جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 8:22 بعد از ظهر

کلاسیک جدیدترین مدل فرش پذیرایی + عکس

کلاسیک جدیدترین مدل فرش پذیرایی + عکس

ایران از قدیم الایام تاکنون مهد تولید فرش بوده است، به گونه ای که امروزه فرش ایرانی جایگاه والایی در جهان پیدا کرده است و به عنوان بهترین فرش ها از آن ها یاد می شود. یکی از محبوب ترین مدل فرش ها، فرش هایی هستند که در سبک کلاسیک بافته می شوند، از این رو امروز تصمیم داریم نگاهی مختصر به جدیدترین مدل های فرش کلاسیک مختص به فضای پذیرایی بپردازیم، زیرا به دلیل محبوبیت بالای این فرش ها، طراحان خوش ذوق ایرانی سعی بر این کرده اند که با تلفیق طرح های کلاسیک با طرح های مدرن و یا تغییر دادن برخی از المان های ثابت در فرش های کلاسیک دست به خلق جدیدترین مدل های فرش کلاسیک بزنند.
همانطور که می دانید یکی از سخت ترین انتخاب ها، انتخاب فرش های سالن پذیرایی هستند، زیرا عمده تلاش ما برای بهتر دیده شدن فضای خانه معطوف به سالن پذیرایی می شود. از این رو بهتر است کمی در انتخاب فرش مخصوص سالن پذیرایی ریزبین شویم. اما قبل از بیان هر نکته ای بهتر است به بررسی مفهوم فرش های کلاسیک بپردازیم. فرش های کلاسیک همان فرش هایی هستند که از قدیم الایام تاکنون طرح های آنان در نظر همگان آشنا بوده و به عنوان طرح های سنتی و قدیمی از آن یاد می شود از این رو دارای بار اصالت بالایی هستند.
اما فرش های کلاسیک جدید تلفیقی از طرح های قدیمی و ساختارهای جدیدی هستند که سبب شکوفایی هنر اصیل ایرانی شده است و بیش از پیش هنر ایران و ایرانی را فریاد می زنند. به ویژه در عصر حاضر که انسان مدرن درگیر نئوکلاسیسم شده است، این فرش ها جایگاه بسیار خوبی برای خود کسب کرده اند.

30 مدل فرش سالن پذیرایی کلاسیک با طرح های جذاب و تماشایی

30 مدل فرش سالن پذیرایی کلاسیک با طرح های جذاب و تماشایی

جدیدترین فرش های کلاسیک علی رغم مدل های قدیمی که رنگ های گرم از جمله رنگ لاکی در آن ها غالب بود، این فرش ها اغلب از رنگ های خنثی هستند. البته این بدین منظور نیست که دیگر نشانی از رنگ های گرم در فرش های کلاسیک جدید نیست بلکه بیانگر تحول هارمونی رنگی جدیدی است که در فرش های کلاسیک ایرانی به چشم می خورد. طرح های فرش های کلاسیک اغلب از دیرباز ثابت بوده اند و از الگوی مشخصی پیروی می کنند، اما اکنون طرح های منحصر به فرد و جدید جای آن ها را گرفته اند یا سعی بر این شده است که این طرح های قدیمی با طرح های جدید بیامیزند و تصویری نو ایجاد شود. مورد دیگری که در فرش های ایرانی به ویژه مدل های کلاسیک به چشم می خورد، طراحی الگوهای قرینه در فرش ها بود که به گونه ای توازن طرح در فرش رعایت می شد، یا به عبارتی با استفاده از الگوهای تکرارشونده، طراحی فرش تکمیل می شد که البته این یکی از اساسی ترین نشانه های فرش اصیل ایرانی بود.

30 مدل فرش سالن پذیرایی کلاسیک با طرح های جذاب و تماشایی

اما امروزه با ساختار شکنی های گوناگونی که در فرش های کلاسیک جدید صورت گرفته است، سعی بر این شده است که نقش ها جدید جایگزین نقش های قدیمی شوند و از به کارگیری الگوهای قرینه خودداری شود. از محبوب ترین فرش های کلاسیکی که این روزها می توانیم ببینیم، فرش های کهنه نما و وینتیجی هستند که با آمیختن با مدل های کلاسیک، طرح های منحصر به فردی خلق شده اند به گونه ای که بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی در سرتاسر جهان، سعی بر استفاده از این فرش ها در دکوراسیون ها دارند.
این فرش های کلاسیک جدید اغلب کهنه طور و وینتیجی هستند و برخلاف ساختار ابری طور فرش های وینتیجی، دارای طرح های کلاسیک سابق هستند و به صورت کهنه نما درآمده اند.

جدیدترین مدل های فرش های کلاسیک

جدیدترین مدل های فرش های کلاسیک

نکته مهمی که در مورد جدیدترین فرش های کلاسیک مطرح است این بوده که برخی از پارامترهایی که در فرش های سبک مدرنیسم رعایت می شود در فرش های کلاسیک نیز به کار رفته اند، برای مثال در برخی از انواع فرش های کلاسیک جدید، تراکم های بالا در نظر گرفته می شود، در این فرش، گل های درشت جای خود را به گل های ریز داده اند و از رنگ های گرم بسیار کمرنگ در آن ها استفاده شده است یا ترکیب رنگ آن ها محدود به رنگ های اسلیمی می شود.

جدیدترین مدل های فرش های کلاسیک
مورد دیگری که در فرش های کلاسیک جدید دیده می شود، این است که بسیار بر روی رنگبندی حاشیه فرش مانور داده شده است. به این صورت که در برخی از فرش های کلاسیک جدید، رنگ حاشیه تیره تر است یا در برخی دیگر رنگ حاشیه از فضای اصلی روشن تر است. استفاده از برخی از رنگ های نو در فضای فرش های کلاسیک که قبلا کمتر به چشم می خورد یکی دیگر از جدیدترین تحولاتی است که در فرش های کلاسیک اخیر رخ داده است. یکی از برجسته ترین ویژگی های برخی از مدل های فرش کلاسیک این است که حاشیه ای دیگر وجود ندارد و طرح زمینه یکدست است.
امروزه به دلیل توجه جهانیان به فرش ایرانی، این موضوع سبب شده است که طراحان صنعت فرش روز به روز به فکر خلق طرح های نو باشند.

در این مطلب کارشناسان سیب کلاسیک جدیدترین مدل فرش پذیرایی را به همراه عکس برای شما شرح دادند. با سایت ما همراه باشید تا اطلاعات خود را بالا ببرید. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان سیب تماس گرفته و از کارشناسان سوالات خود را بپرسید.

مطلب پیشنهادی

پرفروش‌ترین طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

پرفروش‌ترین طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

دنیای مد هر روز تغییر می‌کند. اما برخی طرح‌های کاغذ دیواری هستند که هیچ گاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳