جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 9:59 بعد از ظهر

درمان پروستات با سیاه دانه و عسل

یکی از بیماری‌های رایج در بین مردان پروستات است که به خصوص مردان بالای 50 سال از این بیماری رنج می‌برند. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند که تقریبا از بین هر 10 مرد 8 نفر در سنین بالا با مشکلات پروستات دست و پنجه نرم می‌کنند. از گذشته تا به امروز روش‌های درمان علمی و خانگی بسیاری برای درمان این بیماری پیدا شده است. در این مطلب قصد داریم که روش درمان پروستات با سیاه دانه و عسل را به عنوان یکی از روش‌های درمان خانگی به شما آموزش دهیم. به نظر شما آیا این ترکیب توانایی پیشگیری و درمان این مشکل را در مردان دارد؟

خواص سیاه دانه و عسل برای پروستات

در طب سنتی ترکیب سیاه دانه و عسل به نام دوسین شناخته می‌شود. در این بخش بررسی خواهیم کرد که آیا معجون دوسین فوایدی برای پروستات دارد؟ بر طبق مطالعات صورت گرفته در طب سنتی اسلامی سیاه دانه درمان هر دردی است و تنها قادر به جلوگیری از پیری و مرگ نیست. ترکیب سیاه دانه و عسل طبیعی نیز جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارد.
عسل طبیعی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیاری دارد. هنگامی که سیاه دانه را با این ماده طبیعی و مغذی ترکیب کنید، مواد موثر موجود در این ترکیب بهتر به بدن انسان جذب می‌شوند.
خواص سیاه دانه و عسل برای پروستات 
خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی
سیاه دانه و عسل خواص بسیاری دارند که از مهمترین فواید آن‌ها می‌توان به خواص آنتی اکسیدانی این ترکیب اشاره کرد. به همین دلیل این معجون خوراکی برای بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، پروستات، چاقی و تعداد زیادی از سرطان‌ها مفید است.
عسل حاوی مقدار زیادی از انواع آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها است. از سوی دیگر سیاه دانه به عنوان منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها مانند تیموکینون، کارواکرول و تی آنتول شناخته می‌شود. بدین ترتیب مصرف ترکیب عسل و سیاه دانه بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد مقاوم می‌سازد. لازم به ذکر است که رادیکال‌های آزاد عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های مزمن همچون بزرگ شدگی پروستات یا همان هیپرپلازی خوش خیم پروستات هستند.
خواص سیاه دانه و عسل برای پروستات 
خاصیت ضد التهابی از دیگر فواید سیاه دانه و عسل است. ایجاد التهاب یک واکنش ایمنی طبیعی است که از بدن در برابر آسیب و عفونت محافظت می‌کند. با این وجود اگر التهاب‌ها به صورت مزمن باشند، موجب بروز برخی از بیماری‌ها مانند سرطان پروستات، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بسیاری دیگر از امراض می‌شوند. مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل به واسطه خواص ضدالتهابی آن‌ها می‌تواند به از بین بردن انواع التهاب مزمن در سطح بدن کمک می‌کند.
خواص آنتی باکتریال
درمان پروستات با سیاه دانه و عسل به دلیل خاصیت آنتی باکتریال قوی این ترکیب صورت می‌گیرد. در واقع این معجون معجزه‌آسا می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در نتیجه از بروز بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها جلوگیری کند. یکی از بیماری‌های قابل درمان با این ترکیب پروستات است که در اثر رشد و تکثیر باکتری‌ها در بدن به وجود می‌آید.
به طور معمول برای درمان بیماری پروستات یک دوره آنتی بیوتیک تجویز می‌شود. اما مصرف دوسین نیز به عنوان یک روش درمان خانگی برای بهبود این بیماری موثر است.
خواص سیاه دانه و عسل برای پروستات 
خواص ضد سرطانی
لازم به ذکر است که تاکنون تحقیقات متمرکزی روی خواص ترکیب سیاه دانه و عسل برای درمان سرطان انجام نشده است. اما دانشمندان از خواص ضد سرطانی سیاه دانه به طور قطع مطمئن هستند. آزمایشات صورت گرفته توسط محققان روی انواع سرطان از جمله سرطان پانکراس، سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات و سرطان سینه صورت گرفته است.
برای مثال در سال 1997 آزمایشاتی در آزمایشگاه تحقیقات سرطان هیلتون هیدلند انجام شد. نتایج این بررسی‌ها نشان دادند که سیاه دانه می‌تواند بدون عوارض جانبی تاثیر فوق‌العاده‌ای در جلوگیری از رشد سرطان داشته باشد. در حالی که روش‌های علمی شیمی درمانی عوارض جانبی بسیاری را به همراه دارند. در نتیجه می‌توان گفت که مصرف معجون سیاه دانه و عسل می‌تواند به پیشگیری و درمان سرطان پروستات و همچنین بهبود عوارض جانبی آن کمک کند.
نحوه مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل برای درمان پروستات 

نحوه مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل برای درمان پروستات

بر طبق نظر متخصصان طب سنتی بهترین روش ترکیب سیاه دانه و عسل این است که این دو ماده را با آب مخلوط کنید. آب باعث فعال شدن مواد مغذی موجود در عسل شده و همچنین جذب این مواد را در بدن انسان آسان‌تر می‌سازد. برای این منظور باید یک قاشق چای‌خوری عسل و پودر سیاه دانه را داخل آب گرم ریخته و هم بزنید. همچنین بهترین زمان برای مصرف این معجون سی دقیقه پیش از صبحانه و به صورت ناشتا است.
توجه داشته باشید که برای اینکه بیشترین بهره را در درمان پروستات با سیاه دانه و عسل ببرید، باید بهترین عسل را استفاده کنید. بهترین عسل نیز عسل خام و طبیعی است که به هیچ وجه حرارت ندیده و همچنین برای تولید آن به زنبورها هیچگونه مواد غذایی مصنوعی داده نشده باشد. در صورتی که بیماری خاصی دارید یا پس از خوردن این ترکیب دچار آلرژی شدید، بهتر است که حتما در این رابطه با یک دکتر تغذیه یا دکتر طب سنتی مشورت کنید. شما با کارشناسان سیب نیز، می توانید تماس بگیرید و سوالات خود را از آن ها بپرسید.

مطلب پیشنهادی

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه نام دانه های گیاهی است که اغلب در جنوب اروپا، جنوب غربی آسیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳