شنبه , 6 مرداد 1403 - 7:20 قبل از ظهر

سگ چند بار در سال زایمان میکند

در صورتی که سگ شما به تازگی باردار شده است، خودتان را برای تولد تعداد بالایی توله سگ زیبا و بامزه آماده نمایید. قبل از ورود این توله های زیبا نحوه نگهداری آن ها را بیاموزید. البته برخی از روش های پیشرفته ای وجود دارد که به دامپزشک ها این امکان را می دهند که تعداد توله سگ ها را قبل از زایمان مشخص نمایند. تعداد توله سگ های هر نژادی متفاوت است، اما سگ چند بار در سال زایمان میکند؟ در این محتوا قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم. در صورتی که شما نیز صاحب سگی هستید یا قصد به سرپرستی گرفتن آن را دارید، ما را تا پایان این متن همراهی نمایید که ضمن آشنایی با پاسخ این سوال، تعداد توله سگ در هر زایمان و زمان شروع زاد و ولد سگ ها را بدانید.

سگ در چند ماهگی زایمان میکند؟

به طور معمول سگ ها در 8 تا 12 ماهگی به بلوغ می رسند و برای بارداری آماده هستند. دوران حاملگی سگ ها بین 58 تا 65 روز متغیر است که طول زمان زایمان آن ها 12 تا 36 ساعت گزارش می شود. البته این مدت زمان به تعداد توله های سگ بستگی دارد. تعداد دفعات بارداری نیز در تعیین مدت زمان زایمان سگ تاثیر می گذارد.

سگ در چند ماهگی زایمان میکند؟

در برخی از مواقع عدم توانایی سگ ماده در به دنیا آوردن توله هایش و تخمین نادرست زمان جفت گیری منجر به تاخیر در زمان زایمان می شود. برای این که متوجه بشوید سگ چند بار در سال زایمان میکند باید با فاکتورهای آشنا شوید. در واقع عواملی وجود دارند که تعداد دفعات بارداری و جفت گیری سگ در طول سال را مشخص می کنند.

نژاد سگ از جمله مهمترین این فاکتورها به شمار می آید. برخی از نژادهای سگ تنها یک بار در سال زایمان می کنند، اما برخی دیگر تعداد دفعات بیشتری جفت گیری و زایمان خواهند کرد. تعداد توله های متولد شده هر نژاد نیز ثابت است. با این حال در برخی از موارد به مرور زایمان و پس از بارداری های مختلف تعداد توله های متولد شده افزایش پیدا می کند.

به خاطر داشته باشید که بهتر است از بارداری چند باره سگتان در سال جلوگیری نمایید. چرا که به مرور زمان زایمان متعدد موجب تضعیف سگ ماده می شود. متاسفانه بسیاری از پرورش دهندگان تنها به سود خود فکر می کنند و بدون در نظر گرفتن سلامتی سگ آن را برای چندین بار زایمان در سال آماده می کنند. در نهایت این مسئله موجب مرگ سگ ماده می شود.

سگ در چند ماهگی زایمان میکند؟

تعداد توله های سگ در هر زایمان

حال که متوجه شدید سگ چند بار در سال زایمان می کند و چه فاکتورهایی بر این مسئله تاثیر می گذارد. در این بخش به تعداد توله های سگ در هر زایمان می پردازیم. لازم به توضیح است که عوامل مختلفی بر تعداد توله های متولد شده سگ ها تاثیر می گذارند. نژاد سگ در این مسئله این فاکتور مهمی به شمار می آید.

به طور معمول برخی سگ های ماده از نژادها تعداد توله بیشتری نسبت به دیگر نژادها به دنیا می آورند. نژادهای زیر معمولا بین 1 تا 4 توله سگ در هر زایمان به دنیا می آورند:

  • پامرانین
  • چی واوا
  • شیتزو

تعداد توله های سگ در هر زایمان

از دیگر فاکتورهای موثر بر تعداد توله های متولد شده در هر زایمان سگ به شرح زیر هستند:

  • شرایط نگهداری
  • سلامتی
  • تغذیه
  • سن

تعداد توله های سگ در هر زایمان

کلام آخر

سگ چند بار در سال زایمان میکند؟ این از جمله رایج ترین سوالاتی به شمار می آید که بیشتر صاحبان سگ های ماده با آن مواجه می شوند. فاکتورها و عوامل مختلفی وجود دارد که بر تعداد و زمان زایمان و تعداد توله های متولد شده در هر باز زایمان تاثیر می گذارد. در این مقاله از مجله سیب سعی کردیم به تمامی مسائل و موضوعات فوق بپردازیم. امیدواریم که مطالب فوق مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

مطلب پیشنهادی

خصوصیات سگ هاسکی + از بدو تولد تا خصوصیات رفتاری و آموزش

خصوصیات سگ هاسکی + از بدو تولد تا خصوصیات رفتاری و آموزش

زیستگاه اصلی سگ هاسکی به مناطق سردسیر آلاسکا برمی‌گردد. در واقع اسکیموها از این نژاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *