شنبه , 6 مرداد 1403 - 6:44 بعد از ظهر

خوردن سیاه دانه و عسل صبح ناشتا برای لاغری

لاغری با سیاه دانه ممکن است به شرطی که همه کارها را برعهده سیاه دانه نگذاریم! خوردن سیاه دانه و عسل صبح ناشتا برای لاغری همانقدر لازم است که ورزش لازم است. در این مقاله سیب قصد داریم شما را با خواص سیاه دانه شگفت انگیز آشنا کنیم. سپس به راه‌های لاغری با استفاده از این ماده بپردازیم. با ما همراه بمانید.

لاغری با سیاه دانه چگونه ممکن است؟

سیاه دانه یکی از خوراکی‌هایی است که به می‌تواند با تاثیر مستقیم روی چربی سوزی، به افرادی که می‌خواهند لاغر شوند کمک کند. این محصول نه تنها به صورت طبیعی، بلکه زمانی که به صورت روغن مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز روی لاغری موثر است. با این حال میزان تاثیر این دو متفاوت است. از سوی دیگر سیاه دانه یکی از محصولات طبیعی است که در طب سنتی فواید زیادی برای آن مطرح شده است. یکی از مهم‌ترین این فواید، کمک به معده و دستگاه گوارش است. این محصول همچنین می‌تواند روند هضم غذا را برای شما ساده‌تر و بهتر کند.

لاغری با سیاه دانه چگونه ممکن است؟

با استفاده از سیاه دانه می‌توانید سریع‌تر لاغر شوید. چرا که این ماده دارای مقادیر فراوانی از فیبر است. فیبر ماده‌‌ای است که نسبت به دیگر مواد، زمان بیشتری در معده می‌ماند. از این رو شما دیرتر احساس گرسنگی می‌کنید. اشتهای شما نیز کمتر خواهد شد. یکی دیگر از خواص معجزه آسای سیاه دانه که می‌توانید با استفاده از آن لاغرتر شوید، کاهش تمایل به مصرف برنج و ماکارونی است. همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین دلایل چاقی شکم در آسیای شرقی و خاورمیانه، مصرف زیاد برنج است. سیاه دانه می‌تواند تمایل به مصرف این دو ماده را به شدت کاهش دهد. به طوری که خودتان هم شگفت زده می‌شوید.
با این حال به یاد داشته باشید پیش از مصرف این ماده باید با پزشک خود مشورت کنید. بانوان باردار به دلیل شرایط خاصی که در این دوران دارند، بهتر است از فکر لاغری یا استفاده از این ماده بیرون بیایند. رژیم‌های لاغری در این دوران می‌توانند ذخیره‌های حیاتی بدن مادر را کاهش دهند. همچنین در صورتی که بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، بهتر است پیش از مصرف سیاه دانه هرچند کم، با پزشک خود مشورت کنید. سیاه دانه از آن دست دانه‌های طبیعی است که می‌تواند با برخی داروهای شیمیایی تداخل داشته باشد.

لاغری با سیاه دانه چگونه ممکن است؟
روش‌های بسیاری برای استفاده از این ماده وجود دارد. شما می‌توانید صبح خود را با جویدن چند دانه سیاه دانه شروع کنید. می‌توانید روز را با یک لیوان دمنوش جذاب سیاه دانه ادامه دهید. حتی می‌توانید روغن سیاه دانه را استفاده کنید. تمام این‌ها مستلزم این است که با شناخت بدن خود عمل کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم عمومی‌ترین روش لاغری با سیاه دانه را در کنار یکدیگر برسی کنیم.

جویدن سیاه دانه صبح ناشتا

سیاه دانه یکی از آن دانه‌های طبیعی است که دارای پوسته محکمی می‌باشد. پوسته این محصول نمی‌تواند در دستگاه گوارش شما تجزیه شود. از این رو اگر سیاه دانه را صبح ناشتا به صورت خام مصرف کنید، پوسته سیاه دانه به صورت کامل از بدن دفع می‌شود. با این حال خواص بسیاری برای جویدن سیاه دانه صبح ناشتا در ترکیب با دیگر مواد همچون عسل ذکر شده است. اگر حدود ۵۰ گرم سیاه دانه را پودر کنید و با مقداری عسل مخلوط کرده یکبار در روز استفاده کنید، از معجزه لاغری قرن بهره خواهید برد! با این حال به یاد داشته باشید سیاه دانه بلافاصله پس از پودر شدن باید با عسل ترکیب شود.

جویدن سیاه دانه صبح ناشتا
ترکیب عسل و سیاه دانه علاوه بر لاغری خواص بسیاری دارد. جالب است بدانید این ترکیب با وجود عسل نیز برای بیماران دیابتی مفید است. چرا که می‌تواند تمایل این افراد به مصرف شیرینی‌ها را کاهش دهد. از سوی دیگر از این ترکیب به عنوان یک سم زدای عالی نام برده شده است. جویدن سیاه دانه خیس شده با آبلیمو نیز می‌تواند در کاهش وزن مفید عمل کند. برای این منظور مقداری سیاه دانه را در کاسه بریزید و به اندازه‌‌ای که روی آن‌ها پوشیده شود، آبلیمو اضافه کنید. پس از گذشت چند دقیقه آبلیمو را دور بریزید و سیاه دانه‌ها را در معرض آفتاب خشک کنید. پس از حدود یک هفته می‌توانید این دانه‌های خیس خورده را صبح ناشتا بجوید.
از همه این‌ها که بگذریم، جویدن سیاه دانه صبح ناشتا خواص بسیاری را برای بدن شما به همراه دارد. از جمله این خواص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سلامت قلب از طریق کنترل فشار خون و التهاب‌های ماهیچه قلب
  • بهبود تعادل انسولین در بدن به خصوص در بیماران دیابتی
  • بهبود روماتیسم و بیماری‌های التهابی
  • تقویت گردش خون و باز کردن رگ‌های مسدود
  • و…

جویدن سیاه دانه صبح ناشتا

این مقاله سیب مناسب افرادی است که به جای روش‌های سخت و سنگین همچون جراحی، به دنبال روش‌های ساده‌تری برای لاغری می‌گردند. خوردن سیاه دانه و عسل صبح ناشتا برای لاغری تنها یکی از این راه هاست که در این مقاله به صورت مفصل درباره آن صحبت کردیم. در صورتی که شما نیز ترکیب خوبی از سیاه دانه می‌شناسید که لاغر کننده است، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

مطلب پیشنهادی

خواص هلیله سیاه با ماست

خواص هلیله سیاه با ماست

شاید تا به حال نام هلیله سیاه را نشنیده باشید و این موضوع شده باشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *