پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 7:47 قبل از ظهر

چه میوه هایی برای کم خونی در بارداری مفید است

بانوان در دوران بارداری باید تحت مراقبت قرار بگیرند تا آسیبی به آن‌ها و نوزادشان وارد نشود. مادران در دوران حاملگی با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. یکی از مشکلات رایج در این دوران، مواجهه با کم‌خونی است. کم خونی را می‌توان با رژیم غذایی مناسب از میان برد. یکی از مهم‌ترین منابع غذایی برای رفع کم خونی، میوه‌ها هستند. چه میوه‌هایی برای کم خونی در بارداری مفید است؟ در این مقاله از مجله اینترنتی سیب، علاوه بر پاسخ به این پرسش، با مضرات کم خونی برای جنین هم آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

آیا کم خونی در بارداری برای جنین ضرر دارد

آیا کم خونی در بارداری برای جنین ضرر دارد؟ پاسخ مثبت است‌. کم خونی مادر می‌تواند عواقب بدی برای جنین داشته باشد. جنین برای بقا به اکسیژن نیاز دارد. نیاز او به اکسیژن در ماه‌های آخر بارداری، افزایش پیدا می‌کند. دریافت اکسیژن به وسیله گلبول‌های قرمز انجام می‌شود. کم خونی انتقال اکسیژن را مختل می‌کند. زایمان زودرس و بروز اختلالات در رشد، ممکن است در نتیجه کم خونی بارداری اتفاق بیفتد. برای حل این مشکل، لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید.

آیا کم خونی در بارداری برای جنین ضرر دارد

 

کم خونی در بارداری را با چه میوه هایی جبران کنیم

حالا که با مضرات کم خونی و عوارض آن آشنا شدید، باید بدانید که چه میوه‌هایی برای کم خونی در بارداری مفید است. با مصرف میوه‌های زیر، می‌توانید کم‌خونی خود را رفع کنید. دستورات پزشک در این خصوص را فراموش نکنید.

توت

توت میوه ای سرشار از آهن است. این میوه همچنین برای تنظیم کلسترول و قند خون مناسب است. هر ۱۰۰ گرم توت دارای ۴۳ گرم کالری، ۱۰ گرم آهن و ویتامین سی است. به همین منظور، منبعی مهم برای رفع کم خونی بارداری به حساب می‌آید.

خرما

خرما هم سرشار از موادی مثل کلسیم، منیزیم و آهن است. آهن با افزایش سطح هموگلوبین، مشکل کم خونی را تا حد قابل توجهی برطرف می‌کند. استفاده از خرما به ویژه در هفته ۳۶ بارداری، به شدت توصیه می‌شود. چراکه انقباضات را بهبود بخشیده و زایمانی آسان را به دنبال دارد.

آلو

در پاسخ به پرسش، چه میوه‌هایی برای کم خونی در بارداری مفید است، می‌توان آلو را نام برد. این میوه علاوه بر داشتن طعمی لذیذ، حاوی ملین طبیعی است. به همین علت یبوست دوران بارداری را بهبود می‌بخشد. این میوه همچنین به رفع استرس شما کمک شایانی می‌کند. آلو با داشتن مواد مغذی‌ای مثل آهن، یکی از میوه‌جات مفید برای درمان کم خونی بارداری است. آلو حاوی مواد مغذی دیگری نیز هست. از جمله:

  • منیزیم
  • ویتامین سی
  • ویتامین آ

زردآلو

زردآلو حاوی موادی است که به تشکیل بافت‌ها و قسمت‌های مختلف جنین، کمک زیادی می‌کند. این میوه سرشار از آهن است. زردآلو ویتامین‌های زیادی دارد. ویتامین آ و سی از جمله مواد مغذی موجود در این میوه لذیذ هستند. زردآلو را می‌توان به صورت خشک شده هم مورد استفاده قرار داد. این میوه را می‌توانید در میان وعده مصرف کنید. زردآلو همچنین سطح هموگلوبین مادر را افزایش می‌دهد.

توت فرنگی

توت فرنگی یکی از میوه‌‌های غنی از آهن است. این میوه نه تنها حاوی آهن است بلکه فرآیند جذب آهن را هم بهبود می‌دهد. هر هشت عدد توت فرنگی، حدوداً پنجاه و پنج میلی گرم آهن دارند.

کم خونی در بارداری را با چه میوه هایی جبران کنیم

چه میوه هایی برای کم خونی مضر است

میوه‌های مفید برای رفع کم خونی را مورد بررسی قرار دادیم. ممکن است این پرسش به ذهنتان خطور کند که آیا میوه‌های مضر برای کم خونی هم وجود دارند؟ پاسخ منفی است. میوه‌ها سرشار از مواد مغذی و ویتامین هستند. میوه مضر برای کم خونی وجود ندارد.

کلام آخر

در این مقاله ازمجله اینترنتی سیب به بررسی یکی از مشکلات رایج دوران بارداری پرداختیم. کم خونی مادران را می‌توان با رعایت دستورات پزشکی، بهبود بخشید. میوه‌های سرشار از مواد مغذی برای کمک به حل معضل کم خونی هستند. در این مقاله گفتیم که چه میوه‌هایی برای کم خونی در بارداری مفید است. در صورت داشتن کم خونی، حتماً از دستورات پزشک پیروی کنید تا مشکلی برای شما و نوزادتان به وجود نیاید. در صورتی که به مقاله‌های مربوط به بهداشت و سلامت مادر و کودک علاقه‌مند هستید، حتماً به سایر صفحات وب سایت سیب سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *