سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 6:05 بعد از ظهر

اتاق شیشه ای و ساخت آن در ساختمان، حیاط، باغ و پشت بام!

طراحی یک اتاق شیشه ای جذاب در ساختمان، حیاط، باغ و پشت بام، علاوه بر اینکه حس کلی فضا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که از طبیعت، گل‌های رنگارنگ، نور خورشید و زیبایی آسمان شب لذت ببرید. فضاهای شیشه ای محصور خلوتگاه‌های منحصر به فردی هستند که آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورند. اتاق شیشه ای با برخورداری از سایزهای مختلف و درهای کشویی و ساده، بهترین روش برای تفکیک فضا و ایجاد یک محیط مدرن و شیک است. شاید در سال‌های گذشته اتاق شیشه ای یا پارتیشن شیشه ای را فقط در ادارات و محیط‌های تجاری مشاهده می‌کردیم، اما در حال حاضر به دلیل امکانات بی‌نظیری که اتاق‌های شیشه‌ای برای ما فراهم می‌کنند، شاهد طراحی و ساخت آنها در محیط‌های مختلف هستیم. از مهمترین مزایا اتاق شیشه ای هزینه کم طراحی، ساخت و نصب آن است. اگر به دنبال ایجاد تغییر در یک ساختمان مسکونی قدیمی هستید، اگر قصد دارید در یک آرایشگاه زنانه فضا را به اتاقک‌های کوچک‌تر بخش بندی کنید، اگر به دنبال ساخت یک اتاق کوچک در بالای پشت بام هستید، بی‌شک بهترین گزینه برای شما اتاق شیشه ای است.

کاربردهای اتاق شیشه ای

کاربردهای اتاق شیشه ای

طی چند سال‌ گذشته هزینه تعمیر و نگهداری ساختمان‌های مسکونی به موازات هزینه ساخت و ساز افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل اگر بخشی از یک ساختمان قدیمی نیاز به تعمیر و بازسازی داشته باشد، تصمیم اینکه به کلی قید ساختمان را بزنیم و به یک مکان نوسازتر نقل مکان کنیم برای ما منطقی‌تر می‌شود. از کاربردهای اتاق شیشه ای می‌توان به تقسیم بندی و تفکیک ساختمان‌های قدیمی اشاره کرد. به عنوان مثال، اگر خانه شما فضای کافی برای کودکانتان ندارد، می‌توانید با طراحی و ساخت یک اتاق شیشه ای یک فضای بازی شگفت انگیز برای آنها فراهم کنید. از ویژگی عبور نور این اتاقک‌های شیشه‌ای استفاده کنید و با طراحی گل‌های رنگارنگ و حیوانات فانتزی فضای شادتری را برای کودکان دلبندتان خلق کنید. با توجه به اینکه اتاق شیشه ای عایق قوی صدا است، ساخت اتاق شیشه ای برای کودک به شما کمک می‌کند در طول روز بدون شنیدن سر و صدای بازی آنها استراحت کنید و با انرژی بیشتری به رشد و پرورش عزیزانتان بپردازید. از کاربردهای دیگر اتاق شیشه ای میتوان به تفکیک سرویس بهداشتی از حمام اشاره کرد. به طور کلی، شیشه‌های مورد استفاده در اتاق شیشه‌ای از طرح‌ها و بافت‌های منحصر به فردی برخوردار هستند که علاوه بر ایجاد حریم خصوصی و مسدود کردن دید، مانع از عبور نور نمی‌شوند و فضا را تاریک نمی‌کنند.

اتاق شیشه ای مخصوص حیاط و باغ

اتاق شیشه ای مخصوص حیاط و باغ

اگر دوستدار طبیعت هستید و قصد دارید زمان بیشتری را در حیاط و باغ سپری کنید، اتاق شیشه ای نسبت به پشه بند وآلاچیق امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار م‌یدهد. به عنوان مثال، درست است که پشه بند اجازه عبور هوا را می‌دهد و از ورود حشرات به داخل فضای محصور جلوگیری می‌کند، اما مانع از ورود گرد و خاک و سر و صدای محیط نم‌یشود. آلاچیق هم مانند پشه بند عمل می‌کند با این تفاوت که هیچ حفاظی را در برابر حشرات ایجاد نمی‌کند. بر همین اساس از کاربردهای اتاق شیشه ای می‌توان به ساخت اتاق‌های کوچک شیشه ای در فضاهای باز نظیر حیاط و باغ اشاره کرد. شما می‌توانید با بهره‌مندی از ویژگی‌های منحصر به فرد اتاق شیشه ای یک فضای آرام و دلپذیر را برای خانواده و دوستان‌تان ایجاد کنید. اگر می‌خواهید کمی خلاق‌تر عمل کنید نیز می‌توانید توسط اتاق شیشه ای یک آشپزخانه کوچک بسازید و در حین آشپزی از محیط اطرافتان لذت ببرید.

اتاق شیشه ای مخصوص پشت بام

اتاق شیشه ای مخصوص پشت بام

یکی دیگر از کاربردهای اتاق شیشه ای را م‌یتوان در ساخت اتاق کوچک بالای پشت بام مشاهده کرد. با ساخت این فضای مدرن و شیک میزبان شب‌نشینی‌های دوستانه باشید و در حالی که با عزیزانتان به تماشای فیلم نشسته‌اید از آسمان پرستاره شب لذت ببرید. اتاق شیشه ای مخصوص پشت بام می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال فضای آرام و ساکت برای کار کردن و یا مطالعه کردن هستند. فراموش نکنید که اتاق شیشه ای برای ایجاد گلخانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با صرف هزینه بسیار ناچیزی تمامی گل‌های آپارتمانی خود را به یک گلخانه حرفه‌ای منتقل کنید. علاوه بر این، می‌توانید سبزی‌های فصلی و صیفی‌جات مورد استفاده خانواده‌تان را در این گلخانه تخصصی بکارید و در طول سال محصولات ارگانیک خود را مصرف کنید.

آشنایی با کاربرد اتاق شیشه ای در مجله اینترنتی سیب

آشنایی با کاربرد اتاق شیشه ای در مجله اینترنتی سیب

اتاق شیشه ای که با عنوان پارتیشن شیشه ای نیز شناخته می‌شود، یکی از عناصر طراحی مدرن به شمار می‌رود. ابعاد متنوع و امکان شخصی سازی اتاق شیشه ای، قابلیت انتشار نور و عدم ورود صدای محیط، قابلیت شستشو و حفظ پاکیزگی محیط، تنها بخشی از مزایای اتاق‌های شیشه ای هستند. اگر قصد دارید فضای زندگی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف هزینه حداقلی متحول کنید و زیبایی و نور را به محیط زندگیتان دعوت کنید، بیشک اتاق شیشه ای نیاز شما را برآورده خواهد کرد. با بازدید از مجله اینترنتی سیب آخرین مطالب مرتبط با سبک زندگی را مطالعه کنید، به‌روز باشید و در هر کاری خلاقانه عمل کنید.

مطلب پیشنهادی

قیمت ضایعات شیشه سکوریت

قیمت ضایعات شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت، محصولات بسیار مقاومی هستند که تحت دمای بالا در کوره تبدیل به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *