یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 7:02 بعد از ظهر

از کجا بفهمیم پودر دکلره خراب شده

حتما شما به عنوان یک خانم علاقه مند به رنگ مو به خوبی می دانید که استفاده از پودر دکلره به خودی خود می‌ تواند عوارض مختلفی برای موهای شما به دنبال داشته باشد. حال تصور کنید که پودر دکلره فاسد نیز شده باشد. در واقع پودر دکلره خراب و فاسد باعث می‌ شود تا عوارض جبران ناپذیری بر روی موهای شما پدیدار شود. ممکن است پس از استفاده از پودر دکلره فاسد شاهد خشکی بیش از حد و شکنندگی بسیار زیاد ساقه موهای خود شوید و با ریزش بسیار شدید موهای خود روبرو شوید. این مسئله باعث می شود تا شما تمام موهای خود را از دست بدهید و حتی با کراتین کردن و روغن تراپی نیز نتیجه دلخواه را به دست نیاورید.

اما از کجا بفهمیم که پودر دکلره خراب شده است تا از این عوارض در امان بمانیم؟ در واقع اگر شما یک متخصص قوی و با تجربه در این زمینه نباشید نمی‌ توانید خرابی پودر دکلره را تشخیص بدهید. بنابراین اگر به عنوان یک فرد عادی می خواهید از دکلره استفاده کنید باید حتما در درجه اول تاریخ انقضا روی جعبه دکلره را مشاهده نمایید،  تا با خیال راحت از دکلره استفاده کنید. در صورتی که تاریخ انقضای دکلره نزدیک باشد و یا اینکه از تاریخ انقضای آن گذشته باشد، به هیچ عنوان آن را مورد استفاده قرار ندهید. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

همه چیز درباره دکلره و راه های کمتر کردن ضرر آن

همه چیز درباره دکلره و راه های کمتر کردن ضرر آن

همه می‌ دانیم که استفاده از دکلره عوارض خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر که پس از دکلره کردن از شامپو های مخصوص و روغن های مخصوص استفاده نکنید، قطعا در کوتاه مدت شاهد خشکی بیش از حد موهای خود خواهید بود. بنابراین نمی توان ادعا کرد که پودر دکلره بدون ضرر است. اما راه هایی نیز وجود دارد که شما می توانید ضرر آن را کمتر کنید.

پودر دکلره مناسب

اولین راه برای کمتر کردن ضرر پودر دکلره استفاده از دکلره متناسب با رنگ مو است. به عنوان مثال اگر قصد دارید رنگ موهای خود را بیش از حد روشن کنید باید از دکلره آبی استفاده کنید. در غیر این صورت اگر قصد روشن کردن نسبی موهای خود را دارید می توانید از دکلره های سفید که آسیب کمتری به موها می رسانند نیز استفاده کنید. بنابراین تا زمانی که نیاز به رنگ های خیلی روشن نداشتید، به سراغ دکلره های آبی نروید.

همه چیز درباره دکلره و راه های کمتر کردن ضرر آن

مراقبت در حین دکلره کردن

نکته دیگر که میتواند ضرر دکلره را به حداقل برساند، چک کردن دائم مو هنگام دکلره کردن است. هنگامی که شما دکلره را روی موهای خود قرار می دهید واکنش های شیمیایی در موی شما اتفاق می افتد و رنگدانه ها به سرعت از موی شما خارج می شوند. شما باید دقت داشته باشید که مدت زمان ماندن دکلره روی سر شما بستگی به نوع دکلره و همچنین بستگی به نوع بافت موی شما و رنگدانه‌ های مو دارد. بنابراین هنگامی که از دکلره استفاده می ‌کنید حتما در مدت زمانی که فویل روی موهای شما است به طور مرتب چک کنید که موهای شما نسوزد. این مدت زمان می‌ تواند بین ۳۰ تا ۱۵ دقیقه برای افراد مختلف به طول بیانجامد. بنابراین بعد از ۱۵ دقیقه باید به صورت مرتب موهای شما چک شوند تا دچار سوختگی و آسیب نشوند.

مراقبت بعد از دکلره

یکی از راه‌ های دیگری که باعث کمتر کردن ضرر پودر دکلره می شود مراقبت بعد از آن است. در صورتی که شما مراقبت های لازم را بعد از دکلره کردن موهای خود انجام دهید قطعا آسیب‌ های آن به حداقل خود خواهند رسید. این مراقبت ها شامل شستشوی موها با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و همچنین استفاده از ماسک مو و روغن های مختلف است. شما نباید اجازه دهید که موهای شما خشک شوند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بعد از دکلره کردن موهای خود نباید تا سه الی هفت روز موهای خود را شامپو کنید.

همه چیز درباره دکلره و راه های کمتر کردن ضرر آن

به طور کلی بهتر است تا سه روز حمام نکنید و در صورت حمام کردن موهای خود را با آب خالی بشویید. پس از آن نیز تا یک هفته صرفا از شامپوهای نرم کننده استفاده کنید و  موهای خود را با شامپوهای دیگر نشوید. استفاده از سشوار نیز می‌ تواند باعث خشک شدن موهای شما شود. بنابراین توصیه می شود بعد از حمام تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید و اجازه بدهید موهای شما با دمای محیط خشک شوند.

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *