یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 12:33 بعد از ظهر

درد دور ناف و سرطان

درد دور ناف از جمله مشکلاتی به شمار می‌ رود که تعداد زیادی از افراد با آن مواجه شده‌ اند. شاید شما نیز تا کنون این درد را احساس کرده‌ اید. به احتمال فراوان علت درد به وجود آمده در اطراف ناف را ندانید و به دنبال راهکارهای درمانی آن بروید. در این بین باید بدانید که بروز درد اطراف ناف می‌ تواند بنابر دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. گاهی مواقع این درد کاملا سطحی بوده و نمی‌ توان برای بروز آن دلیل جدی پیدا کرد. در عین حال گاهی اوقات درد اطراف ناف ممکن است مشکلات جدی‌ تری را به شما گوشزد کند. ضروری است که در این مواقع به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا اطمینان به دست آورید که این درد برای شما مشکلات سخت‌ تری را به وجود نمی‌ آورد. گاهی مواقع بروز درد در اطراف ناف ممکن است به کمر، لگن، قفسه سینه و پاها نیز سرایت کند. یکی از بیماری های شایع درد دور ناف گاستروانتریت یا همان التهاب دستگاه گوارش است، که معمولا ازتغذیه نا مناسب وآلوده ایجاد می شود و با علایمی مانند: اسهال، استفراغ و تب بروز می دهد. داشتن هر کدام از این نشان ها خطرناک است و باید رفع شود زیرا بدن را با کم آبی مواجه می کند. یکی دیگر از علت های این درد می تواند، عفونت قارچی باشد. شما همیشه باید ناف خود را تمیز نگه دارید زیرا قارچ ها در این ناحیه رشد می کنند. استفاده از پمادها و داروهای ضدعفونی کننده نیز برای درمان این عارضه مفید است.

اطلاعاتی که که ما در این مطلب ارائه می‌ دهیم صرفاً جهت بالا بردن آگاهی شما بوده و به هیچ عنوان نباید به آنها استناد کنید. به محض احساس درد در این ناحیه لازم است که از یک پزشک مشورت بگیرید. تمام مطالب پزشکی که در فضای مجازی و بستر اینترنت مطالعه می‌ کنید صرفاً با هدف افزایش آگاهی ارائه می‌ شوند.

درد دور ناف و سرطان

آیا درد دور ناف خطرناک است؟

پاسخ این سوال را باید از جنبه‌ های مختلف بررسی کنیم. گاهی مواقع ممکن است احساس درد در دور ناف کاملاً سطحی باشد. به همین علت با مراجعه به پزشک متخصص داروهای مفید برای رفع مشکل به وجود آمده به شما داده می‌ شود. در عین حال برخی اوقات احساس درد دور ناف ممکن است خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. در واقع میزان خطر و همچنین مشکلاتی که درد دور ناف برای شما به وجود می‌ آورد به علت ایجاد آن بر می‌گردد. پس از بررسی‌ هایی که پزشک انجام می‌ دهد، میزان خطرناک بودن این مشکل به شما اعلام می‌ شود.

آیا درد دور ناف خطرناک است؟

درد دور ناف در مردان نشانه چیست؟

در حالت کلی درد دور ناف در پاره‌ ای از اوقات مشکلات مشترکی را بیان می‌ کند. به عنوان مثال سوء هاضمه و عفونت دستگاه ادراری از جمله مشکلاتی هستند که هم در آقایان و هم در بانوان موجب بروز درد در دور ناف می‌شوند. یکی دیگر از این مشکلات یبوست و همچنین عفونت معده خواهد بود. آنفلوانزای معده و همچنین آپاندیسیت را می‌ توان از جمله مشکلاتی دانست که موجب بروز درد در دور ناف آقایان می‌ شوند.
در عین حال به احتمال فراوان بسیاری از آقایان هنگام بروز درد در دور ناف ترس بیشتری از ابتلا به بیماری سرطان دارند. گاهی مواقع مسدود شدن روده کوچک موجب می‌ شود که در دور ناف احساس درد کنید. این انسداد به علت بیماری‌ های التهابی روده، پیچ خوردگی روده، فتق و در موارد نادر ابتلا به بیماری سرطان رخ می‌ دهد. شرایطی که نشان می‌ دهد به محض احساس درد در اطراف ناف با هدف اطمینان به دست آوردن از سلامت خود لازم است به یک پزشک مراجعه نمایید.

درد دور ناف در مردان نشانه چیست؟

درد دور ناف در زنان نشانه چیست؟

تشخيص علت بروز درد دور ناف در بانوان می‌ تواند پیچیده‌ تر باشد. برای اینکه بانوان متوجه شوند که چرا دچار این درد شده‌ اند لازم است که به طور دقیق ناحیه مورد نظر بررسی شود. این درد را بانوان ممکن است در داخل ناف، قسمت بالا، پایین و همچنین طرفین آن احساس کنند. با توجه به سیستم بدنی بانوان علت درد دور ناف می‌ تواند به واسطه تخمک گذاری باشد. برخی مواقع بانوانی که یائسه نشده‌ اند و دارای تخمدان های دست نخورده هستند، دچار گرفتگی عضلات اطراف ناف می‌ شوند. این درد ممکن است در حدود ۱۰ روز الی دو هفته قبل از پریودی احساس شود.

درد دور ناف و سرطان
کیست تخمدان که بر روی تخمدان تشکیل می‌ شود در سنین باروری یک امر شایع برای بانوان باردار به شمار می‌ رود. گاهی مواقع بزرگ شدن کیست تخمدان موجب بروز مشکل خواهد شد. فراموش نکنید که احتمال سرطانی شدن کیست تخمدان بسیار پایین است. از دیگر مشکلاتی هنگام بروز در بدن بانوان موجب می‌ شوند که در ناحیه ناف احساس درد کنند به فیبروم رحم می‌ توان اشاره نمود. این تومورهای خوش خیم در بیش از ۷۰ درصد بانوان در دوره بارداری مشاهده می‌ شوند. تومورهای غیر سرطانی که خطر آنچنانی ندارند، درد حاملگی و همچنین سرطان تخمدان سایر مواردی هستند که موجب می‌ شوند در اطراف ناف احساس درد کنید.

درد دور ناف

فراموش نکنید دردهایی که در قسمت بالا برای آقایان نام بردیم در بروز مشکل اطراف ناف برای بانوان نیز صدق می‌کنند.
مجموعه سیب خود را موظف می‌ داند که اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهد. با این حال به هیچ عنوان صرفا بر اساس این اطلاعات تصمیمی برای مصرف دارو نگیرید.

مطلب پیشنهادی

رفع خارش گوش با سرکه

  گوش انسان برخلاف اندازه کوچکی که دارد، دارای ساختار بسیار پیچیده‌ای پر از فیبرهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *