جمعه , 10 فروردین 1403 - 1:07 بعد از ظهر

فرش مناسب پذیرایی بزرگ

پذیرایی‌های بزرگ که طراحی چالش بر انگیزی دارند، انتخاب فرش سختی نیز دارند. اما انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی بزرگ منازل اصولی دارد که در ادامه این مقاله آن‌ها را یک به یک برسی می‌کنیم. مجله سیب این اصول را به دو دسته اصول کلی و مخصوص پذیرایی‌های بزرگ تقسیم کرده است. بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی با جزئیات کامل نیز در این مقاله ذکر شده است.

اصول انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی بزرگ منزل

به طور کلی برای انتخاب فرش دو دسته اصول وجود دارد. یکی اصولی که برای انتخاب فرش‌های تمام مکان‌ها و تمام خانه‌ها هستند، دیگری نکاتی که تنها برای بخشی از منزل در نظر گرفته شده اند. یکی از مهم‌ترین اصول عمومی انتخاب فرش، انتخاب جنس فرش است که پیش از هر نکته دیگری باید به آن بپردازید.

اصول انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی بزرگ منزل

از جمله اصول کلی انتخاب فرش

فرش‌های آکریلیک فرش‌هایی هستند که از نظر دوام و حفظ ظاهر بهترین انتخاب به شمار می‌روند. فرش‌های پلی پروپیلن رنگ پذیری بالا و به نسبت طرح‌های متنوع‌تری دارند. فرش‌های پلی استر یا ابریشم مصنوعی نیز فرش‌هایی هستند که تنوع رنگ و طرح بالا را در کنار پرزدهی کمتر دارند. اما فرش‌های دستباف پشمی نسبت به نوع ابریشمی خود قیمت و ظرافت کمتری دارند. نکته بعدی که برای تمام بخش‌های خانه یکسان است، انتخاب طرح فرش براساس دکوراسیون است. فرش‌های پذیرایی بزرگ به طور معمول باید براساس دو نکته اساسی دکوراسیون، یعنی دیوارها و مبلمان انتخاب شوند.
هرچه بخواهید فضا را بزرگتر نشان دهید، بهتر است طرح‌های ساده‌تر و با رنگ‌های متناسب با نور انتخاب کنید. رنگ بندی فرش‌های شما وابستگی بسیاری به دیگر اجزای دکوراسیون دارند. از سوی دیگر رنگ فرش تاثیر به سزایی روی نور منزل شما دارد. همچنین بهتر است بهترین رنگ موکت برای پذیرایی را بدانید.

اصول انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی بزرگ منزل

اگر فرش مناسبی انتخاب کنید، می‌توانید خانه پر نور‌تر و روشن‌تری داشته باشید. به همین نسبت اگر نور فضا زیاد است، می‌توانید از رنگ‌ها و طرح‌هایی استفاده کنید که نور را کمتر بازتاب می‌دهند. از سوی دیگر رنگ فرش روی حس و حالی که از خانه دریافت می‌کنید نیز تاثیر می‌گذارد. به طور کلی خانه‌هایی که سالن پذیرایی بزرگ دارند بهتر است از فرش‌هایی با رنگ‌های گرم استفاده کنند.
این رنگ‌ها حس و حال بهتر و شاداب‌تری به منزل شما می‌بخشند. از این رو شما را شاداب‌تر می‌کنند. از جمله دیگر نکات عمومی که در تمام سالن‌ها به خصوص سالن‌های پذیرایی بزرگ باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب فرش براساس نوع کفپوش است. این تناسب میان کفپوش و کف فرش شماست که مشخص می‌کند فرش می‌تواند لیز بخورد یا خیر. با این حال لوازمی تحت عنوان استاپ فرش وجود دارد که آن‌ها را روی کفپوش محکم می‌کند.

از جمله نکات انتخاب فرش برای پذیرایی‌های بزرگ

از جمله نکات انتخاب فرش برای پذیرایی‌های بزرگ

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره پذیرایی‌های بزرگ باید در نظر داشته باشید، ابعاد فرش است. سالن‌های بزرگ بهتر است فرش‌های خود را طوری انتخاب کنند که یا پایه‌های اول مبلمان روی فرش باشد، یا تنها پاهای فردی که روی مبلمان نشسته است روی فرش قرار گیرد. پذیرایی‌های بزرگ که از مبلمان ال استفاده می‌کنند باید نکات بسیار بیشتری را مدنظر قرار دهند. برای این مبلمان‌ها بهتر است فرش‌هایی را انتخاب کنید که به شکل مربع یا مستطیل هستند. همچنین ابعاد فرش باید با ابعاد مبلمان تناسب داشته باشد. از سوی دیگر مبلمان ال باید طوری قرار گیرد که رفت و آمد روی فرش به سادگی میسر شود.
از سوی دیگر ترکیب رنگی کفپوش و فرش شما از اهمیت بالایی برخوردار است. کفپوش‌هایی که از جنس سرامیک رنگ روشن هستند بهتر است از فرش‌هایی استفاده کنند که کنتراست ایجاد کنند. البته برای بسیاری از کفپوش‌ها نیاز نیست حتماً از فرش استفاده کنید. خود کفپوش به اندازه کافی زیبا هست! برخی از آن‌ها را نیز می‌توان تنها با موکت زیبا کرد. اما این ترفند‌ها برای سالن‌های پذیرایی مناسب به نظر نمی‌رسند.

از جمله نکات انتخاب فرش برای پذیرایی‌های بزرگ
تصمیم بگیرید برای سالن پذیرایی بزرگ خود چند فرش نیاز دارید. یکی از طرح‌هایی که حداقل میان ایرانی‌ها رایج نیست، استفاده از چند فرش برای سالن پذیرایی است. با این حال بسیاری ترجیح می‌دهند از این دکوراسیون استفاده کنند. این افراد می‌توانند در کنار فرش از طرح‌های دیگری همچون گلیم و گبه نیز استفاده کنند. گلیم و گبه از جمله صنایع دستی ایرانی است که این روزها به کنار رانده شده است.
بسیاری از خانه‌هایی که پذیرایی بزرگ دارند، اتاق‌های بیشتری نیز دارند. از این رو کاربری سالن پذیرایی، تنها محدود به دورهمی‌های خانوادگی و پذیرایی از میهمان است. بنابراین دیگر نیازی نیست برای تفکیک فضا از چند فرش استفاده کنید. با این حال باز هم این نکته بسته به خانه‌‌ای است که برای آن دکوراسیون می‌چینید. بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند بخش‌هایی از سالن پذیرایی با دیگر بخش‌ها متفاوت باشد. برای مثال در ایران بسیاری از افراد قسمت جلوی تلویزیون را با طراحی متفاوت پر می‌کنند. برای این خانه‌ها می‌توانید از تکه‌های فرش، گبه و گلیم‌های کوچک استفاده کنید.
نکات بسیاری هست که درباره انتخاب فرش پذیرایی باید بدانید. با این حال انتخاب جنس، طراحی، تعداد، رنگ و مدل از مهم‌ترین این نکات هستند. در این مقاله از مجله برگزیده سیب به تعدادی از این نکات اشاره کردیم. اگر شما هم نکات دیگری می‌شناسید که می‌توانند در این زمینه مفید باشند، با کارشناسان سیب زیر همین پست در میان بگذارید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *