پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 0:53 قبل از ظهر

سگ از چی میترسه

مطمئنا تصور ترسیدن سگ‌ها از خیلی چیزها اندکی دشوار است. اما جالب است، بدانید که نژادهای مختلف سگ نیز مانند انسان‌ها گاهی اوقات از چیزهای خاصی می‌ترسند. برای مثال آیا تاکنون صدا یا وسیله‌ای خاص باعث ترس سگتان شده است؟ این ترس و فوبیا ممکن است که در اثر عوامل متعددی به وجود آمده باشد. برخی از این عوامل عبارتند از عدم شناخت کافی، ژنتیک یا داشتن تجربه‌ای ناخوشایند در گذشته. معمولا سگ‌ها ترس خود را با علائمی همچون لرزیدن، خود را جمع کردن، پارس کردن، رفتارهای پرخاشگرانه، قایم شدن و حتی عصبانی شدن نشان می‌دهند. در این مطلب با برخی از ترس‌های رایج در سگ‌ها آشنا می‌شوید. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.
چه چیزهایی باعث ترس سگ ها می شوند؟

چه چیزهایی باعث ترس سگ ها می شوند؟

همانطور که بیان شد، سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها در مورد مسائل گوناگونی فوبیا دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:
ترس از آتش بازی: یکی از عواملی که باعث ترس سگ‌ها می‌شود، آتش، صدا و نورهای ناگهانی آن است. البته بسیاری از پرورش‌دهندگان سگ سعی می‌کنند که این حیوان را از همان بدو تولد به آتش بازی عادت دهند. با این وجود برخی از این موجودات را نمی‌توان به این مسئله عادت داد. حتی گاهی مواقع پیش می‌آید که ممکن است، در مواجهه سگ با آتش نیاز به استفاده از داروهای آرام‌بخش برای او باشد.
ترس از کلینیک دامپزشکی: در صورتی که برای اولین بار سگ خود را به دامپزشکی ببرید، بسیار کنجکاوانه به محیط و وسایل اطراف نگاه می‌کند. اما به مرور و با مشاهده وحشت حیوانات دیگر سراسیمه به دنبال راه فرار می‌گردد. در کل بوهای ناآشنا و آمپول‌های دردناک از جمله دلایلی هستند که سگ‌ها را برای همیشه از کلینیک دامپزشکی می‌ترسانند.
چه چیزهایی باعث ترس سگ ها می شوند؟
ترس از رعدوبرق: بهتر است که هرگز سگ خود را در زمان رعد و برق و طوفان بیرون نبرید. این ترس به حدی است که حتی پرورش‌دهندگان نیز موفق به از بین بردن آن در سگ‌ها نشده‌اند. به طور معمول این حیوانات در زمان رعدوبرق و طوفان رفتارهای پرخاشگرانه نشان داده و به دنبال مکانی امن برای قایم شدن می‌گردند.
ترس از پله: سگ‌ها دوست ندارند که از پله‌ها بالا بروند. بنابراین بهتر است که این حیوانات را از همان بدو تولد به بالا و پایین رفتن از پله‌ها عادت دهید. در غیر این صورت شما مجبور هستید که سگ خود را در زمان بالا رفتن یا پایین آمدن از پله‌ها بغل کنید.
ترس های رایج در سگ ها 

ترس های رایج در سگ ها

برخی دیگر از ترس‌های متداول و شایع در سگ‌ها به شرح زیر است:
ترس از تنهایی: ترس از تنهایی در سگ‌ها مشابه حالتی است که در هنگام جدایی از صاحبانشان به آن‌ها دست می‌دهد. سگ‌هایی با این ترس پس از جدا شدن از صاحب خود شروع به نشان دادن رفتارهای پرخاشگرانه می‌کنند. این حیوانات در این شرایط ممکن است که رفتارهای دیگری همچون واق واق یا شکستن تصادفی اشیاء خانه را بروز دهند. شما می‌توانید با تغییر در یک سری رفتارهای خود در هنگام ترک خانه میزان ترس سگ خود را کاهش دهید. برای مثال انجام کارهای مربوط به زمان بیرون رفتن از منزل را تغییر داده و درب را آرام باز و بسته کنید.
ترس از اجسام مختلف: سگ‌ها ممکن است که از اشیاء مختلفی همچون عروسک، ماشین لباسشویی و بسیاری وسایل دیگر بترسند. بنابراین بهتر است که تمام اجسام را به منظور ریختن ترس سگ به او نشان دهید. در غیر این صورت هنگامی که سگ خود را به بیرون از منزل ببرید، مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.
ترس های رایج در سگ ها 
ترس از سوار شدن در ماشین: اکثر سگ‌ها از ماشین‌سواری می‌ترسند. این ترس سگ احتمالا به این دلیل است که تاکنون این تجربه را نداشته یا خاطره بدی از آن داشته است. برای رفع این مشکل کافی است که در هنگام ماشین‌سواری به سگ خود خوراکی بدهید و همچنین مدت زمان آن را کمتر کنید.
ترس از مردان: ترس از مردها یکی از ترس‌های رایج و عجیب در سگ‌ها است. در برخی مواقع این فوبیا به دلیل این است که قبلا مردی سگ شما را اذیت کرده است. اما در بسیاری از اوقات این ترس ناشی از عدم آشنایی سگ با فرد مورد نظر است. اگر سگ شما نیز چنین ترسی دارد، او را کم کم به مردها عادت دهید. همچنین این موضوع را بدانید که سگ شما ممکن است در نتیجه این ترس رفتارهای پرخاشگرانه از خود به نمایش بگذارد.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳