیک کف، خودتان در منزل به سادگی این کار را انجام دهید. دوغاب ها از چند ماده مختلف تشکیل شده اند و شما می توانید به سادگی آن ها را از فروشگاه هایی که در زمینه فروش مصالح بنایی فعالیت دارند، تهیه کنید. بهترین زمان برای بندکشی سرامیک ها به کمک دوغاب، دو یا سه روز بعد از سرامیک کاری کف با سیمان است.

استفاده از دوغاب برای سرامیک کف

دوغاب ها به علت استفاده طولانی مدت ممکن است رفته رفته از بین سرامیک ها کنده شده باشند و یا به علت رشد باکتری و قارچ در بین آن ها، کیفیت خودشان را از دست دهند. در این حالت نیز باید به سرعت نسبت به تعویض و یا تعمیر آن ها اقدام کنید. در صورتی که قبلاً از دوغاب استفاده کرده اید و می خواهید آن را مجدداً تقویت کنید، در مرحله اول باید دوغاب های قبلی را از میان بردارید.
برای این کار می توانید از ابزارهای مخصوص استفاده کرده و دوغاب های قبلی را از بین سرامیک ها جدا کنید. در نهایت نیز با یادگیری طرز تهیه دوغاب سرامیک، به سادگی در منزل دوغاب تولید کرده و بین سرامیک ها بکشید.

استفاده از دوغاب برای سرامیک کف

قدم به قدم با نحوه تهیه دوغاب سرامیک کف

اولین نکته در زمان نصب دوغاب این است که محلی که قرار است دوغاب را در بین آن بریزید، باید به خوبی تمیز شود. از این رو هرگونه گرد و غبار موجود در بین سرامیک ها را از بین ببرید و سپس نسبت به ریختن دوغاب اقدام کنید. برای این کار می توانید از یک اسفنج تمیز و یک سطل آب کمک بگیرید. تهیه دوغاب سرامیک کف بسیار ساده و آسان است.
شما همچنین می توانید از دوغاب های آماده ای که در بازار موجود است، برای بندکشی سرامیک های کف آشپزخانه و یا حمام نیز استفاده کنید. اما اگر می خواهید تا دوغاب را خودتان در منزل بسازید، در قدم اول نیاز است تا یک سطل و یا ظرف بزرگ برای درست کردن ملات دوغاب در اختیار داشته باشید. در قدم بعدی شما باید بسته به حجم و ابعاد حمام و یا آشپزخانه خود، مقدار مساوی از سیمان سفید و همچنین پودر خاک سنگ را با یک دیگر مخلوط کنید.
بعد از مخلوط کردن آن ها، نیاز است به صورت مرحله ای آب را به مواد خود بیفزاید. اجازه دهید تا همه مواد با یکدیگر مخلوط شده و در نهایت به یک خمیر با حالت غلیظ شکل دست پیدا کنید. در نهایت نیز دوغاب شما آماده مصرف است. می توانید به سادگی آن را بین سرامیک های کف بکشید تا به خوبی تمامی منافذ و درزهای موجود بین سرامیک ها گرفته شود و از نم دادن و عبور آب جلوگیری کند.
برای ریختن دوغاب نیز باید سرامیک به سرامیک این کار را انجام دهید. هیچ وقت بر روی تمامی سرامیک ها به یک باره دوغاب نریزید؛ زیرا این امکان وجود دارد تا دوغاب قبل از تثبیت در جای خود، سفت شود. بهترین کار این است که دوغاب را در یک فضای محدود بین کاشی ها ریخته و بعد از اتمام کار، دوغاب اضافی را به ظرف اصلی بازگردانید.

مطلب پیشنهادی

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام[

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام]

ایران سرام عرضه کننده کاشی ضد اسید از تولید کننده های معتبر کاشی و سرامیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *