دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 5:41 بعد از ظهر

اول ریشه مو را رنگ کنیم یا ساقه؟

معمولاً اشخاصی که موی خودشان را رنگ می‌کنند، از دو رنگ شدن مو بعد از رشدش، شکایت دارند. به‌خصوص اگر رنگ ریشه با رنگ ساقه تفاوت زیادی داشته باشد، ظاهر نامطلوب‌تری برای افراد به وجود می‌آید. بعضی برای حل این مشکل، به آرایشگاه‌ها مراجعه کرده یا در خانه، ریشه موهای خودشان را رنگ می‌کنند، اما رنگ کردن ریشه و یک‌دست کردن رنگ موها نیازمند توجه به یک سری نکات است. برای مثال مهم‌ترین سوال این است که اول ریشه مو را رنگ کنیم یا ساقه؟ در این مطلب از مجله اینترنتی سیب، به این سوال پاسخ خواهیم داد.

رنگ ریشه مو و نکات مهم آن

رنگ ریشه مو و نکات مهم آن

بهتر است از پشت سر شروع به رنگ کردن موها کرده و به‌تدریج به سمت جلوی سر حرکت کنید. البته قبل از رنگ کردن ساقه موها از بالا تا پایین، مناسب‌ترین کار رنگ کردن ریشه‌ها است. توجه به این قانون حتی در زمان ریشه‌گیری موها هم مهم است. همان‌طور که بیان شد، رنگ کردن درست و اصولی ریشه‌ها، مستلزم توجه به چند نکته اساسی است که بعضی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • انتخاب رنگ موی مناسب: اگر قصد رنگ کردن ریشه‌ها را دارید، رنگ موی مناسب را انتخاب کنید. رنگی که برای این منظور برمی‌گزینید، باید کاملاً با تناژ ساقه مو هماهنگ باشد. اگر تار موهای شما ضعیف است و به سختی رنگ می‌شود، برای رنگ کردن ریشه‌های آن از رنگی با تناژ تیره‌تر استفاده کنید. بهترین راهکار در انتخاب رنگ موی مناسب، مشورت کردن با آرایشگران باتجربه است.
  • پرهیز از دکلره کردن برای ریشه‌گیری: از آن‌جایی که ریشه موها به پوست سر نزدیک هستند، حساسیت زیادی دارند. به همین دلیل تا حد ممکن از دکلره کردن برای ریشه‌گیری موها استفاده نکنید. حتی اگر مجبور به دکلره ریشه‌ها شدید، این کار را به یک فرد باتجربه بسپارید.
  • استفاده از وازلین: گاهی اوقات در زمان رنگ کردن ریشه مو، سایر قسمت‌ها هم رنگ می‌شوند. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، می‌توان قبل از شروع پروسه ریشه‌گیری، به بخش‌های دیگر مو وازلین مالید. این ماده از رنگ گرفتن ساقه، پیشگیری می‌کند.
  • عدم شست‌وشوی مو: یکی دیگر از نکات مهم برای ریشه‌گیری و یکدست کردن رنگ مو، اجتناب از شست‌وشوی موها برای یک تا دو روز بعد از آن است. این کار به تثبیت رنگ و افزایش ماندگاری کمک می‌کند.

نحوه رنگ کردن ریشه موهای بلوند و تیره چگونه است؟

بعضی افراد تصور می‌کنند تنها راه یکدست کردن رنگ مو، رنگ کردن مجدد کل آن است. اما لازم به یادآوری است که این کار، باعث دو رنگ دیده شدن ریشه و ساقه می‌شود. بنابراین می‌توان رنگ کردن ریشه مو با رنگی مشابه ساقه را، بهترین تکنیک برای رفع این مشکل دانست.

به یاد داشته باشید که اگر قبلاً برای رنگ کردن موهای خود از دکلره استفاده کرده‌اید، باید برای ریشه‌گیری هم از دکلره کمک بگیرید. برای مثال ریشه موهای خود را به پایه 8 برسانید و بعد روی آن را با استفاده از رنگ موی قبلی رنگ کنید. در این میان می‌توان برای حصول نتیجه بهتر، مقداری واریاسیون بنفش، دودی و نقره‌ای به ترکیب رنگ اضافه کرد. اکسیدان شماره 6 هم فرآورده آرایشی است که باید به ترکیب مورد نظر اضافه شود.

نحوه رنگ کردن ریشه موهای بلوند و تیره چگونه است؟

در مجموع ریشه‌گیری موهای تیره آسان‌تر از موهای روشن است. چون برای این منظور نیازی به دکلره کردن ریشه‌ها نیست. در صورتی که ساقه موهای شما رنگ تیره‌ای مثل قهوه‌ای، فندقی، شکلاتی یا بلوطی دارد، برای رنگ کردن ریشه‌ از رنگ مشابه آن استفاده کنید. رنگ مورد نظر را با اکسیدان شماره 9 ترکیب کرده و آن را برای چند دقیقه روی موها بگذارید.

اگر خودتان قصد رنگ کردن ریشه‌ها را دارید، مو را با کمک کلیپس به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید. بعد با باز کردن نوبتی هر کلیپس، مقداری از رنگ موی آماده شده را روی ریشه‌ها قرار دهید. خیلی مراقب باشید که رنگ به تمام بخش‌های ریشه‌ها مالیده شود. برای رنگ گرفتن ریشه و ساقه موها باید زمانی در حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید. بعد مو را شسته و خشک کنید و از داشتن رنگی یکدست و زیبا لذت ببرید.

اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید، مطالعه مقالات دیگر وبسایت سیب، در حوزه مو رنگ مو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *