یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 8:44 بعد از ظهر

9 روش مختلف برای بستن کراوات که باید یاد بگیرید + فیلم هرکدام

اگرچه کراوات‌ها به شکل امروزی از دهه ۱۹۲۰ میلادی پا به عرضه ظهور گذاشتند، اما قدمت واقعی آن‌ها به قرن ۱۷ میلادی و جنگ‌های سی ساله فرانسه باز می‌گردد. لویی هشتم، در یکی از این جنگ‌ها، تعدادی سرباز اهل کرواسی را به خدمت گرفته بود. سربازهای کروات برخلاف دیگر سربازها، تکه‌پارچه‌ای را به گردن می‌بستند که بخشی از یونیفرمشان به‌حساب می‌آمد. لویی هشتم از این تکه‌پارچه خوشش آمد و برای پاسداشت سربازهای کروات، نام آن را کراوات گذاشت. بعد از آن و در اواخر قرن هفدهم، نوع راحت‌تری از کراوات مردانه مورد استفاده قرار می‌گرفت که گشادتر بود و به‌نوعی، دستمال‌گردن به‌حساب می‌آمد. این دستمال‌گردن‌ها، در حقیقت از دو پارچه تشکیل می‌شدند که روی هم بسته می‌شد. در قرن ۱۸ میلادی بود که کم‌کم واژه کراوات در اروپا به تای (Tie) تغییر کرد. اما همان طور که می‌دانید، ما ایرانی‌ها همچنان این پارچه بلند که دور گردن بسته می‌شود، کراوات می‌گوییم.

9 روش مختلف برای بستن کراوات

 

9 روش مختلف برای بستن کراوات که باید یاد بگیرید

  1. بستن گره کراوات ویندزور
  2. بستن کراوات ویندسور
  3. مدل کراوات فورین هند
  4. آموزش بستن کراوات یک گره Kent
  5. آموزش بستن کراوات گره ی مدل پرنس آلبرت
  6. گره ی پاپیون
  7. گره ی چهار-در-دست
  8. گره کراوات ساده
  9. گره کراوات دانش آموزی

انواع روش بستن گره کراوات را می شناسید؟

اولین نکته ای که همیشه باید رعایت کرد این است که، ابتدا یقه پیراهن مردانه خود رو برگردانده سپس دگمه ابتدایی را ببندید.

در بعضی از مدل‌های کراوات، قسمت باریک از گره ثابت است و قسمت پهن حول آن دوران می‌کند، در حالی که در بعضی دیگر از مدل‌ها، این وضعیت بالعکس است.

نکته مشترک در گره زدن کراوات این قانون طلایی است که نوک پهن کراوات همیشه باید بروی سگک کمربند قرار گیرد. اگر خیلی بالاتر یا پایین‌تر قرار گیرد، به معنای این است که شما گره را اشتباه زده‌اید.

 

انواع روش های بستن کراوات به‌صورت تصویری

بستن گره کراوات ویندزور:

کراوات را روی گردن خود بگذارید تا هر دو طرف به سمت پایین آویزان باشد و طرف پهن تر به سمت راست (و یا بسته به نوع اولویت شما) باشند، کراوات را به گونه ای تنظیم کنید که طرف پهن تر بلند تر از طرف دیگر باشد، انتهای پهن تر را در انتهای باریک بکشید و آن را زیر انتهای باریک ببرید ، آن را بکشید تا یک گره آزاد ایجاد کنید، طرف پهن تر را در انتهای طرف باریک قرار دهید و آن را روی گره ای که در مرحله قبلی ایجاد کرده اید ، بیاندازید، انتهای پهن تر را از زیرِ گره بکشید، گره را دوباره بکشید و آن را از گره قبلی بیرون بیاورید، در میان قسمت های گره، انتهای پهن تر را بچرخانید و گره را طوری تنظیم کنید تا بطور مناسب قرار گیرد.

روش مختلف برای بستن کراوات

بستن کراوات ویندسور:

کراوات را روی گردن خود بگذارید تا هر دو طرف آویزان باشد و طرف پهن تر به سمت راست (و یا بسته به نوع اولویت شما) باشد، کراوات را به گونه ای تنظیم کنید که طرف پهن تر بلند تر از طرف دیگر باشد، انتهای پهن تر را در انتهای باریک بکشید و آن را زیر انتهای باریک رد کنید، آن را بکشید تا یک گره آزاد ایجاد کنید، سمت پهن تر را روی سمت دیگر بکشید و آن را پشت گره انداخته و سپس از روی گره رد کنید، در بین لایه ها گره را طوری تنظیم کنید تا بصورت مناسب قرار گیرد.

روش بستن کروات

مدل کراوات فورین هند:

کراوات را روی گردن خود بگذارید تا هر دو طرف آویزان و انتهای پهن تر در سمت راستتان قرار گیرد، کراوات را طوری تنظیم کنید که طرف دیگر نسبت به این طرف ، کمی بلند تر باشد، طرف پهن تر را از میان طرف دیگر رد کنید، · طرف پهن تر را زیر طرف دیگر قرار دهید، یکبار دیگر بدورش بچرخانید، طرف پهن تر را بصورت ایستاده ،پشت گره قرار دهید و طرف پهن تر را زیرِ اولین گره ببرید و طوری آن را تنظیم کنید که بشکل مناسب قرار گیرد.

روش مختلف برای بستن کراوات

آموزش بستن کراوات یک گره Kent:

کراوات را روی گردن خود بگذارید تا هر دوطرف آویزان باشد و انتهای پهن تر را در سمت راست خود بگذارید، کراوات را طوری تنظیم کنید که طرف پهن تر ، نسبت به طرف دیگر بلند تر باشد. سمت پهن تر را از زیر سمت دیگر عبور دهید، یک حلقه روی سمت باریک ایجاد کنید، سمت پهن تر را بین کراوات و گردن خود قرار دهید و به سمت پایین بکشید و در نهایت گره را تنظیم کنید تا به صورت مناسب قرار گیرد.

روش گره کروات

آموزش بستن کراوات گره ی مدل پرنس آلبرت:

از آنجایی که نیاز به دو یا چند پیچش دارد، طرف پهن تر باید بلند تر از سمت باریک باشد، انتهای باریک را با انتهای پهن بپیچید ، این کار را 2 بار یا بیشتر انجام دهید، هر چه بیشتر بپیچید ، گره ضخیم تر می شود، بعد از پیچش نهایی ، یک حلقه ایجاد کنید و سمتِ باریک تر را از میان آن حلقه رد کنید و به سمت پایین بکشید، گره را طوری تنظیم کنید که بصورت مناسب قرار گیرد.

روش مختلف برای بستن کراوات

 

گره ی پاپیون:

طولش را طوری تنظیم کنید تا سمت راست کمی بلند تر از سمت چپ باشد، سمت بلند تر را از روی سمت کوتاه تر رد کنید، تا مدل V تشکیل شود، با دو لایه کردن قسمت کوتاه تر و قرار دادنِ آن روی یقه ی خود، حلقه ای ایجاد کنید، حلقه ای که ایجاد کردید را با انگشت شست و انگشت اشاره خود نگه دارید، و همان کاری که برای سمت دیگر انجام دادید، دوباره تکرار کنید، آن را در دست راست خود بگیرید و سمت چپ را طریق باز کردن پاپیون، از میانش رد کنید، اگر سمتی شل بود ، باید آن را در حلقه پشت گره قرار دهید که در مراحل قبلی درست کردید، در نهایت پاپیون خود را تنظیم و سفت کنید.

روش گره کروات پاپیون

گره ی چهار-در-دست:

این گره نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک و زیادی مثلثی شکل نیست.

گره کراوات ساده:

ابتدا کراوات را به صورت پشت و رو روی گردن خود قرار دهید، به گونه ای که بخش پهن کراوات سمت راست و بخش باریک آن سمت چپ قرار بگیرد. نوک بخش باریک کراوات را کمی بالاتر از ناف خود قرار دهید. بخش پهن را از زیر بخش باریک به سمت چپ ببرید. بخش پهن را از روی بخش باریک بچرخانید و به سمت راست ببرید. بخش پهن را از زیر حلقه گردن به سمت بالا ببرید. بخش پهن را از داخل حلقه ای که در کراوات ایجاد نموده اید، پایین بیاورید. بخش پهن کراوات را پایین بکشید تا گره سفت گردد. گره کراوات را بالا ببرید و روی یقه مرتب کنید.

گره کراوات دانش آموزی:

طرف پهن کراوات را سمت راست و طرف باریک آن را سمت چپ قرار دهید، طوری که پایین بخش باریک کراوات نزدیک به ناف قرار گیرد. بخش پهن را از روی بخش باریک به سمت چپ ببرید. بخش پهن را از زیر سمت باریک به سمت راست بچرخانید. بخش پهن را روی بخش باریک قرار داده و این بار به سمت چپ بچرخانید. بخش پهن را از حلقه دور گردن بالا بیاورید. بخش پهن را از حلقه ای که جلوی کراوات درست نموده اید عبور دهید. برای سفت کردن گره کراوات بخش پهن آن را به سمت پایین بکشید. سپس بخش باریک را با دست نگه داشته و گره را به سمت یقه، بالا ببرید. کراوات را روی یقه مرتب کنید.

انتخاب روش مناسب از میان انواع گره کراوات

سلاح مخفی کروات را فراموش نکنید. کراواتی که راحت گره زده شود، بدون این سلاح هم مشکلی ندارد. وقتی کراوات خود را گره زدید، انگشت شست تان را روی انگشت اشاره درست زیر گره فشار دهید، تا پارچه کمی چین بخورد. انتهای باریک کراوات را پائین بکشید تا این چین تنگ تر شود و بالاتر برود. هر دو قسمت این چین را مرتب کنید تا تای آن یکنواخت شود و سر جایش قرار بگیرد و همچنین اگر می خواهید ظاهر مدرن تری داشته باشید، کراواتی انتخاب کنید که حداکثر 6 سانتیمتر پهنا داشته باشد.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

پيدا كردن جیمیل از طريق شماره تلفن

  استفاده از ایمیل به عنوان یکی از بهترین روش‌های ارتباطی در زمینه کاری برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *