پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 10:27 بعد از ظهر

چیدمان فرش در پذیرایی ال مانند

سالن پذیرایی یکی از مهمترین قسمت های خانه است که افراد خانواده مدت زمانی طولانی از روز را برای نشستن در آن جا سپری می کنند. همچنین مکانی برای پذیرایی مهمان است که در معرض دید آن ها است. سالن پذیرایی یا نشیمن به شکل های مختلفی مانند ال، مربع و مستطیل ساخته می شود.
چیدمان فرش در پذیرایی هایی که طول آن ها دراز است کاری دشوار محسوب می شود. به این ترتیب چیدمان وسائل در خانه هایی که نشیمن آن ها به شکل ال است بسیار سخت است چون ممکن است ناهماهنگی هایی بین فرش و مبلمان ایجاد شود که فضا را نامناسب می کند. در این مقاله قصد داریم تا نحوه صحیح و مناسب چیدمان فرش و میز ناهارخوری و وسائل دیگر در پذیرایی های ال شکل را برایتان شرح دهیم. با ما همراه باشید. عکس های گرانترین فرش دستباف تبریز که از زیباترین فرش های کشور ما است را می توانید در سیب مشاهده کنید.

روش های چیدمان پذیرایی ال شکل فوق العاده زیبا همراه با عکس

روش های چیدمان پذیرایی ال شکل فوق العاده زیبا همراه با عکس

باید با توجه به کارایی و استفاده خودتان از فضا مشخص شده تصمیم بگیرید. برای مثال اگر میز ناهارخوری کوچکی دارد بهترین پیشنهاد این است که آن را در بخش کوچک و نزدیک آشپزخانه قرار دهید و در فضای بزرگتر، مبلمان را جهت پذیرایی قرار دهید. اما اگر میزناهارخوری بزرگی دارید باید برعکس کار گفته شده را انجام دهید تا فضای بزرگتری را داشته باشید و جلوه خانه شما مناسب باشد.
در چیدمان فضای کوچک خانه ال مانند باید پذیرایی خانه شما با اتاق ناهارخوری فاصله داشته باشد و ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند در این صورت در رفت و آمد مشکلی به جود نمی آید و از شلوغ شدن فضا جلوگیری می شود و هر فضا حریم مخصوص به خود را دارد. اما اگر در چیدمان پذیرایی، خانه شما فضای بزرگتری دارد، می توانید برای ایجاد ارتباط بین اتاق ناهارخوری و پذیرایی چیدمان را جوری تنظیم کنید که افراد باهم به راحتی گفت و گو کنند. همچنین باید فضایی را خلق کنید که هر اتاق محدوده مشخصی را داشته باشد. برای این کار می توانید از فرش های مختلف، سیستم نورپردازی متفاوت، نصب پارتیشن کوچک و… در اتاق های جدا، بهره ببرید.

روش های چیدمان پذیرایی ال شکل فوق العاده زیبا همراه با عکس
اگر از آن دسته افرادی هستید که از دو دست مبل در پذیرایی استفاده می کنند بهترین راه حل برای چیدمان مناسب آن ها تفکیک دو فضا است. به صورتی که یکی از بخش ها را به نشیمن برای دورهمی های دوستانه و دیگری را برای پذیرایی از مهمان ها و مهمانی های رسمی بچینید. لازم به ذکر است بخشی که نزدیک آشپزخانه است را به عنوان فضای نشیمن در نظر بگیرید.
یکی دیگر از چیدمان های مهم وسائل در خانه های ال شکل، چیدمان فرش به صورتی جلوه ای زیبا را ایجاد کند و از شلوغ شدن فضا جلوگیری به عمل آید، است. شما می توانید از فرش هایی با رنگ و طرح متفاوت در اتاق ناهارخوری و پذیرایی استفاده کنید. به صورتی که از یک فرش با ابعاد بزرگ در پذیرایی ( به طوری که فقط پایه های جلویی مبل روی فرش قرار بگیرد) و فرش دیگر با ابعاد کوچکتر را در اتاق ناهارخوری استفاده کنید.

روش های چیدمان پذیرایی ال شکل فوق العاده زیبا

روش های چیدمان پذیرایی ال شکل فوق العاده زیبا

چیدمان خانه ال هر چقدر کار سختی باشد اما به دلیل فضایی که دارد می توان استفاده های زیادی از آن کرد. شما می توانید از اتاق ناهارخوری به دو صورت استفاده کنید. اول محلی برای میل کردن غذا و دوم مکانی برای مطالعه و انجام کارهای دفتری شما است. به این صورت که میزی که مورد استفاده قرار می گیرد هم قابلیت تبدیل شدن به میز ناهارخوری کوچک را دارد و هم برای مطالعه مناسب است. قرارگیری قفسه ها در کنار میز هم ایده مناسبی برای گذاشتن ابزار و لوازم مورد نیاز است.
اگر آشپزخانه بزرگی دارید، پیشنهاد می شود میزناهار خوری را در آن جا قرار داده و یکی از فضاهای خانه را به نشیمن برای دورهمی های دوستانه تبدیل کنید و فضای دیگر که معمولا بزرگتر است را به مطالعه کتاب و تماشای تلویزیون اختصاص دهید. به این صورت که در یک قسمت مبل راحتی و تلویزیون را قرار دهید و در قسمت دیگر صندلی و قفسه های کتاب را بچینید. در این صورت که برخی اوقات که افراد خانواده در حال ریلکس کردن و تماشای تلویزیون هستند، شما می توانید از قسمت دیگر برای حرف های خودمانی و دورهمی های دوستانه استفاده کنید.

روش های چیدمان پذیرایی ال شکل فوق العاده زیبا
اگر به استفاده از مبل های استیل در خانه ال شکل علاقه دارید باید به یک سری نکات توجه کنید تا مشکلی ایجاد نشود و همچنین فضای شلوغی را نداشته باشید. می دانید که مبل های استیل در ست های 7 و 9 نفره ساخته می شوند. مبل استیل یک دست مبل بزرگ محسوب می شود و در چیدمان آن باید دقت زیادی به خرج دهید. مبلمان را باید در محوریت یک کانون مرکزی مثل یک میز یا فرش قرار دهید. برای مثال مبل های دو نفره را کنار هم قرار دهید و همچنین مبل های تک نفره را کنارهم بچینید. با این کار از شلوغ شدن فضا جلوگیری می شود و در رفت و آمد مشکلی ایجاد نمی شود.
شما می توانید با کمک سایت سیب اطلاعات بیشتری را در زمینه چیدمان خانه های ال به دست آورید. سیب یک سایت مناسب برای کسب اطلاعات شما در زمینه دکوراسیون داخلی است.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳