سه شنبه , 25 اردیبهشت 1403 - 0:43 قبل از ظهر

نحوه استفاده از واریاسیون برای رنگساژ

‏واریاسون ها رنگ های قوی و خالصی هستند که به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرند و برای به دست آوردن رنگ آن ها باید آنها را با سایر رنگ‌ها مخلوط کرد. زمانی که موهای خود را رنگ می کنید اما از رنگ موهایتان راضی نیستید، واریاسیون ها با تنوع رنگی گوناگون می توانند به داد شما برسند. واریاسیون ها کاربرد های مختلفی دارند برای مثال برخی از آنها می‌توانند تناژ قرمزی را از موهای شما پاک کنند و برخی دیگر برای به وجود آوردن تناژ قرمزی در موهای شما مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم به واریاسیون ها و نحوه رنگساژ کردن موها با استفاده از واریاسیون های مختلف بپردازیم. با کارشناسان سیب همراه باشید.

آموزش بهترین روش های رنگساژ کردن مو با استفاده از واریاسون

برای آموزش بهترین روشهای رنگساژ کردن مو با استفاده از واریاسیون در ابتدا واریاسونها را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می دهیم و سپس به صورت جداگانه به هریک از آنها می پردازیم:

آموزش بهترین روش های رنگساژ کردن مو با استفاده از واریاسون

۱. واریاسیون آبی

واریاسیون آبی به منظور از بین بردن تناژ قرمزی داخل موها به کار برده می شود. شاید تا به حال دقت کرده باشید که زمانی که موهای خود را در منزل رنگ می کنید در اکثر موارد موهای شما تناژ قرمزی به خود می گیرد، استفاده از واریاسیون آبی گزینه مناسب برای پیشگیری از این موضوع است. واریاسیون آبی را میتوان با رنگ های گروه N ترکیب نمود.

۲. واریاسیون زیتونی

یکی از پرکاربردترین انواع واریاسیون های موجود در بازار واریاسیون زیتونی است. این واریاسیون می‌تواند تناژ قرمزی روی موهای شما را از بین ببرد و در عوض تناژ سبزی را شدت می‌بخشد. افرادی که به دنبال رنگ کردن موهای خود با استفاده از رنگ زیتونی هستند در صورت استفاده از واریاسیون زیتونی می توانند رنگ موهای خود را بیشتر کنند. بهتر است و آسون های زیتونی با رنگ های گروه M, C و A ترکیب شوند.

۳. واریاسیون دودی و نقره ای

زمانی که به دنبال رنگ کردن موهای خود به رنگ دودی و یا نقره ای هستید استفاده از واریاسیون دودی و نقره ای گزینه مناسب برای رنگ کردن موها به شمار می رود. واریاسیون های دودی و نقره ای دارای خاصیت ضد زردی هستند.

آموزش بهترین روش های رنگساژ کردن مو با استفاده از واریاسون

۴. واریاسیون طلایی

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد واریاسیون طلایی این است که این نوع از واریاسیون می‌تواند با تمامی گروه های رنگی ترکیب شود و شفافیت و زیبایی موها را بیشتر کند. افرادی که به دنبال روشن کردن موهای خود هستند می‌توانند از ترکیب واریاسیون طلایی با رنگ های مختلف استفاده کنند.

۵. واریاسیون بنفش

این نوع واریاسونها خاصیت ضد زردی دارند. واریاسیون بنفش در اکثر موارد با رنگ های گروه C و رنگهای گروه A ترکیب می شوند. زمانی که این نوع از واریاسون را به رنگ هایی که دارای تناژ قرمزی هستند اضافه میکنید، درخشندگی و شفافیت رنگ دوچندان خواهد شد.

۶. واریاسیون های روشن کننده

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شد برخی از واریاسیون ها برای روشن کردن رنگ موها به کار برده می شوند. ‏واریاسونهایی که برای این منظور کاربرد دارند واریاسونهای e20 و سه صفر هستند. برای رنگساژ کردن موها با استفاده از این واریاسونها، اگر این محصولات با اکسیدان شماره ۲ ترکیب شوند، رنگ موها در حدود دو درجه روشن‌تر می‌شود.

میزان افزودن واریاسیون به رنگ مو

برای روشن تر کردن رنگ موها، اگر این رنگ ها با اکسیدان شماره ۳ ترکیب شوند، رنگ آنها ۳ تا ۴ درجه روشن‌تر می‌شود. به صورت کلی می‌توان گفت واریاسیون های روشن کننده می توانند مانند دکلره مورد استفاده قرار بگیرند. تنها تفاوت آنها با دکلره این است که واریاسیون های روشن کننده قدرت روشن کنندگی دکلره مانند ندارند.

میزان افزودن واریاسیون به رنگ مو

در بالا به تمامی نقاط که برای استفاده از واریاسیون های مختلف باید به آنها توجه می‌شد، اشاره کردیم. یکی از مهمترین سوالاتی که بعد از تمامی این توضیحات ممکن است برای بسیاری از خوانندگان پیش بیاید این است که چه مقدار واریاسیون باید به رنگ مو اضافه شود؟

آموزش بهترین روش های رنگساژ کردن مو با استفاده از واریاسون

در پاسخ به این سوال باید گفت عدد واریاسیون عدد ۱۲ است. اگر شما می خواهید از رنگ موی شماره ۸ روی موهای خود استفاده کنید باید ۱۲ را منهای هشت کنید و در نهایت ۴ سانتیمتر واریاسون روی موهای خود استفاده کنید. اگر رنگ موی شما شماره ۷ است، باید عدد ۷ را از ۱۲ کم کنید و در نهایت ۵ سانتیمتر واریاسیون به رنگ موهای خود بیافزایید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *