شنبه , 6 مرداد 1403 - 8:59 قبل از ظهر

اکسیدان چقدر باید روی مو بماند

اکسیدان یکی از مواد ضروری در رنگ مو است که برای پروسه رنگ زدن مو مورد استفاده قرار می گیرد. اکسیدان انواع مختلفی دارد که با توجه به ترکیب رنگ، جنس مو و … باید بهترین نوع آن را انتخاب کرد. برخی افراد معتقدند اکسیدان به تنهایی قابلیت رنگ پذیری مو را بیشتر می کند. در نتیجه این سوال پیش می آید که اکسیدان چقدر باید روی مو بماند؟ پراکسید هیدروژن یا اکسیدان به عنوان عامل اکسید کننده زمانی که با رنگ مو ترکیب می شود رنگ متا را ایجاد می کند.

رنگ مو متا ماندگاری بالایی دارد و همیشه روی مو می ماند؛ از این رو اکسیدان به افزایش رنگ پذیری مو کمک بسیاری می کند. البته دقت داشته باشید که استفاده نادرست و بی رویه از اکسیدان عوارض بسیاری دارد و به بافت داخلی مو آسیب وارد می کند از این رو برای استفاده از آن باید نکات مهمی را در نظر داشت. غلظت و مقدار اکسیدانی که برای رنگ کردن مو مورد استفاده قرار می گیرد بسیار متفاوت است و میزان آن بر اساس جنس مو، رنگ مو و … تعیین می شود.

اکسیدان چقدر باید روی مو بماند

از آن جایی که اکسیدان به عنوان پیش ساز رنگ مو مورد نیاز است باید اطلاعاتی در مورد این که اکسیدان چقدر باید روی مو بماند داشته باشید. آرایشگران با توجه به نوع اکسیدان، رنگ پایه مو، تکنیک و … زمان مناسبی را برای باقی ماندن اکسیدان روی مو در نظر می گیرند.

در زیر به قانون کلی و رایجی که برای زمان ماندن اکسیدان روی مو وجود دارد اشاره شده است:

  • مو با بافت ضخیم: 30 دقیقه
  • مو با رنگ تیره: 30 دقیقه
  • مو با تار نازک: 10 -15 دقیقه
  • مو با رنگ روشن ( بلوند): 15- 20 دقیقه

اکسیدان خالی روی مو برای رنگ پذیری بیشتر چقدر باید بماند؟

اکسیدان خالی روی مو برای رنگ پذیری بیشتر چقدر باید بماند؟

طبق بررسی های انجام شده اکسیدان خالی روی مو رنگ پذیری مو را بیشتر می کند، از این رو برخی افراد برای ایجاد پیش زمینه مناسب برای رنگ مو از اکسیدان خالی استفاده می کنند. اکسیدان در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام درصدهای شیمیایی متفاوتی دارند از این رو تاثیر و نقش هر کدام روی مو متفاوت است. استفاده از اکسیدان خالی روی مو می تواند به روشن تر شدن موها کمک کند که با آغشته کردن مو به اکسیدان پس از چند دقیقه می توان شاهد روشن تر شدن مو شد.

به طور کلی اکسیدان با چند شماره در بازار موجود است که اثر بخشی و عملکرد متفاوتی دارند. با این تفاسیر این سوال پیش می آید که اکسیدان خالی روی مو برای رنگ پذیری بیشتر چقدر باید بماند؟ برای پاسخ به این سوال باید نسبت به انواع اکسیدان و درصدهای آن ها آشنایی داشته باشید؛ زیرا بر اساس درصد شیمیایی بودن زمان ماندن اکسیدان روی مو متفاوت خواهد بود. در کل توصیه می شود اکسیدان خالی را بیش از 30 دقیقه روی موهای خود باقی نگذارید؛ زیرا اکسیدان هر چه بیشتر روی مو بماند خطر شکننده شدن مو بیشتر خواهد شد.

انواع اکسیدان و میزان رنگ پذیری آن ها

با این تفاسیر اگر از اکسیدان خالی برای رنگ پذیری بیشتر روی مو استفاده می کنید باید هر 10 دقیقه یک بار آن را چک کنید. ماندن زیاد اکسیدان خالی روی مو سبب بروز خشکی مو، سوختگی پوست سر و … می شود.

انواع اکسیدان و میزان رنگ پذیری آن ها

اکسیدان نقش مهمی در رنگ پذیری مو دارد در واقع اکسیدان فعال کننده رنگ مو محسوب می شود که باید در انتخاب آن دقیق بود. در زیر برای آشنایی بیشتر به انواع اکسیدان و میزان رنگ پذیری آن ها اشاره شده است

  • اکسیدان 3 درصد: این اکسیدان از ضعیف ترین اکسیدان ها است که برای انواع هایلایت، مش و … کاربرد دارد. اکسیدان 3 درصد برای ثبات رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه ای مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اکسیدان 6 درصد: از این نوع اکسیدان برای پوشش تارهای سفید مو استفاده می شود در واقع اکسیدان 6 درصد برای رسوب رنگ به ساقه و ریشه مو کاربرد دارد. بهترین انتخاب برای یکنواخت کردن رنگ مو اکسیدان 6 درصد است و به تنهایی می تواند مو را روشن کند.

انواع اکسیدان و میزان رنگ پذیری آن ها

  • اکسیدان 9 درصد: این اکسیدان به باز شدن رنگ مو کمک بسیاری می کند و جزء اکسیدان های پر طرفدار است. در واقع اگر قصد روشن کردن مو بدون دکلره را دارید باید از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید.
  • اکسیدان 12 درصد: اکسیدان 12 درصد برای دکلره های قوی کاربرد دارد و بهتر است از آن در دکلره کردن استفاده نشود چون آسیب استفاده از این نوع اکسیدان بسیار زیاد است.

با مجله اینترنتی سیب به پاسخ تمامی سوالات خود برسید.

مطلب پیشنهادی

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

همیشه یادگیری یک امر ضروری بوده است چراکه یاد گرفتن هنر و حرفه جدید کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *