سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403 - 11:49 بعد از ظهر

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی

انتخاب موکت مناسب یکی از سخت ترین اجزای طراحی دکوراسیون است، چرا که تصمیمات بسیاری برای گرفتن وجود دارند: نوع موکت، جنس موکت، الگو و نهایتا رنگ آن.

بهترین رنگ موکت برای پذیراییبهترین رنگ موکت برای پذیرایی
انتخاب رنگ معمولا سخت ترین کار برای مشتریان است. مجسم کردن رنگ موکت در یک فضای بزرگ از روی پنل های رنگی کوچک موجود در فروشگاه ها کار سختی است. تغییر رنگ می تواند تاثیرات بزرگی از خود بر جای بگذارد و گاهی اوقات حتی با وجود نیاز به تغییر، انجام ان ترسناک است.
اگر در هنگام انتخاب رنگ موکت پذیرایی نمی دانید از کجا کار را آغاز کنید، ادامه متن را بخوانید.

بهترین رنگ موکت برای پذیرایی
ابتدا باید کدام بخش از دکور اتاق را انتخاب کنید؟ برای فضاهای اصلی داخل خانه از قبیل اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن بهتر است در ابتدا رنگ مبل ها را انتخاب کنید. دلیل این امر این است که معمولا ترکیب های رنگی در مبل محدودتر از موکت و دیوارها است. بسیاری از انواع مبلمان تنها در 4 یا 5 رنگ موجود هستند مگر اینکه به طور سفارشی ساخته شده باشند. در نتیجه اگر رنگ موکت را قبل از مبلمان انتخاب کنید، بعدها انتخاب مبلمانی که با آن رنگ موکت هماهنگ باشد، احتمالا کار دشواری است. پس از انتخاب رنگ مبلمان بهتر است به ترتیب رنگ موکت و رنگ دیوار را انتخاب کنید. چون رنگ دیوار از رنگ موکت هم محدودیت کمتری دارد.

انتخاب رنگ موکت برای پذیرایی

رنگ های خنثی برای موکت

دلیلی وجود دارد که موکت های با رنگ خنثی محبوب ترین و پر فروش ترین موکت ها هستند. موکت ها تاثیر زیادی در ظاهر اتاق دارند و انتخاب یک رنگ روشن یا خاص یا یک موکت طرح دار در پذیرایی، در صورتی که از فرش هم استفاده شده باشد، ممکن است موجب این شود که زیبایی ظاهر فرش آن طور که باید به چشم نیاید. بهتر است رنگ های روشن و برجسته ی موکت در قسمت های دیگر خانه مورد استفاده قرار بگیرند یا این رنگ ها را در نقاشی های خانه، تختخواب ها، مبلمان و … به کار ببرید تا در کنار رنگ خنثی موکت ترکیب خوبی بسازند. رنگ های خاکستری گرم یا بژ برای موکت از رنگ های دلپذیر و محبوب هستند.

رنگ های خنثی برای موکت

ارتباط سبک زندگی با رنگ موکت پذیرایی

سبک زندگی شما و روش استفاده از اتاق دارای موکت اهمیت زیادی در انتخاب رنگ موکت دارند. برای یک خانواده ی شلوغ با بچه های زیاد، حیوانات خانگی و والدینی که روزها سر کار هستند معمولا انتخاب موکت سفید رنگ یا دارای رنگ روشن، انتخاب عاقلانه ای نیست، چرا که کثیفی را بیشتر نمایان می کند.

ارتباط سبک زندگی با رنگ موکت پذیرایی
به خاطر داشته باشید که موکت های دارای رنگ خیلی تیره یا خیلی روشن، ذرات خرد شده ی مواد غذایی یا سایر چیزها را خیلی بیشتر از رنگ های میانه نشان می دهند. موکت با رنگ تیره با وجود اینکه در پنهان کردن لکه های موفق عمل می کند، اما پرز و گرد و خاک را بیش از سایر رنگ ها نشان می دهد. موکتی که نه خیلی تیره باشد و نه خیلی روشن، برای دوری از این مشکلات مناسب است.

رنگ موکت خود را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ موکت خود را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ موکت و متناسب با آن رنگ فرش می تواند در حس کلی موجود در اتاق پذیرایی تغییر ایجاد کند، بنابراین از انتخاب با دقت و هوشمندانه ی این رنگ اطمینان حاصل کنید. اینکه مد روز در سالیان آینده چه تغییری خواهد کرد را مد نظر قرار دهید و اطمینان حاصل کنید رنگی که امروز آن را می پسندید در ادامه نیز جذبه ی خود را حفظ کند.

رنگ موکت خود را هوشمندانه انتخاب کنید

ترکیب رنگ موکت با فرش

موکت زیر فرش در اتاق پذیرایی معمولا برای پر کردن فضاهای خالی مورد استفاده قرار می گیرد. هر رنگی که برای این موکت انتخاب شود، باید علاوه بر رنگ فرش با سایر عناصر موجود در دکوراسیون پذیرایی نیز هماهنگ باشد. همانطور که پیش تر اشاره شد انتخاب رنگ های خنثی برای موکت زیر فرش همواره انتخابی کم ریسک است و رنگ های خنثی قابلیت انطباق با اکثر رنگ ها را دارند. اما در ادامه به بررسی بهترین رنگ موکت برای هماهنگ شدن با رنگ های خاصی از فرش می پردازیم.

ارتباط سبک زندگی با رنگ موکت پذیرایی

رنگ موکت برای فرش فیروزه ای

رنگ فیروزه ای از نوع رنگ های سرد به شمار می رود و موکت هایی با رنگ های طلایی، خردلی و کرمی می-توانند ترکیب رنگی مناسبی با فرش بسازند.

قالی فیروزه ای

رنگ موکت برای فرش سرمه ای

رنگ سرمه ای یکی از رنگ های آرامش بخش و مدرن در دکوراسیون امروزی است. این رنگ شیک به دلیل تیره بودنش با موکت های تیره رنگ هارمونی خوبی را ایجاد نمی کند. بنابراین انتخاب یک موکت با رنگ روشن یا خنثی می تواند گزینه ی مناسبی باشد. رنگ هایی همچون خاکستری یا طوسی روشن و فیلی برای ست شدن با فرش سرمه ای پیشنهاد می شوند.

رنگ موکت برای فرش سرمه ای

رنگ موکت برای فرش قرمز

فرش قرمز یکی از رنگ های محبوب فرش برای عموم مردم و دکوراتیوهاست. این رنگ با اینکه بسیار جلب نظر کننده است اما هنگام به کارگیری آن در فضاهای کوچک، مقداری فضا را کوچک تر هم نشان می دهد. موکت های با رنگ خنثی یا روشن هارمونی خوبی را با فرش قرمز رنگ ایجاد می کنند. از رنگ های موکت پیشنهادی می توان به کرم، طوسی روشن یا حتی سبز و آبی اشاره کرد.

رنگ فرش و موکت قرمز

رنگ موکت برای فرش طوسی

فرش طوسی رنگ در صورت استفاده در کنار موکتی با رنگ روشن، جلوه ای موقر و خاص را به اتاق پذیرایی شما می بخشد. از محاسن رنگ طوسی این است که چون یک رنگ خنثی است هم با موکت های دارای رنگ سرد ست می شود و هم موکت های با رنگ گرم. موکت های با رنگ های زرد، بژ، سبز، شیری و … ترکیب خوبی را با فرش طوسی رنگ می سازند.

رنگ موکت برای فرش طوسی

رنگ موکت برای فرش فیلی

این رنگ خوش جلوه نیز همانند رنگ طوسی قابل ست شدن با بسیاری از رنگ های سرد و گرم است. از جمله ی این رنگ ها می توان به قرمز، بنفش، آبی و نارنجی اشاره کرد.

رنگ موکت برای فرش آبی

آبی رنگی سرد و آرامش بخش است. فرش دارای زمینه ی آبی حس معنویت و انرژی مثبتی را در اتاق پذیرایی می پراکند. فرش آبی اتاق را بزرگ تر نشان می دهد اما اگر در کنار آن از موکتی با رنگ مناسب استفاده نشود، پس از مدتی کسل کننده خواهد شد. رنگ های پیشنهادی برای موکت در کنار فرش آبی عبارتند از خاکستری تیره و روشن، قهوه ای و رنگ های گرم.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳