شنبه , 6 مرداد 1403 - 3:59 قبل از ظهر

فیبروز ابرو | هرآن چه باید درباره فیبروز ابرو بدانید

 

ابروها تاثیر زیادی روی زیبایی چهره و صورت دارند. به طوری که هر چقدر ابروها جذاب تر و خاص تر باشند، گیرایی چشم ها نیز افزایش پیدا می کند. برخی از افراد در اثر عوامل ژنتیکی، برداشتن ابروها به صورت نامنظم و غیر اصولی و … با مشکل کم پشت شدن ابروهای خودشان مواجه شده اند و احساس می کنند که فرم ابروهای آن ها مناسب نیست. فیبروز ابرو، یکی از روش هایی است که می تواند برای اصلاح فرم ابرو و زیباسازی آن مورد استفاده قرار گیرد. در سال های اخیر بسیاری از مردم از این روش برای زیبایی چهره خودشان استفاده کرده اند و شما نیز می توانید از همین حالا دست به کار شوید. ولی قبل از آن اجازه دهید تا در مورد فیبروز ابرو، مراحل، تفاوت آن با تاتو و … اطلاعات بیشتری کسب کنید. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

فیبروز ابرو چیست؟

زمانی که ابروها فرم مناسب خود را از دست می دهند، می توان از روش های مختلفی برای زیبایی آن ها استفاده کرد. فیبروز ابرو یکی از روش های جدید برای ایجاد زیبایی و فرم دلخواه در ابروها است که توانسته مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. این روش نه تنها زیبایی چهره شما را چندین برابر می کند، بلکه می تواند به شما چشمانی گیراتر و جذاب تر نیز دهد.

در این روش از رنگ های مخصوص برای ایجاد هاشور در ابرو استفاده می شود. این رنگ ها می توانند به شکل یک هاشور در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند و زیبایی ابروها را چندین برابر کنند. به کار رفتن هاشورهای مختلف در کنار یکدیگر باعث پرتر نشان دادن ابرو می شود و فرم آن را نیز تعیین می کند.

این روش با کمک یک سری سوزن های مخصوص که در ابرو فرو می روند و طرح دلخواه را می کشند، انجام می شود. فرمی که در ابرو به واسطه فیبروز ایجاد می شود بسیار طبیعی و جذاب است. به همین خاطر افرادی که از فرم های غیر طبیعی ابرو خوششان نمی آید، می توانند از این تکنیک برای جذاب تر کردن چهره خودشان استفاده کنند و به سراغ روش های قدیمی مانند تاتو ابرو نروند.

مراحل فیبروز ابرو

فیبروز ابرو توسط یک پیگمنتر باتجربه قابل انجام است. توصیه می کنیم که هیچ گاه این کار را به افراد غیر متخصص نسپارید، چون ممکن است پس از گذشت زمان متوجه شوید که کار انجام شده روی ابروهای شما قابل قبول نبوده و حتی تاثیر منفی روی ظاهر ابروهای شما گذاشته است. مراحل فیبروز ابرو در هر مرکز و سالن زیبایی یکسان است، ولی ممکن است هر یک از افراد تکنیک های جدیدی را به این روش زیباسازی ابروها اضافه کنند. در هر صورت شناخت مراحل انجام این روش زیباسازی ابروها به شما کمک می کند تا بفهمید چه انتظاری در حین و پس از فیبروز کردن ابروهای خودتان دارید. از این رو در ادامه مراحل انجام این کار را با هم بررسی می کنیم.

  • در مرحله اول باید طرح ابرو با کمک نظر خود فرد و پیگمنتر مشخص شود. این مرحله مهم ترین مرحله ای است که باعث ایجاد رضایت در فرد متقاضی خواهد شد و باید به طور دقیق بر اساس نظر شخصی خود فرد انجام شود.
  • سپس خطوط فیبروز در تاج ابرو ایجاد می شوند و دو بار هر خط از فیبروز تمدید خواهند شد.
  • در مرحله بعدی لازم است که به رنگ ابروها شوک داده شود که باعث می شود ابروها پس از گذشت 3 الی 4 دقیقه رنگ بگیرند.
  • در نهایت دم ابرو و آرک آن رنگ می شود. برای کم رنگ نبودن تاتو می توان ضخامت استروک ها را دو برابر کرد.

انواع مدل های هاشور ابرو بر اساس فیبروز

در روش فیبروز روش های مختلفی برای هاشور وجود دارند که می توانید بر اساس سلیقه خودتان هر کدام از آن ها را تهیه کنید. البته نوع هاشور انتخاب شده باید با فرم صورت و ابروهای شما مطابقت داشته باشد تا زیبایی صورت و چهره شما را چندین برابر کند. در ادامه به انواع مدل های هاشور ابرو بر اساس فیبروز اشاره می کنیم:

  • مدل هاشور spine-3

این مدل از هاشور با نام تیغ ماهی نیز شناخته می شود. برای اجرای آن یک نقطه کانونی هاشور وجود دارد که ابرو در انتهای آن قرار می گیرد و تمام هاشورها در جهت انتهای ابروها زده می شوند.

  • مدل هاشور spine-5

این مدل هاشور با نام هاشور ابروی آسیایی نیز شناخته می شود. نقطه کانونی در نظر گرفته شده در این فرم از هاشور، قسمت پایینی ابروها است که معمولا در بین ابتدا و قوس ابرو قرار گرفته می شود.

  • مدل هاشور spine-6

در این مدل هاشور که با نام کلاسیک نیز شناخته می شود، نقطه کانونی در قسمت قوس پایینی ابروها در نظر گرفته می شود و همه هاشورها نیز در جهت این نقطه هستند.

  • مدل هاشور upper spine

در این مدل از هاشور ابرو، نقطه کانونی در قسمت بالایی ابروها قرار دارد و تمامی هاشورها در جهت بالای ابروها زده می شوند.

مزایا و معایب فیبروز ابرو

فیبروز ابرو به عنوان یک روش نیمه دائمی می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی ابروهای شما داشته باشد. مزایای انجام این کار در مقایسه با روش های دیگر زیباسازی ابرو بسیار زیاد است و نمی توان از این مزایا چشم پوشی کرد. به همین خاطر اجازه دهید در ابتدا با مزایای این روش شروع کنیم و بعد به سراغ معایب آن برویم.

  • به وجود آمدن التهاب کمتر در ابرو نسبت به روش های دیگر
  • دقت بالا برای زیباسازی ابروها با ظاهر طبیعی
  • ایجاد تراکم بالا در ابروها
  • تغییر آسان مدل ابرو
  • داشتن هزینه مناسب و قابل قبول
  • امکان اجرای فیبروز در مدل های مختلف
  • امکان قرینه کردن ابروها
  • فرم دادن به تاج ابروها
  • احساس سوزش و درد کمتر
  • دادن حالت ظریف و طبیعی به ابروها
  • امکان فرم دادن به آرک ابروها

مزایای ذکر شده برای فیبروز ابرو، می توانند بسیار حائز اهمیت باشند و شما را برای انجام این کار ترغیب کنند؛ اما شاید برای شما این سوال مطرح شود که فیبروز ابرو معایبی نیز دارد؟ در صورتی که به یک فرد باتجربه مراجعه کنید، نیازی نیست نگران عوارض و معایب فیبروز باشید. همچنین اگر طراحی ابرو به صورت اصولی انجام شود، نتیجه نهایی همان چیزی خواهد شد که شما مد نظر داشتید.

هزینه فیبروز ابرو

هزینه فیبروز ابرو بر اساس عوامل بسیار متنوعی محاسبه می شود. کیفیت رنگ استفاده شده برای فیبروز، نوع فرم انتخاب شده توسط شما و همچنین میزان کاری که فرد باید برای فیبروز انجام دهد، روی قیمت بسیار موثر است. پیشنهاد ما این است برای اطلاع دقیق از قیمت، یک جلسه مشاوره در کلینیک های زیبایی بگیرید تا بر اساس فرم ابروهای شما، قیمت به طور دقیق محاسبه شود. با این حال با توجه به نیمه دائمی بودن این روش، می توانید با یک بار هزینه کردن تا یک سال ابروهای زیبا داشته باشید و دیگر در طی این مدت نیز نیازی به پرداخت هزینه خاصی نخواهید داشت.

رنگ های مورد استفاده در فیبروز ابرو

رنگ های مورد استفاده در فیبروز ابرو باید با رنگ تارهای ابرو یکسان باشد. استفاده از رنگ های خیلی پررنگ برای انجام این کار اصلا توصیه نمی شود، چون با این کار ابروها از حالت طبیعی خارج می شوند. استفاده از رنگ های خیلی کمرنگ نیز باعث می شود تا اصلا هیچ نمایی در ابروهای شما ایجاد نشود و نتوانید زیبایی ابروهای خود را حفظ کنید.

برای انتخاب رنگ مناسب برای فیبروز کردن ابرو می توانید با پیگمنتر در ارتباط باشید و رنگ دلخواه خود را توضیح دهید. در اکثر موارد رنگ های مناسب، رنگ هایی اند که مشابه با رنگ ابروهای شما می باشند و حالت طبیعی در آن ها ایجاد می کنند.

ماندگاری فیبروز ابرو

ماندگاری فیبروز ابرو می تواند بر اساس عوامل بسیار متنوعی محاسبه شود و به طور دقیق نمی توان در مورد این موضوع صحبت کرد. چون واکنش های بدن هر فرد با فرد دیگر برای انجام این کار متفاوت بوده و نمی توان به طور دقیق گفت که ماندگاری انجام این کار در عموم افراد چقدر است. البته اگر با رنگ های باکیفیت مراحل هاشور زدن ابرو انجام شود، مدت زمان ماندگاری نیز افزایش پیدا می کند و افراد می توانند تا 1 سال شاهد فرم جذاب هاشور روی ابروهای خودشان باشند. اما در مواقعی که رنگ مورد استفاده بی کیفیت باشد، ممکن است در اثر گذر زمان تاثیر هاشور کاهش پیدا کند.

البته نوع مراقبت هایی که فرد از ابروهای فیبروز شده خود می کند نیز تاثیر زیادی روی ماندگاری فیبروز ابرو دارد. به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما به نکات مراقبتی توجه داشته باشید و بر اساس آن ها مراحل فیبروز را انجام دهید.

تفاوت فیبروز ابرو با تاتو

احتمالا یکی از سوالات رایج افراد در مورد فیبروز ابرو این است که این روش زیباسازی ابروها چه تفاوتی با تاتو دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در روش تاتو، توجهی به خطوط ابرو نمی شود و فقط پررنگ کردن ابروها انجام خواهد شد. به طوری که تمامی بخش داخل ابرو به صورت یکدست رنگدار می شود. این موضوع می تواند تاثیر بدی روی زیبایی ابروها داشته باشد و باعث پررنگ تر نشان دادن ابرو بیش از حالت طبیعی شود.

برخلاف تاتو، در فیبروز ابرو از خطوط یکدست و یکنواخت در ابرو استفاده نمی شود؛ بلکه خطوط بر اساس نظر مشخصی و طرحی که او در نظر دارد در ابرو کشیده می شوند. گویا که یک سری مو در ابرو کاشته شده اند و فرم مخصوص به خود را دارند. نتیجه ای که در اثر فیبروز مشاهده می کنید، بسیار طبیعی تر از تاتو است. به خصوص اینکه در روش فیبروز نیز می توان فرم و خط ابرو را تغییر داد.

دستگاه فیبروز ابرو چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه فیبروز ابرو، یک دستگاه خاص است که به شکل یک قلم ظریف طراحی شده و می تواند خطوط خاصی را روی ابروهای شما ایجاد کند. این دستگاه نباید با میکروبیلدینگ اشتباه گرفته شود، چون اساس کارکرد هر کدام متفاوت است و باید فردی که قصد انجام این کار را دارد به این موضوع توجه داشته باشد. دستگاه هایی که برای فیبروز و ایجاد هاشور در ابروها مورد استفاده قرار می گیرند، دارای سوزن های یک بار مصرفی هستند که در میان ابروهای شما حرکت داده می شوند و می توانند باعث زیباتر نشان دادن آن ها شوند.

فیبروز ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

هیچ محدودیت خاصی برای اجرای فیبروز ابرو وجود ندارد و می توان بدون توجه به این موضوع، مراحل طراحی ابرو با خطوط فیبروز را انجام داد. ایجاد خطوط جذاب و منظم در ابرو برای افرادی که ابروهای کم پشت و ریخته دارند، بسیار مفید است. بنابراین، هر فردی که دارای فرم نامناسب ابرو، ابروهای کم پشت و ریخته شده و … است، می تواند از این روش زیباسازی ابروها استفاده کند. اما به هر حال ممکن است این سوال در ذهن شما مطرح شود که آیا همه افراد متقاضی خوبی برای انجام فیبروز هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نتیجه فیبروز در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. چرا که نوع پوست افراد می تواند تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه کار بگذارد. افرادی که پوست نرمال و یا خشکی دارند، بهترین افراد برای فیبروز کردن ابروهای خودشان هستند؛ اما ممکن است افراد دارای پوست چرب نیاز به چندین جلسه مراجعه برای رسیدن به بهترین نتیجه داشته باشند.

مراقبت های بعد از فیبروز ابرو

فیبروز ابرو، یک روش بدون درد و نیمه دائمی برای زیباسازی ابروها است که معمولا نتیجه بسیار خوبی دارد. این روش می تواند باعث زیبایی ابروهای شما شود و ظاهر ابروهای شما را جذاب تر و خاص تر از چیزی که تصور می کنید، کند. اما زمانی می توانید از نتیجه این کار رضایت داشته باشید که به خوبی از ابروهای خود مراقبت کنید. در غیر این صورت ممکن است ماندگاری فیبروز کاهش پیدا کند.

مراقت های بعد از فیبروز ابروها بسیار ساده هستند و می توانید به سادگی از پس انجام آن ها بر بیایید. تا یک ساعت پس از انجام فیبروز، هیچ آبی به ناحیه ابروهای شما نباید بخورد. پس از گذشت این زمان ممکن است بتوانید با آب مقطر کمی صورت خود را خیس کنید، ولی آب معمولی به شدت روی کیفیت ابروهای شما تاثیر منفی دارد.

بهتر است که تا 3 روز استحمام نکنید و در این 3 روز مدام ابروهای خودتان را با روغن مخصوص چرب نمایید. گاهی اوقات به افراد توصیه می شود که از قطره چرم در این زمان استفاده کنند؛ اما در مورد این موضوع از کلینیک زیبایی خود اطلاعات لازم را پرس و جو کنید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

درصد خطای بیبی چک منفی

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی می‌توان استفاده از کیت‌های تشخیص حاملگی یا بیبی چک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *