چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 12:11 بعد از ظهر

از کجا فرش دستباف ارزان بخریم

فرش دستباف محصولی است که ارزش آن از هیچ کس پوشیده نیست و از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. این محصول در نقاط مختلفی از کشور ایران بافته می شود و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. کیفیت فرش های دستباف ایرانی به گونه‌ای است که این محصولات نه تنها در داخل کشور ایران بلکه در کشورهای خارجی نیز مشتریان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. قیمت بالای فرش دستباف باعث می شود مشتریان در اکثر موارد بپرسند که فرش دستباف و ارزان را از کجا بخریم؟ در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم.

خرید فرش دستباف از بافنده

خرید فرش دستباف از بافنده

یکی از مهمترین روش هایی که می توان با استفاده از آن فرش دستباف را با قیمت کاملا مناسب خریداری نمود خرید فرش دستباف از بافنده است. امروزه بافنده های مختلفی اقدام به بافتن فرش می کنند با مراجعه به آن ها می توان فرش بافته شده را خریداری نمود و یا حتی با پیش خرید فرش قیمت کمتری بابت خرید فرش دستباف پرداخت.
در خرید فرش دستباف از بافنده دقت به نکاتی می تواند کمک کننده باشد:
۱. حتما مطمئن شوید که بافنده ای که محصول را می بافت کاملا به کار خود واقف است و کار را با کیفیت بالا انجام می دهد.
۲. سعی کنید به صورت مستقیم با خود بافنده ملاقات داشته باشید و قیمت نهایی را از او بپرسید.
۳. اگر بافنده برای بافتن فرش دستباف از نخ های ابریشمی استفاده کرده باشد قیمت کار تا حدود زیادی افزایش پیدا می کند. در موارد واسطه هایی که بین بافنده و خریدار هستند، محصولات را با قیمت ۲۰ الی ۳۰ درصد بالاتر به فروش می رسانند و همین دلیل اگر بتوانید به صورت مستقیم بافنده را ببینید و محصول را از او خرید می توانید تا حدود ۳۰ درصد در هزینه های خرید صرفه جویی کنید. در برخی از موارد یک بافنده ماهر در حال حاضر فرشی برای فروش ندارد، اما قصد بافتن فرش را دارد. در این گونه موارد می توانید به او پیشنهاد بدهید و فرش را از او پیش خرید کنید.

خرید فرش دستباف از بافنده

با پیش خرید کردن فرش علاوه بر اینکه محصول مورد نظر نسبت به قیمت های موجود در بازار با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار شما قرار می گیرد، میتوانید در حدود ۱۰ درصد از بافنده فرش تخفیف بگیرید و محصول را با قیمت نهایی بسیار کمتر خریداری کنید. علاوه بر قیمت پایین تر فرش در خرید از بافنده، می‌توانید به بافنده پیشنهاد بدهید که فرش را با استفاده از طرح مورد نظر شما ببافد و به این صورت کیفیت کار نیز تا حدود زیادی بالاتر می رود. به علاوه می توانید با مشاهده بافنده مطمئن شوید که او در کار خود مهارت لازم را دارد.

خرید فرش دستباف بی واسطه

برای خرید فرش دستباف با قیمت کاملا مناسب باید محصول مورد نظر را به صورت بدون واسطه خریداری کنید. برای خرید فرش دستباف بی واسطه می توانید از دو روش کار خود را انجام دهید:
۱. خرید از خود بافنده
در برخی از موارد برای خرید فرش دستباف بی واسطه می توانید به صورت مستقیم به بافنده مراجعه نموده و محصول مورد نظر خود را از بافنده خریداری کنید.‌ استفاده از این روش دارای مزایای بسیار زیادی است برای مثال با این روش می توانید هزینه کمتری بابت خرید فرش بپردازید و به علاوه از تولید کننده اصلی محصول حمایت کنید.‌

خرید فرش دستباف بی واسطه
۲. خرید از کارگاه تولیدی
برخی از کارگاه‌های تولیدی که در شهر های مختلفی از کشور ایران واقع شده اند، تعداد متعددی از دارهای قالی را بار می کنند. بافندگان مختلف با مراجعه به این کارگاه های تولیدی فرش ها را می بافند و بر اساس تعداد رج بافته شده دستمزد خود را دریافت می کنند. به همین دلیل برای خرید محصول به صورت بدون واسطه می توانید به کارگاه تولیدی مراجعه کرده و محصول را بخرید. خرید از کارگاه تولیدی دارای چندین نکته است. در مرحله اول نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که افراد مختلفی به عنوان بافنده در کارگاه ها کار میکنند که برخی از آنها فرش را محکم تر می بافند و برخی دیگر گره ها را شل تر می زنند، به همین دلیل اکثر فرش هایی که در کارگاه های تولیدی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند، ممکن است چند دست باشند و کیفیت لازم را نداشته باشند.

خرید فرش دستباف بی واسطه
نکته دومی که در این زمینه باید به آن توجه کرد این است که فرش های کارگاه تولیدی ممکن است با داشتن کیفیت پایین تر حتی با قیمت بالاتری به فروش برسند زیرا صاحب کارگاه تولیدی برای خود دستمزد و سود می خواهد. مهمترین پیشنهادی که برای خرید فرش از کارگاه تولیدی می توان داد این است که قبل از خرید فرش دستباف حتما پشت آن را مورد بررسی قرار دهید، زیرا اگر مشکلی در نقشه وجود داشته باشد از پشت فرش دستباف به راحتی قابل مشاهده است.
با مجله اینترنتی سیب از همه چیز باخبر باشید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳