جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 9:19 قبل از ظهر

قیمت روز ورق ام دی اف mdf در پارت تجارت + هایگلاس

در بین محصولات کاربردی محبوبی که به زندگی انسان‌ها راه پیدا کرد‌ه است، جایگاه محصولات ام دی اف، ویژه است. به‌ سختی می‌توان خانه یا سازه‌ای پیدا کرد که در آن نشانی از ام دی اف و هایگلاس وجود نداشته باشد. این محصولات را به‌صورت ورق‌ تولید می‌کنند و خریداران و مصرف‌کنندگان، آن‌ها را در ابعاد موردنظر و مناسب با نیاز خود، برش می‌دهند. بنابراین برای خریداران، قیمت روز ورق ام دی اف و mdf هایگلاس، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. پارت تجارت می‌کوشد تا با به‌روز‌رسانی قیمت‌ها، به نیاز خریداران پاسخ دهد.

تغییرات قیمت ام دی اف به چه عواملی بستگی دارد

شناخت عوامل تأثیرگذار بر قیمت محصولات، به خریداران کمک می‌کند تا با آسودگی خاطر و با آگاهی نسبت به تهیه محصولات مورد نظر خود اقدام کنند. ام دی اف هم در انواع مختلف آن از جمله هایگلاس، از این قاعده کلی مستثنی نیست. با این توضیحات، در ادامه به بررسی عواملی می‌پردازیم که بر شکل‌گیری و تعیین قیمت ورق ام دی اف، تأثیر می‌گذارند.

قیمت روز ورق ام دی اف mdf در پارت تجارت + هایگلاس

نوع ام دی اف

اولین عامل، نوع ام دی اف یا هایگلاس است. با توجه به این‌که نوع محصول مورد نظر از چه قابلیت‌هایی برخوردار باشد، قیمت متفاوتی خواهد داشت؛ قابلیت‌هایی مثل وزن، مقاومت در برابر آتش و میزان استقامت در برابر رطوبت.

طبیعی است که کمترین قیمت به ام دی اف معمولی تعلق دارد و MDF سبک هم در همین سطح قرار می‌گیرد. رتبه بعدی قیمت به نوع مقاوم در برابر آتش می‌رسد و بالاترین قیمت برای محصولی تعیین می‌شود که در برابر رطوبت، بیشترین مقاومت را نشان می‌دهد.

کیفیت

دومین عامل اثرگذار بر قیمت ام دی اف به کیفیت محصول برمی‌گردد. MDF را از الیاف چوب با رزین و مواد دیگری می‌سازند. هرچقدر که فیبر تشکیل‌دهنده محصول فشردگی بیشتری داشته باشد، کیفیت MDF هم افزایش خواهد یافت. با این توضیح، ورق‌های ام دی اف با داشتن درصد بالاتر فیبر چوب، کیفیت بهتر و دوام بیشتر و به‌دنبال آن، قیمت بالاتری خواهد داشت.

اندازه و ضخامت

اندازه محصول بر قیمت آن تأثیر مستقیم می‌گذارد. چون به معنای استفاده از مواد اولیه بیشتر برای تولید آن محصول است. هر چقدر MDF با ابعاد بزرگ‌تری تولید شود، با قیمت گران‌تری به فروش می‌رسد. درباره ضخامت هم باید گفت که ضخامت ورق‌های ام دی اف از 3 میلی‌متر تا 32 میلی‌متر، متغیر است. ورق‌هایی که برای مصارف صنعتی تولید می‌شوند هم بسیار ضخیم‌تر و گران‌تر هستند.

برند و نام تجاری تولید‌کننده

همیشه برند تولیدکننده محصول بر قیمت آن اثر می‌گذارد. برندهای معتبر برای حفظ جایگاه و اعتبار خود، مواد باکیفیت و گران‌تری را مصرف می‌کنند تا در بازار رقابت پیشرو باقی بمانند.

قیمت روز ورق ام دی اف mdf در پارت تجارت + هایگلاس

سطح ام دی اف و جنس روکش آن

هر چقدر سطح محصول نهایی صاف‌تر باشد، رغبت خرید نسبت به آن بیشتر است. صاف بودن سطح MDF به نوع روکشی بستگی دارد که برای مناسب‌سازی ظاهر آن استفاده می‌شود. جنس بهتر، بهای بیشتری دارد. به همین علت mdf هایگلاس را با قیمت بالاتری می‌فروشند.

عرضه و تقاضا

اصل عمومی در قانون جهان‌شمول، می‌گوید با کاهش عرضه، میزان تقاضا برای آن محصول افزایش می‌یابد که به بالا رفتن قیمت نهایی منجر خواهد شد. با کاهش مصرف چوب، دشواری حمل‌و‌نقل، تورم و…، تولید ام دی اف کمتر شده که این امر، صعود قیمت MDF را نشان می‌دهد.

نوع مصرف

منظور این است که ام دی اف برای چه محیطی خریداری می‌شود. محصولات مناسب برای محیط‌های بیرونی، کیفیت بالاتری دارند و مقاومت آن‌‌ها در برابر رطوبت، در بالاترین سطح ممکن شکل می‌گیرد، اما MDF تهیه‌شده برای مصارف داخلی، مقاومت کمتری در برابر رطوبت و قیمت کمتری هم دارد.

جغرافیای منطقه مصرف‌کننده

عامل قابل‌توجه بعدی به منطقه‌ای بازمی‌گردد که ام دی اف در آن تولید یا مصرف می‌شود. منابع مواد اولیه در هر منطقه‌ای، متفاوت است و این موضوع حتی در کشورهای مختلف و قاره‌های گوناگون، بر قیمت تأثیر زیادی می‌گذارد.

قیمت روز ورق ام دی اف mdf در پارت تجارت + هایگلاس

 

استعلام قیمت روز ام دی اف و هایگلاس

با توجه به عوامل تأثیرگذار بر قیمت فروش ام دی اف، خریداران باید ابتدا قیمت محصول را از مراکزی معتبر و قابل اعتماد استعلام بگیرند، بعد از مراکز مشتری‌مداری که به حقوق خریداران اهمیت می‌دهند، برای خرید اقدام کنند. پارت تجارت با رعایت این اصل کلی و با اهمیت دادن به دغدغه و نظر مشتریان خود، ارائه قیمت روز ورق ام دی اف و ‌mdf هایگلاس را در دستور کار اصلی خود قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر، کافی است به وبسایت این مجموعه سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

علائم کم کاری تیروئید| در مردان، زنان و کودکان

علائم کم کاری تیروئید| در مردان، زنان و کودکان

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه یک اختلال کوچک در غده تیروئید آثار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *