یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 1:39 بعد از ظهر

پیگیری درخواست روادید

روادید گواهی نامه ای است که در آن به شما اجازه گذر و ورود به کشور دیگر داده می شود. در گواهی نامه و روادید معمولاً محدودیت های در نظر گرفته شده مشخص خواهد شد. محدودیت های مثل تعداد رفت و آمد، زمان ماندن، حق کار، حق تردد و… در روادید مشخص خواهد شد. در بعضی از کشورها روادید با اجازه نامه رسمی و ماندن و اقامت متفاوت است و باید به صورت جداگانه اخذ گردد. هنگام ورود شخص به کشور دیگر روادید شخص باید توسط افسر مهاجرت تأیید شود. افسر مهاجرت می تواند روادید را تأیید نکند یا حتی بعد از تأیید هر زمان که لازم دانست آن را لغو و باطل کند.

توجه داشته باشید با پیگیری درخواست روادید تأثیری در زمان بررسی پرونده ی شما ندارد. پیگیری درخواست روادید شانس شما را برای اخذ روادید را بیشتر نمی کند و آن را تسریع نمی بخشد. اما اگر فکر می کنید زمان ارسال و بررسی روادید شما بیش از حد طول کشیده جای نگرانی نیست. مجله اینترنتی سیب در ادامه راه های پیگیری درخواست روادید را به شما خواهد گفت.

اطلاع از آخرین وضعیت درخواست روادید

برای اطلاع از آخرین وضعیت درخواست روادید و پیگیری درخواست روادید می توانید به دو روش اقدام کنید که در ادامه برای شما شرح می دهیم.

اطلاع از آخرین وضعیت درخواست روادید

پیگیری درخواست روادید به روش آفلاین

اغلب سفارت خانه ها اجازه پیگیری به روش آفلاین را نمی دهند. اما بعضی از سفارت خانه ها هنوز هم به پیگیری درخواست روادید به روش آفلاین جواب می دهند. برای پیگیری درخواست روادید به روش آفلاین از سه روش می توانید اقدام کنید:

  • مراجعه حضوری به سفارت مربوطه برای درخواست روادید:

برای پیگیری درخواست روادید می توانید به بعضی سفارت خانه ها مراجعه کنید. البته امکان پیگیری درخواست روادید شخص دیگری برای شما وجود دارد. البته باید عنوان کنیم با مراجعه حضوری فقط به شما نتیجه ی پرونده ویزا به شما داده می شود. اما پرونده و درخواست روادید در چه مرحله ای است در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.

  • پیگیری تلفنی درخواست روادید:

به ندرت سفارت خانه ای با این روش به شما پاسخ خواهد داد. اگر هم پاسخ بدهد به شما نخواهند گفت در چه مرحله ای هستید و مانند مراجعه حضوری فقط نتیجه را اطلاع می دهند. از طرف دیگر برای پیگیری درخواست روادید به پشت تلفنی باید زمان زیادی پشت خط بمانید تا بتوانید جواب سؤالات خود را بگیرید.

پیگیری درخواست روادید به روش آفلاین

  • پیگیری پیامکی درخواست روادید:

بعضی از کارگزاری ها امکان پیگیری درخواست روادید به روش پیامکی  و SMS  را فراهم کرده اند . البته برای استفاده از این خدمت باید هزینه ی پیگیری درخواست به صورت پیامکی را پرداخت کنید تا فعال شود. توجه داشته باشید پیگیری پیامکی درخواست روادید از طرف کارگزاری است و از طرف سفارت خانه نیست.

پیگیری درخواست روادید به روش آنلاین

برای پیگیری درخواست روادید به روش آنلاین از سایت یا ایمیل می توانید اقدام کنید

  • پیگیری درخواست روادید از طریق سایت:

تمام کارگزاری ها و تمام سفارت خانه ها امکان پیگیری درخواست روادید به روش آنلاین را فعال گذاشته اند. شما باید به سایت کارگزاری یا سفارت خانه که درخواست روادید و ویزای خود را ثبت کرده اید مراجعه کنید. با مراجعه به سایت سفارت یا کارگزاری به راحتی می توانید پیگیری درخواست روادید خود را انجام داده و از وضعیت آن آگاه شوید. دسترسی آسان و صرفه جوی در زمان و امکان پیگیری شبانه روزی از وضعیت روادید از مزیت های پیگیری آنلاین و از طریق سایت است.

پیگیری درخواست روادید به روش آفلاین

  • پیگیری درخواست روادید با ایمیل:

ایمیل می تواند راهی مطمئن، آسان برای پیگیری درخواست روادید باشید. سفارت ممکن است چند روز طول بکشد تا به ایمیل شما پاسخ دهد. سفارت خانه ها با حجم زیادی ایمیل روبه رو هستند. به همین خاطر پیگیری درخواست روادید با ایمیل زمان بر است. اما می توانید در هر ساعت از شبانه روز ایمیل برای سفارت خانه مربوطه بفرستید و پیگیری درخواست روادید خود را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز پیگیری درخواست روادید

برای پیگیری درخواست روادید به صورت آنلاین و از طریق سایت باید موارد خواسته شده را وارد کنید. کد رهگیری فرم درخواست ویزا یا Tracking ID، شماره پاسپورت و تاریخ تولد میلادی را وارد کنید. البته بعضی از سایت ها به جای Tracking ID که کد رهگیری پرونده است Reference Number نوشته است. برای پیگیری از طریق ایمیل هم باید این موارد را وارد کنید. در اکثر سفارت برای پیگیری درخواست روادید به روش حضوری پاسپورت کافی است. اما بنا بر احتیاط کد رهگیری و کد پیگیری را هم با خود ببرید. برای پیگیری درخواست روادید به روش پیامکی هنگام ثبت نام و فعال کردن پیامک پیگیری روش آن را به شما خواهند گفت.

مدارک مورد نیاز پیگیری درخواست روادید

سخن آخر

برای ورود به هر کشوری گرفتن روادید اجباری است. در صورتی که شخصی بودن روادید به هر طریقی وارد کشور دیگر شود جرم محسوب می شود و مطابق ورود قاچاقچیان با این رفتار می شود. روادید معمولاً با برچسب یا مهر روی کاغذ مربوطه در گذر نامه اشخاص زده می شود یا چسبانده می شود. در روادید کشور مقصد، هدف مسافرت، زمان مسافرت، تعداد سفر و در کل کلیه محدودیت ها نوشته خواهد شد.

روادید ابتدا باید از کشور مبدأ تأیید شود بعد از این در کشور مقصد تأیید شود. در نهایت هنگام خروج از کشوری و ورود به کشور دیگر افسر مهاجرت این کشور باید آن را تأیید کندم.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *