پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 4:26 قبل از ظهر

علت کره ندادن ماست چیست

از دیرباز تا به امروز کره ارگانیک و محلی به عنوان یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی نزد ما ایرانی ها شناخته می‌شود. همانگونه که میدانید دسته بندی کره ها را به دو شکل گیاهی و حیوانی در نظر می‌گیرند. با بررسی ارزش غذایی هر کدام از این موارد متوجه می‌شویم که کره های حیوانی می توانند برای سلامتی بسیار مفید باشند. به همین علت بخش زیادی از افراد به دنبال راهکارهایی برای رسیدن به آن هستند. کره گرفتن از ماست به روش سنتی این امکان را می دهد تا بتوانید به این ماده غذایی شگفت انگیز دست پیدا کنید.
در این میان برای رسیدن به یک محصول با کیفیت باید چند نکته ضروری را در نظر بگیرید. اگر در حین فرآیند کره گیری بتوانید دمای مورد نیاز ماست را فراهم کنید، سرعت کار را افزایش خواهید داد. استفاده نکردن از ماست پرچرب به عنوان یکی از دلایل کره ندادن ماست عنوان می شود. علاوه بر این امروزه با استفاده از دستگاه های کره گیر نیز می توانید برای گرفتن کره از ماست اقدام نمایید. اگر از جمله افرادی به شمار می‌روید که علاقه‌ مند به گرفتن کره از ماست هستید، با سیب همراه باشید تا به شما در این زمینه کمک کنیم.
یک کیلو ماست چقدر کره میده

یک کیلو ماست چقدر کره میده

یک من ماست چقدر کره می دهد؟ بدون تردید تاکنون بارها با این ضرب المثل مواجه شده اید. بیاید پاسخ این سوال را یک بار برای همیشه بررسی کنیم. برای تولید کره می توان از ماست های مختلف استفاده کرد. هر کدام از ماست هایی که برای کره گیری انتخاب می کنید، طعم و رنگ متفاوتی دارند. به عنوان مثال کره ای که از ماست گاو به دست می‌آید زرد رنگ است. علاوه بر این اگر از ماست گاومیش بخواهید روی به گرفتن کره بیاورید، متوجه می شوید که شباهت هایی به کره ماست گاو دارد.
در طرف مقابل گرفتن کره از ماست بز و گوسفند به شما یک محصول با رنگ سفید نشان می دهد. هر کدام از این ماست ها از نظر چربی با هم تفاوت هایی خواهند داشت. چنانچه قصد داشته باشید روی به تولید یک کیلوگرم کره از ماست بیاورید، چند نکته را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای تولید یک کیلوگرم کره از ماست گاو نیاز به خرید 15 الی 20 کیلوگرم ماست خواهید داشت.
یک کیلو ماست چقدر کره میده
این مقدار برای ماست گوسفند به مراتب کمتر است. در واقع می توان بیان کرد که این یک کیلوگرم ماست گوسفند حاوی ۱۰۰ گرم کره خواهد بود. برای ماست گاومیش و ماست بز نیز این مقدار یکسان است. معمولا هنگام کره گیری از ماست گاو متوجه می شوید که در هر کیلوگرم از آن ۵۰ گرم کره وجود دارد. با توجه به چربی نسبتا کمتر موجود در ماست گاو، برای کره گیری از آن باید مقدار بیشتری تهیه کنید. فراموش نکنید که کره گرفته شده از ماست گاو به واسطه بهره مندی از ویتامین A بیشتر می تواند بسیار مقوی باشد.
یک نکته که در این زمینه حائز اهمیت است، عدم ترکیب ماست های مختلف خواهد بود. متاسفانه برخی از افراد با ترکیب کردن ماست گاومیش با ماست بز، روی به کره گیری از آن می آورند. شرایطی که می تواند محصول به دست آمده را بسیار بد مزه و بد بو نشان دهد.
دمای ماست برای کره گیری

دمای ماست برای کره گیری

برای کره گیری از ماست گوسفند، بز، گاو و گاو میش باید شرایط ایده آل را فراهم کنید. امروزه در کنار روش سنتی می توانید از دستگاه کره گیر نیز کمک بگیرید. این دستگاه ها مجهز به قطعات تمام استیل و باکیفیت هستند. در این میان برای گرفتن کره از ماست، مهیا کردن دمای مناسب می تواند کاربردی باشد. در بسیاری از مواقع برای کره گیری از ماست افراد ترجیح می‌دهند که از یخ استفاده کنند. سرد شدن ماست برای کره گیری این امکان را می دهد که بتوانید برای جدا کردن ذرات چربی موجود در ماست به راحتی اقدام نمایید. علاوه بر این با پایین آوردن دمای ماست می توان سرعت انجام کار را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
علت کره ندادن ماست چیست
کاهش دمای ماست برای کره گیری مزایای دیگری نیز دارد. هر اندازه دمای ماست کمتر باشد، می توانید مقدار بیشتری کره تولید کنید. سعی کنید برای کره گیری از انواع ماست، به جای روش سنتی از دستگاه های پیشرفته استفاده نمایید. با بررسی مزایای کره گیری از ماست متوجه می شوید که محصول به دست آمده سرشار از منیزیم، کلسیم و انواع ویتامین است و می تواند برای بهبود عملکرد بدن، موثر عمل کند.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

2 دیدگاه

  1. عالی نوشتید پسندیدم ممنون از اطلاع رسانی تان خواهشمندم نسبت به ترویج فرآورده های گوسفند وبز بیشتر اطلاع رسانی بفرمایید باتشکر جعفری مقدم

  2. ممنون سپاس گزارم مطلب کامل بود
    به امید پایداری دام بومی سبک بومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳