شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 12:48 بعد از ظهر

انداختن دو فرش روی هم

هنگام چیدمان وسائل خانه شاید چیدمان فرش ها کاری به نظر آسان بیاید. اما ممکن اشتباهاتی را حین چیدن فرش ها انجام دهید که جلوه بدی را به دکوراسیون خانه شما بدهد. چند اشتباه رایج که هنگام چیدن فرش ممکن است انجام دهید را در ادامه برایتان شرح می دهیم. با ما همراه باشید. عکس های گرانترین فرش دستباف تبریز که از زیباترین فرش های کشور ما است را می توانید در سیب مشاهده کنید.

رایج ترین اشتباهات چیدمان فرش

پهن کردن فرش بسیار کوچک در پذیرایی یا نشیمن: یکی از اساسی ترین مشکلات در چیدمان فرش در پذیرایی خانه، انتخاب یک فرش با ابعاد مناسب است. یکی از نقش های مهمی که فرش به عهده دارد این است که بین تمامی عناصر موجود در خانه وحدت و یکپارچگی ایجاد کند. در واقع چیدن فرش با ابعاد مناسب، باعث یکپارچگی مبلمان و کفپوش منزلتان می شود. به همین دلیل بهتر است از انتخاب و خرید فرش های کوچک برای پذیرایی و یا نشیمن اجتناب کنید. چیدمان پذیرایی با فرش کوچک، باعث ایجاد فضای خالی و نامتناسب در پذیرایی می شود. پس در هنگام انتخاب فرش برای نشیمن به ابعاد آن توجه کنید تا در پذیرایی، شکلی ناقص و برهنه ایجاد نشود.

رایج ترین اشتباهات چیدمان فرش

پر کردن همه کف پذیرایی با فرش: یکی از اشتباهات رایج که در اکثر خانه هم قابل مشاهده است پر کردن همه فضای کف پذیرایی با فرش است. در واقع با انجام این کار جلوه و زیبایی که مبلمان به منزل شما می دهد، گرفته می شود و فقط فرش ها هستند که با چیدمان نامناسب شان، خودنمایی می کنند. شما می توانید به جای قرار دادن چندین فرش در کنار هم و پر کردن کف پذیرایی، یک فرش با ابعاد مناسب انتخاب و در پذیرایی قرار دهید.

پهن کردن فرش در جهت ناهماهنگ در راستای مبلمان: سالن های پذیرایی و نشیمن مستطیلی شکل با توجه به شکل آن ها، باید چیدمان فرش را هم جهت در راستای پذیرایی قرار دهید و همچنین سالن پذیرایی مربع شکل انعطاف بیشتری در چیدمان فرش به شما می دهد. بخشی از فضای باقی مانده برای رفت و آمد صرف خواهد شد و فضای باقی مانده دیگر به شکل مستطیل است. پس بهتر است چیدمان فرش را هم جهت با راستای مبلمان، انجام دهید.

چیدمان فرش ها بدون توجه به زون بندی ایجاد شده توسط مبلمان: یکی از نقش های اصلی فرش هویت دادن به وسائل خانه و ایجاد پیوستگی بین آن ها است. وقتی شما بدون توجه به تأثیر فرش ، وسائل را می چینید، فضای ایجاد شده یک حالت آشفته را به دنبال دارد. به همین دلیل برای چیدمان فرش ها در خانه با توجه به شکل مستطیلی و یا مربعی پذیرایی، آن ها را با ابعاد مناسب در جهت راستای مبلمان خانه قرار دهید.

رایج ترین اشتباهات چیدمان فرش

کنار هم قرار دادن دو فرش که رنگ مرکز آن ها با هم متضاد است: این مشکل زمانی رخ می دهد که شما به جای استفاده از یک فرش 12 متری از دو فرش 9 متری در کنار هم استفاده کنید. وقتی رنگ مرکز فرش ها به طور مثال آبی باشد و لبه هایشان رنگی متضاد با طرح مرکز فرش داشته باشند، جلوه بدی را به دکوراسیون منزلتان می دهد. قرار گیری دو فرش کنار هم باعث می شود فضا شلوغ و کوچک احساس شود و اصلا ظاهر مناسبی را به خانه شما نمی بخشد.

چیدمان کج فرش ها: بعضی از افراد برای متفاوت بودن دکوراسیون خانه شان ممکن فرش ها را به صورت کج در پذیرایی و یا اتاق قرار دهند ک ظاهری نامناسب را ایجاد می کند. در واقع نتیجه کار به صورت استفاده نادرست از مساحت خانه و هدر رفتن گوشه ها و ناهماهنگی در ظاهر خانه می شود. در واقع دیوار ها نقش قدرتمندی را به خانه شما می بخشند و به خودی خود باعث زیبا شدن فضا می شوند.

قرار دادن قالیچه های کوچک در فضای خالی خانه

قرار دادن قالیچه های کوچک در فضای خالی خانه

مورد بعدی که بسیار مهم است، شما نباید تمام فضای خانه را با قالیچه ها کوچک و با ابعاد متفاوت بپوشانید. به دلیل اینکه فضای شلوغی را ایجاد می کند.

چیدمان فرش ها با طرح یکسان در تمام فضا خانه: مورد مهم تر در انتخاب فرش که باید به آن توجه کنید این است اگر از طرح فرشی برای استفاده در پذیرایی خوشتان آمده است، دلیل بر اینکه آن طرح را در همه قسمت های دیگر خانه استفاده کنید، نیست. در واقع هر بخش از فضای خانه یک هویت و کیفیت مستقل دارد. برای مثال فرش با طرح مخصوص برای پذیرایی مناسب فضای اتاق خواب نیست؛ چون فضای اتاق خواب یک حریم خصوصی تری را برایتان ایجاد می کند.

قرار دادن قالیچه های کوچک در فضای خالی خانه

انداختن دو فرش روی هم

ممکن است در بعضی منازل دیده باشید دو فرش را روی یکدیگر قرار می دهند. در واقع اگر کف خانه شما از سیمان و یا مواد نامناسب دیگر درست شده است، بهتر است برای راحتی و آسایش و رفت و آمد راحت تر، دو فرش را روی هم قرار دهید. بهتر است فرشی که زیر قرار می گیرد کیفیت پایین تری نسبت به فرش بالایی داشته باشد.
در مجموع حتما به نکات اشتباهی که هنگام چیدمان فرش ها ممکن است شکل بگیرد، توجه کنید.چرا که با رعایت نکات گفته شده علاوه بر زیبایی که به خانه تان می دهید باعث یگپارچگی مبلمان با فرش و دیگر وسائل می شوید. با مراجعه به سایت سیب می توانید توضیحات کامل و جامع را درباره چگونگی چیدمان فرش و دیگر وسائل موجود در خانه تان را مطالعه کنید. سایت سیب با ارائه مطالب و اطلاعات کافی درباره چیدمان دکوراسیون داخلی، بهترین گزینه برای استفاده است.

 

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳