جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 10:21 قبل از ظهر

بعد از رنگ مو شامپو بزنیم

امروزه بیشتر افراد برای زیباتر کردن چهره خود از انواع رنگ مو استفاده می کنند. رنگ کردن مو تنوع بسیار بالایی دارد و با تکنیک های متفاوتی قابل اجرا است از این رو هر فرد متناسب با رنگ پوست، جنس مو، سلیقه و … می تواند بهترین رنگ مو و روش رنگ کردن را انتخاب کند. بیشتر رنگ موها از مواد شیمیایی ساخته می شوند؛ در نتیجه سلامت مو را به خطر می اندازند.

از این رو توصیه می شود با رعایت برخی نکات و انجام روتینی مناسب به سالم ماندن مو کمک کرد. این سوال برای افرادی که در زمینه رنگ مو تخصصی ندارند و اولین بار است که موهای خود را رنگ می کنند پیش می آید که می توان بعد از رنگ مو شامپو بزنیم؟ در کل توصیه می شود بلافاصله بعد از رنگ کردن مو را نشویید.

زیرا کوتیکول های مو اغلب تا 72 ساعت پس از رنگ باز و فعال هستند. طبق بررسی های انجام شده استفاده از شامپو بعد از رنگ کردن مو ممکن است کیفیت رنگ را خراب و به مو آسیب جدی وارد کند از این رو تا حد امکان بعد از رنگ مو شامپو نزنید. اکثر رنگ موها دارای تقویت کننده و انواع ویتامین هستند و ماندگاری آن ها روی مو خطر جدی ایجاد نمی کند.

چه زمانی به موی رنگ شده شامپو بزنیم

پس بهتر است اجازه دهید رنگ مو به ویتامینه کردن مو کمک کند و فوری موی رنگ شده را با شامپو نشویید. شستشوی زیاد موها سبب می شود رنگ از روی کوتیکول مو برداشته شود و به مرور درخشندگی و رنگ خود را از دست بدهد با این تفاسیر بهتر است بعد از رنگ کردن مو کمتر از شامپو استفاده کنید. با سیب همراه باشید.

چه زمانی به موی رنگ شده شامپو بزنیم

همانطور که می دانید رنگ کردن مو باید توسط افراد ماهر و متخصص در این زمینه انجام شود تا به بافت مو آسیب کمتری وارد شود. اما دقت داشته باشید مراقبت های بعد از رنگ کردن مو نیز تاثیر مستقیمی در سالم ماندن مو دارند از این رو باید با رسیدگی و مراقبت صحیح به سلامت مو کمک کرد. این سوال برای افرادی که اقدام به رنگ کردن مو می کنند پیش می آید که چه زمانی به موی رنگ شده شامپو بزنیم؟

در واقع پس از رنگ کردن مو تا 3 روز نباید از هیچ شامپویی استفاده کرد تا رنگ مو به خوبی به کوتیکول مو نفوذ کند و ماندگاری بیشتری داشته باشد. دقت داشته باشید در این مدت مو هیچ چربی تولید نمی کند و رنگ به آسانی می تواند به ساقه مو نفوذ کند. بیشتر آرایشگران توصیه می کنند هنگام رنگ کردن مو چرب باشد؛ زیرا چربی طبیعی مو از رنگ روی مو محافظت می کند و ماندگاری آن را بالا می برد.

چه زمانی به موی رنگ شده شامپو بزنیم

در صورتی که شستن مداوم مو با شامپو سبب از بین رفتن چربی طبیعی مو می شود و ماندگاری رنگ کاهش پیدا می کند. در کل بهتر است افرادی که موهای خود را رنگ کرده اند در هفته حداکثر 3 بار از شامپو استفاده کنند و افرادی که موهای بسیار چربی دارند از شامپوی خشک استفاده نمایند. علاوه بر نکاتی که به آن ها اشاره شد افرادی که موی رنگ شده دارند باید از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنند تا سلامت مو حفظ شود.

شستن مو بعد از رنگ کردن

انتخاب رنگ مو کار تخصصی و دشواری است که با دقت و بررسی عوامل مختلف انجام می شود از این رو برای ایجاد رنگ دلخواه باید تمام جوانب را در نظر داشته باشید و پس از رنگ کردن با مراقبت های صحیح به ماندگاری بیشتر رنگ مو کمک کنید. از آن جایی که بیشترین دغدغه افرادی که موهای خود را رنگ می کنند، محو شدن رنگ مو است باید به نکات مهم در مورد شستن مو بعد از رنگ کردن دقت کنید. از این رو در زیر به نکات مهمی در ارتباط با شستن مو بعد از رنگ کردن اشاره شده است:

شستن مو بعد از رنگ کردن

  • بهتر است پس از رنگ کردن مو حداقل یک روز صبر کنید و سپس موها را بشوید.
  • در هفته بیش از سه بار از شامپو استفاده نکنید.
  • بهتر است یک روز در میان موهای خود را بشویید زیرا شستشوی مکرر به محو شدن سریع رنگ کمک می کند.
  • از شامپوهای مخصوص و بدون سولفات استفاده کنید.
  • برای دوش گرفتن بهتر است از کاندیشر یا نرم کننده استفاده کنید.
  • و …

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *