یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 9:26 قبل از ظهر

درمان سگ مریض

سگ ها از سال ها پیش تا به امروز کنار انسان ها زندگی کرده اند، این حیوانات نقش مهمی در نگهبانی و ایجاد امنیت دارند، از این رو مورد توجه بیشتر افراد واقع شده اند. سگ ها نژادهای مختلفی دارند که تشخیص آن ها بر اساس خصوصیات ظاهری و رفتاری صورت می گیرد. حیوانات از جمله سگ ها بازیچه انسان ها نیستند و باید سلامت و امنیت آن ها را در نظر گرفت و برای نگهداری از آن ها مسئولیت پذیر بود. با این تفاسیر بهتر است نسبت به بیماری های سگ ها آشنایی داشته باشید و در صورت مشاهده هرگونه علائم به درمان آن ها بپردازید. در کل درمان سگ مریض کار دشواری نیست و لازمه آن تشخیص صحیح بیماری است. با تشخیص سگ مریض می توان تا حد زیادی از شیوع بیماری جلوگیری و با استفاده از روشی موثر درمان سگ مریض را شروع کرد. بیشترین بیماری که در انواع نژاد سگ ها مشاهده می شود ریشه عفونی دارند و از راه هوا و جریان خون منتقل می شوند. برخی از سگ های مریض علائمی ندارند و حتی ممکن است در صورت آلوده شدن به بیماری خاصی به مرور زمان و خود به خود درمان شوند، اما این موضوع برای تمام بیماری ها صادق نیست و هر چند ماه یک بار باید سگ های خود را چکاپ کنید. برخی از بیماری ها برای توله سگ ها کشنده هستند، از این رو باید به درمان سگ مریض توجه بسیاری شود تا توله ها و دیگر سگ ها دچار مشکلات جدی نشوند. برخی از بیماری ها در سگ درمان شناخته شده ای ندارند پس بهترین راه برای پیشگیری از هر گونه مریضی در سگ، واکسینه کردن آن ها است.

درمان سگ مریض

بیماری های شایع در سگ ها و راه های درمان

امروزه نگهداری از حیوانات خانگی بسیار رایج شده است و اغلب افراد علاقه به نگه داشتن انواع سگ را دارند. در واقع نگهداری از حیوانات خانگی می تواند تاثیر بسیار خوبی در روحیه افراد داشته باشد، از این رو برای افرادی که دچار افسردگی هستند توصیه می شود از حیواناتی مانند سگ و گربه نگهداری کنند. دقت داشته باشید که نگهداری از حیوانات خانگی نظیر سگ دردسرهای خاصی دارد و باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا با نگهداری از آن ها دچار پیامدهای منفی نشوید. یکی از نکات مهم در نگهداری سگ ها اطلاع از بیماری های شایع و راه های درمان آن ها است، از این رو در زیر به برخی از بیماری های شایع در سگ ها و راه های درمان آن ها اشاره شده است

  • سرطان: این بیماری در سگ هایی که سن بالایی دارند بیشتر اتفاق می افتد و علائم آن غده، بی حالی، بوی بد دهان، کاهش وزن، مشکل تنفسی و … است که با جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی درمان می شود.
  • دیابت: دیابت در سگ ها با افزایش سن افزایش پیدا می کند که اغلب با رژیم غذایی مناسب و ورزش کنترل می شود، اما در صورت تشخیص دامپزشک باید به صورت منظم انسولین تزریق شود.
  • کرم قلب: کرم قلب به وسیله پشه گسترش پیدا می کند که با آزمایش خون و چکاپ قابل تشخیص است. این انگل ممکن است تا 30 سانتی متر رشد داشته باشد، اما با مصرف داروهای خوراکی به آسانی درمان می شود.
  • پاروو ویروس: یک بیماری ویروسی مسری در سگ ها است و ممکن است با ایجاد گرفتگی عضلات قلب منجر به مرگ سگ شود. علائم پاروو ویروس شامل بی حالی، استفراق شدید، بی اشتهایی و اسهال خونی است که با تزریق واکسن درمان می شود.

بیماری های شایع در سگ ها و راه های درمان

نشانه های شایع که بیماری سگ را نشان می دهند

بیماری سگ نیز همانند انسان بخش واقعی از زندگی است که برای دوستداران و یا صاحبان این حیوانات آزار دهنده است، از این رو با اطلاع در مورد نشانه های شایع که بیماری سگ را نشان می دهند می توان تا حد زیادی به درمان بهتر و به موقع آن ها کمک کرد. در واقع با آگاهی نسبت به نشانه های بیماری سگ ها می توان در مراحل اولیه نوع بیماری را تشخیص داد و به درمان آن پرداخت. با این تفاسیر وجود استفراغ، اسهال، صدای ناهنجار، تغییر اشتها، بالا رفتن دمای بدن، خارش بیش از حد بدن، سستی و بی حالی طولانی، ریزش آب دهان، بوی بد دهان، چشم خشک و کدر، تغییرات اداری و … در سگ می تواند نشان از بیماری های شایع باشد. در این مطلب از مجله سیب سعی شد درباره بیماری های شایع سگ و نشانه های آن صحبت شود. در صورتی که سگ شما دچار این علائم است حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *