جمعه , 10 فروردین 1403 - 6:12 بعد از ظهر

طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی

پنجره ها را می توان یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه به شمار آورد. یکی از پرکاربردترین نوع پنجره ها، پنجره های ریلی بوده که به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند، به وفور در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما در پاره ای از مواقع، نیاز است که این پنجره های ریلی را از روی ریل خود جدا کنید. در این صورت باید با طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی آشنا باشید تا این کار را با اطمینان و به سرعت انجام دهید. ما در ادامه در سیب به صورت کامل در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

طریقه درآوردن پنجره دوجداره ریلی

جدا کردن پنجره های دوجداره ریلی

یکی از پرکاربردترین نوع پنجره هایی که در خانه ها می توان از آن استفاده کرد، پنجره های ریلی و یا کشویی هستند. همانطور که از نام آن ها نیز پیدا است، این پنجره ها برخلاف مدل های سنتی خود، برای باز شدن نیاز به فضای زیادی ندارند. پنجره های ریلی بر روی یک ریل گذاشته شده اند که می توان آن ها را به سادگی با عقب و جلو کشیدن، باز و بسته کرد.
به صورت معمول قاب پنجره های ریلی را از آهن و آلومینیوم تولید می کنند و بسته به نوع شیشه ای که دارند، به صورت تک جداره و یا دوجداره در بازار موجود هستند. یکی از مهم ترین عیب های پنجره های دوجداره ریلی این است که تمیز کردن و شستشوی شیشه های آن ها، سخت تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. شما دسترسی مناسبی به قسمت پشتی شیشه آن ها نداشته و تنها در صورتی می توانید آن ها را تمیز کنید که پنجره دوجداره ریلی خودتان را درآورید.

جدا کردن پنجره های دوجداره ریلی

همچنین ممکن است شیشه شما دچار ترک خوردگی و یا شکستگی شده باشد و برای تعویض آن نیاز داشته باشید که ابتدا پنجره دوجداره ریلی را از ریل خود جدا کرده و سپس نسبت به تعویض شیشه دوجداره آن اقدام کنید.
اما نکته مثبت این است که نحوه درآوردن پنجره دوجداره ریلی ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. البته پیش از انجام این کار باید نکات مهمی را در خصوص درآوردن پنجره دوجداره ریلی بدانید تا این کار را در نهایت دقت و اطمینان انجام دهید. همچنین به ابزار و وسایلی نیاز دارید که در باز کردن این مدل از پنجره ها به شما کمک کند.

جدا کردن پنجره های دوجداره ریلی

آموزش درآوردن پنجره دوجداره ریلی

در ابتدای امر باید به این نکته اشاره کرد که جدا کردن این پنجره ها بسته به نوع پنجره ریلی شما خواهد بود. امروزه در صنعت پنجره های دوجداره ریلی متفاوتی وجود دارد که هر کدام از آن ها برای جداسازی به یک روش به خصوص نیاز خواهند داشت. از مهم ترین پنجره های دوجداره ریلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنجره های دوجداره ریلی آهنی
  • پنجره دوجداره ریلی اس تی کرنت
  • پنجره دوجداره ریلی upvc
  • پنجره دوجداره آلومینیومی نانترمال
  • پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی مدل ترمال بریک

یکی از سخت ترین مدل های پنجره های دوجداره برای جداسازی، پنجره دوجداره ریلی آهنی است. جداسازی و درآوردن این پنجره ها و همچنین جاسازی مجدد آن به قدری سخت بوده که شاید شما نیاز به افرادی داشته باشید که در این خصوص تخصص و ابزارآلات کافی داشته باشند. البته باید اشاره کرد که این مدل از پنجره ها منسوخ شده و به جز خانه های قدیمی، شاهد آن ها نیستیم.

جدا کردن پنجره های دوجداره ریلی

در خصوص پنجره های دوجداره ریلی upvc، آلومینیومی نانترمال و ترمال بریک هم باید به این نکته اشاره داشت که یک نصاب درب و پنجره برای تعویض و درآوردن آن ها نیاز خواهد بود. در این میان پنجره های دوجداره ریلی اس تی کرنت بیشترین استفاده را در خانه ها داشته و درآوردن و جداسازی آن ها نیز بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در ابتدا قسمت پایینی پنجره را گرفته و سپس آن را به سمت بالا فشار دهید، در این حالت مشاهده می کنید که پنجره کمی از ریل پایینی فاصله گرفته است. حال با زاویه دادن به پنجره می توانید آن را به سادگی از قاب خودش جدا کنید.
در این حالت پنجره دوجداره ریلی جدا شده و شما می توانید شیشه آن را تمیز کرده و در صورت نیاز تعویض کنید. نحوه بازگرداندن این پنجره ها نیز بسیار ساده است. تنها کافی است تا در ابتدا قسمت بالایی را بر روی ریل خود قرار داده و بعد با کمی فشار، آن را بر روی ریل پاینی خودش نیز قرار دهید.

مطلب پیشنهادی

قیمت شیشه سکوریت دیجی کالا

قیمت شیشه سکوریت دیجی کالا

شیشه سکوریت، یکی از جدید ترین محصولات صنعت شیشه سازی است که در مقایسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *