جمعه , 27 مهر 1403 - 5:34 قبل از ظهر

طرز تهیه قارچ سوخاری با ماست

 

مدل‌های مختلفی از سوخاری مانند مرغ سوخاری، سیب زمینی سوخاری و غیره درست می‌شوند که قارچ سوخاری یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین آن‌ها است. روش‌های مختلفی برای درست کردن این نوع فست فود وجود دارند که همه آن‌ها لذیذ و پرطرفدار هستند. امروز در مجله اینترنتی سیب طرز تهیه قارچ سوخاری با ماست را به شما آموزش خواهیم داد؛ پس در صورت تمایل به یادگیری این غذا با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای درست کردن قارچ سوخاری

مواد لازم برای درست کردن قارچ سوخاری به شرح زیر است. لازم به ذکر است که این میزان مواد برای 4 نفر کافی است:

  • قارچ: 200 گرم.
  • آرد سفید: 3 قاشق غذاخوری.
  • تخم مرغ: 1 عدد.
  • پودر سوخاری پانکو: نیم پیمانه.
  • آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری.
  • زعفران دم کرده: 1 قاشق چایخوری.
  • ماست چکیده: 4 قاشق غذاخوری.
  • پودر سیر و پودر زنجبیل: به میزان لازم.
  • فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، نمک و آویشن: به میزان کافی.

طرز تهیه قارچ سوخاری با ماست

برای برشته کردن قارچ باید در ابتدا قارچ‌هایی به ابعاد کوچک تا متوسط را انتخاب کرده و آن‌ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن قارچ به هیچ وجه آن‌ها را در آب غوطه‌ور نکنید، زیرا این عمل باعث آبکی و ترد نشدن آن‌ها می‌شود. در نهایت قارچ‌ها را پس از خشک کردن با یک دستمال در بشقابی می‌گذاریم تا از رطوبت نداشتن آن‌ها مطمئن شویم. سپس مراحل زیر را برای درست کردن یک فست فود بی‌نظیر دنبال می‌کنیم.

  • مرحله اول

ماست چکیده را با آبلیمو در کاسه‌ای مخلوط کرده و زعفران دم کرده، پودر سیر، پودر زنجبیل، فلفل سیاه، آویشن و نمک را به آن می‌افزاییم. میزان زعفران و ادویه‌ها به ذائقه فرد بستگی دارد.

  • مرحله دوم

ماست را با کمک یک همزن دستی خوب می‌زنیم تا طعم و عطر ادویه‌ها خوب با آن آغشته شود. سپس سبزیجات کاملا خشک شده را به این ترکیب اضافه می‌کنیم. سبزیجات را خیلی آرام در ماست زیر و رو می‌نماییم تا ماست همه قسمت‌های آن‌ها را بپوشاند. در نهایت کاسه را یک ساعت داخل یخچال گذاشته و صبر می‌کنیم که مواد خوب مزه‌دار شوند.

  • مرحله سوم

پس از گذشت زمان مورد نیاز برای طعم‌دار شدن قارچ‌ها، مقداری روغن در قابلمه‌ای کوچک با عمق زیاد می‌ریزیم. میزان روغن باید به حدی باشد که قارچ‌ها درون آن شناور باشند. قابلمه را روی حرارت کم گذاشته و اجازه می‌دهیم که روغن به مرور داغ شود.

  • مرحله چهارم

هنگامی که روغن داغ شد، یک عدد تخم مرغ را در کاسه‌ای شکسته و با چنگال هم می‌زنیم. پودر سوخاری و آرد سفید را نیز در کاسه‌هایی جداگانه ریخته و هر سه کاسه را در کنار اجاق گاز قرار می‌دهیم.

  • مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه قارچ سوخاری با ماست، قارچ‌ها را اول درون کاسه آرد سفید فرو کرده و کاملا به آرد آغشته می‌کنیم. سپس این سبزیجات را داخل تخم مرغ می‌زنیم و خوب زیر و رو می‌نماییم و در آخر آن‌ها را در پودر سوخاری می‌غلطانیم. بعد از اتمام این مراحل، سبزیجات را داخل روغن داغ گذاشته و حرارت را روی شعله ملایم می‌گذاریم.

  • مرحله ششم

سبزیجات را با کمک یک قاشق مدام در روغن داغ زیر و رو کنید تا به صورت کاملا یکدست برشته شوند. در نهایت آن‌ها را از روغن بیرون آورده و در صافی قرار دهید. این کار باعث می‌گردد که روغن اضافی بیرون بیاید. در نهایت می‌توانید غذا را داخل ظرف مناسب سرو کرده و به همراه دوستان و عزیزانتان نوش جان کنید!

 نکات مهم برای طبخ قارچ سوخاری

بهتر است که برای آماده کردن این فست فود از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید. این نوع روغن جذب غذا نشده و برخلاف روغن‌های خوراکی دیگر به راحتی نمی‌سوزد. همچنین روغن مخصوص سرخ کردنی برعکس روغن ذرت و روغن آفتابگردان تحمل حرارت بالاتری دارد.

طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌های مرسوم در تهیه این غذا معمولا فلفل سیاه، آبلیمو و زعفران هستند. شما می‌توانید در صورت تمایل و بسته به ذائقه خود ادویه‌های دیگری به این غذا اضافه کنید. همانطور که در رسپی بالا مشاهده کردید، پودر سیر، پاپریکا و زنجبیل طعم قارچ‌ها را بهتر می‌نمایند.

اگر خواستید برای تهیه این فست فود از دلستر استفاده کنید، حتما دلستر از نوع کلاسیک یا همان دلسترهای تلخ و بدون طعم باشد. این ماده موجب پفکی‌تر و تردتر شدن سبزیجات می‌شود.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

رژیم سه روزه مانکن معروف

رژیم سه روزه مانکن معروف تایرا بنکس یک روش کوتاه مدت برای کاهش وزن سریع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *