پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 10:00 قبل از ظهر

سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان

امروزه به دلیل نوسانات قیمت میلگرد در کشور دولت برای کنترل و نظارت بر روی این نوسانات به سهمیه کردن میلگرد برای کارخانه‌ها و فروشگاه‌های مختلف مصالح ساختمانی تحت نظارت مأموران دولتی پرداخته است، معمولاً سهمیه میلگرد برای ساختمان به افرادی داده می‌شود که پروانه ساخت و مجوز رسمی از وزارت کار و مشاغل داشته باشند در غیر این صورت سهمیه میلگرد به افرادی که بدون مجوز و به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت بنا می‌کنند تعلق نمی‌گیرد. اگر شما به تازگی قصد ساخت زمینی را دارید باید مجوزهای لازم برای ساخت و ساز را از ادارات و سازمان‌های مربوطه جهت تعیین مهندس ناظر دریافت کرده و با استفاده از این مجوزها می‌توانید به تهیه سهمیه میلگرد با پروانه ساخت بپردازید.

در واقع پروانه ساختمان برای شهروندان عادی یک مزیت تلقی شده و باعث صرفه جویی در هزینه‌های مختلف در هنگام ساخت بنا خواهد شد. میلگرد یکی از مصالح ساختمانی بوده که قیمت‌های بالایی در بازار آهن به صورت فروش آزاد دارد اما شما می‌توانید با کسب مجوزهای لازم مانند پروانه ساختمان میلگرد را با قیمت پایین تری از فروشگاه‌ها و کارخانه‌های مربوطه دریافت کنید. میلگرد سهمیه‌ای بیشتر توسط دولت با نرخ مصوب و تعیین شده به فروش می‌رسد که برای خرید آن شما می‌توانید به وب سایت بورس مراجعه کرده و سهمیه میلگرد خود را با قیمت پایین تری جهت تکمیل کردن ساختمان خریداری نمایید.

قیمت میلگرد سهمیه‌ای به دلیل نظارت دولت برای بالا بردن امنیت ساختمان‌ها و کاهش خدمات ناشی از آن با قیمت پایین تری عرضه می‌شود که این مورد باعث مزایای متعددی همچون بالا رفتن امنیت ساختمان در برابر زلزله و پیامد های متعدد آن در آینده نچندان دور خواهد شد.

نحوه خرید میلگرد از بورس با پروانه ساخت

نحوه خرید میلگرد از بورس با پروانه ساخت

جهت خرید میلگرد از بازار بورس لازم است که شما به همراه پروانه ساخت‌ای که از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده‌اید به یکی از دفاتر و کارگزاری‌های بورس در شهر خود مراجعه کرده و اقدام به خرید سهمیه میلگرد خود نمایید، پس از خرید دریافت سهمیه میلگرد شما باید به یکی از کارخانه‌های تولید و عرضه کننده میلگرد که از طریق بورس سهمیه میلگرد آن را خریداری کرده‌اید مراجعه کنید. بورس یک بازار آنلاین جهت خرید و فروش محصولات مختلف ساختمانی مانند میلگرد و سایر محصولات بوده که از طریق آن‌ می‌توانید با قیمت پایین تری این محصولات را تهیه کنید، در واقع بورس یک بازار بدون واسطه برای برقراری ارتباط شما با تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات مختلف بوده و می‌توانید با قیمت پایین تری نسبت به خرید حضوری محصولات مورد نیاز خود را در حجم بالایی بخرید، بورس به دلیل حجم بالایی از تعاملات بین تولیدکننده و فروشنده بیشتر مورد نظارت مستقیم دولت بوده و هیچگونه کلاهبرداری در آن صورت نمی‌گیرد.

نحوه خرید میلگرد از بورس با پروانه ساخت

نکات خرید میلگرد با پروانه ساخت

شما برای خرید میلگرد با استفاده از پروانه ساخت ساختمان با رعایت مواردی به آسانی  می‌توانید از این مرحله عبور کرده و میلگرد مورد نظر خود را با سهمیه دولتی از طریق بازار بورس خریداری کنید، اگر قصد خرید میلگرد از بورس را دارید باید حداقل تا زمان ۱۰ صبح به خرید سهمیه میلگرد از طریق بازار آنلاین بورس در قسمت محصولات فلزی پرداخته و به عنوان خریدار میلگرد مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.

معمولاً روزانه تعداد زیادی از تولید کنندگان و کارخانه داران میلگرد در بازار بورس به فروش محصولات خود می‌پردازند که این بازار بیشتر توسط کارگزار ناظر بر داد و ستد و معاملات مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اگر شما پس از خرید میلگرد مورد نظر تا حداقل ۷۲ ساعت با فروشنده تسویه نکنید بر اساس قوانین بازار بورس حداقل به میزان هر ۲۴ ساعتی که پرداخت به تاخیر می‌افتد به عنوان جریمه ۲۵ درصد بر ارزش افزوده کالا اضافه می‌شود که باید خریدار تحت هر شرایطی به فروشنده پرداخت کند.

نکات خرید میلگرد با پروانه ساخت

اگر به هر دلیلی خریدار پس از انتخاب و انجام معامله از خرید میلگرد پشیمان شود، باید پس از فسخ قرارداد به عنوان جریمه حق کارگزار را که بر این معامله نظارت داشته پرداخت کند. خرید سهمیه میلگرد به صورت آنلاین کمی دشوار بوده ولی شما می‌توانید با افزایش دانش و بدست آوردن اطلاعات کافی از مجله اینترنتی سیب در زمینه‌ خرید از طریق بازار بورس میلگرد مورد نظر را برای استحکام بیشتر ساختمان خود در برابر زلزله خریداری کرده و باعث بالا رفتن امنیت و دوام بیشتر ساختمان شوید.

مطلب پیشنهادی

تأثیر میلگرد در استحکام سقف و سازه

تأثیر میلگرد در استحکام سقف و سازه

میلگرد (Rebar) نوعی پروفیل بسته و توپر فولادی است که به صورت گسترده در صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳