جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 3:36 قبل از ظهر

سیاه دانه آسیاب شده چه مدت می ماند

شاید تا به حال برای شما این سوال مطرح شده باشد که آیا سیاه دانه نیم کوب شده سمی است؟ واقعیت این است که بسیاری از منابع ذکر کرده اند که سیاه دانه آسیاب شده به دلیل نداشتن غشاء به سرعت سمی می شود و باید در کوتاه ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار گیرد. اما آیا واقعا سیاه دانه تا این حد به شرایط آب و هوایی خاص حساس است؟ در ادامه این مقاله سیب قصد داریم در مورد مدت زمان نگهداری سیاه دانه آسیاب شده صحبت کنیم.

مدت زمان نگهداری سیاه دانه آسیاب شده

برای نگهداری از سیاه دانه آسیاب شده، اول از همه باید بدانیم که تا چه مدت می توان آن را نگهداری کرد، بدون اینکه شاهد خرابی و یا فاسد شدن آن باشیم. واقعیت این است که سیاه دانه دارای یک لایه غشاء یا پوسته بوده که از ذرات موجود در دانه محافظت می کند. اما هضم این لایه بسیار برای انسان سخت است. به همین خاطر، توصیه می شود که افراد برای مصرف سیاه دانه، ابتدا آن را نیم کوب کنند. سپس اقدام به مصرف سیاه دانه به همراه پنیر، ماست و … نمایند.

مدت زمان نگهداری سیاه دانه آسیاب شده

اما موضوع مهمی که در اینجا مورد ابهام است این است که چه مدت می توان سیاه دانه آسیاب شده را نگهداری کرد؟ به طور کلی با توجه به اینکه لایه محافظت کننده سیاه دانه در اثر کوبیدن از بین می رود، لازم است که سیاه دانه را در مقابل رطوبت و هوا دور نگه دارید. چون این شرایط می توانند به سرعت سیاه دانه را فاسد کنند.

بنابراین، توصیه می شود که برای آسیاب کردن سیاه دانه، فقط مقداری از سیاه دانه را آسیاب کنید که به آن نیاز دارید. آسیاب کردن مقدار بیشتری از سیاه دانه، می تواند باعث فاسد شدن آن ها شود. با این حال، اگر اقدام به آسیاب کردن سیاه دانه در مقدار زیادی کردید، بهتر است که آن را در یک ظرف دربسته و به دور از نور و رطوبت نگه دارید. در این صورت می توانید سیاه دانه را به مدت 3 الی 4 روز نگهداری کنید و میل نمایید.

نکات نگهداری از سیاه دانه آسیاب شده

نکات نگهداری از سیاه دانه آسیاب شده

اگر قصد نگهداری از سیاه دانه آسیاب شده را دارید، بهتر است که در ادامه با ما همراه باشید تا با یک سری نکات در مورد این موضوع آشنا شوید.

  • حتما به اندازه مصرف خود سیاه دانه را آسیاب کنید یا حداکثر به اندازه مصرف 3 الی 4 روزه این دانه مشکی رنگ را مصرف کنید و در یک مکان بدون رطوبت و خشک نگهداری کنید.
  • اگر می خواهید که با سیاه دانه آسیاب شده مخلوط دوسین درست کنید، می توانید به اندازه ای که نیاز دارید سیاه دانه را آسیاب کنید و در عسل بریزید. عسل اجازه فاسد شدن سیاه دانه ها را نمی دهد. پس می توانید به مدت چند ماه از این معجون نگهداری کنید.
  • مصرف سیاه دانه آسیاب شده سمی نیست. اما قرار گرفتن سیاه دانه کوبیده شده در معرض شرایط آب و هوایی مختلف، می تواند باعث فاسد شدن آن شود. پس سعی کنید که سیاه دانه های کوبیده شده را مصرف نکنید.
  • سیاه دانه کوبیده یا نکوبیده برای بانوان باردار مضر است و می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. پس در مورد مصرف این دانه مغذی با پزشک مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه نام دانه های گیاهی است که اغلب در جنوب اروپا، جنوب غربی آسیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳