دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 10:22 بعد از ظهر

چگونه ریشه مو را رنگ کنیم

رنگ کردن ریشه مو یکی از چالش های پیش روی افرادی است که به تازگی موهای خودشان را رنگ کرده اند. شاید ساقه موهای شما هنوز هم رنگ داشته باشند؛ اما ریشه موها رنگ خودشان را از دست داده اند. در این زمان است که شما باید به دنبال تکنیکی باشید که فقط ریشه موهای خودتان را رنگ کنید و کاری به بخش های دیگر موهای خود نداشته باشید. رنگ ریشه کار سختی نیست و با در نظر گرفتن چند نکته ساده می توانید این کار را انجام دهید. در این مقاله از سیب قصد داریم با اصول رنگ کردن ریشه مو آشنا شویم.

رنگ ریشه و تکنیک جدید رنگ کردن ریشه موهای روشن و سفید

رنگ ریشه و تکنیک جدید رنگ کردن ریشه موهای روشن و سفید

احتمالا اخیرا موهای خودتان را رنگ کرده اید، ولی باز هم متوجه ریشه های سفید روی موهای خودتان هستید. اگرچه ریشه موها تاثیر زیادی روی زیبایی موهای شما نمی گذارد. اما به هر حال اگر حساس هستید و می خواهید ظاهر موهای شما فوق العاده باشد، بهتر است که از تکنیک رنگ کردن ریشه موها استفاده کنید.

به طور کلی، ریشه گیری موهای سفید کار چندان سختی نیست. می توانید از همان رنگ اولیه خودتان استفاده کنید و فقط بخش ریشه مو خودتان را رنگ کنید. یا اینکه از پودرها یا اسپری های رنگی استفاده کنید که می توانند باعث پوشاندن رنگ ریشه موهای شما شوند.

اگر می خواهید از تکنیک رنگ ریشه با همان رنگ اولیه خودتان استفاده کنید، نیازی به مراجعه به سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه نیست. شما می توانید با همان رنگی که در خانه دارید، مراحل رنگ کردن ریشه موها را انجام دهید. برای رنگ ریشه موها، می توانید از مراحل زیر کمک بگیرید که هر کدام می توانند شما را به یک رنگ ایده آل برسانند.

  1. در اولین قدم لازم است که موهای خودتان را با شامپو بشویید. اجازه دهید تا موهای شما خشک شوند و سپس مراحل بعدی را برای ریشه گیری موهای سفید انجام دهید.
  2. موهایی که بدون رنگ هستند و از ریشه درآمده اند را مشخص کنید.
  3. رنگ مویی که قبلا روی موهای شما قرار داشته است را مجددا خریداری کنید یا اگر موجود دارید، نیازی به تهیه مجدد آن نیست. رنگ را به همراه اکسیدان درون یک ظرف بریزید و به طور کامل آن را هم بزنید تا مخلوط شوند.
  4. برای رنگ کردن بهتر ریشه موها، باید موهای خودتان را تقسیم بندی کنید. با این کار متوجه می شوید که چه بخش هایی از ریشه دقیقا نیاز به رنگ شدن دارند. پس از یک کلیپس استفاده کنید و موهای خود را در بالای سرتان جمع کنید.
  5. هر بار که یک بخش از موها را رنگ می کنید، مقداری از موها را از کلیپس آزاد کنید و بخش دیگر را رنگ کنید. این کار باعث می شود تا هیچ بخشی از موهای شما از قلم نیفتد. این کار را برای هر بخش از موهای خودتان انجام دهید تا شاهد ریشه گیری کامل موهای سفید خودتان باشید.
  6. اجازه دهید که 5 دقیقه یا بیشتر موهای شما به رنگ آغشته شوند و سپس موها را آبکشی کنید. تا زمانی که موهای شما به طور کامل رنگ نگرفته اند، موها را آبکشی نکنید.

نکته بسیار مهم: یکی از موضوعاتی که باید در هنگام ریشه گیری موهای سفید و روشن به آن توجه داشته باشید، بحث رنگ گذاشتن روی موهای رنگ شده است. به طور کلی، توصیه ما این است که هرگز رنگ را روی رنگ موی رنگ شده قرار ندهید چون باعث مصنوعی شدن رنگ موهای شما می شود.

تکنیک مهم برای رفع خشکی مو پس از ریشه گیری

تکنیک مهم برای رفع خشکی مو پس از ریشه گیری

حال که با تکنیک ساده برای ریشه گیری موهای روشن و سفید آشنا شدید، نوبت به آن رسیده تا یک نکته مهم را به شما یادآوری کنیم. به طور کلی، رنگ کردن موهای سفید و ریشه گیری کردن آن ها باعث خشکی موهای شما می شود. پس اگر می خواهید که خشکی موهای خودتان را کاهش دهید، کافیست که از نرم کننده و مرطوب کننده های مو استفاده کنید. اگر به مرطوب کننده های موجود در بازار برای استفاده در ناحیه ریشه مو اعتماد ندارید، می توانید از روغن های مغذی برای موها استفاده کنید. روغن آرگان، روغن نارگیل و … از جمله روغن های مفید برای رفع خشکی کف سر شما محسوب می شوند.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *