دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 0:13 قبل از ظهر

سگ آپارتمانی بدون ریزش مو

سگ ها یکی از دوست داشتنی ترین و محبوب ترین حیوانات خانگی هستند که می توان آن ها را در نژادها و جنسیت های مختلف خریداری کرد. نگهداری از سگ آپارتمانی شرایط خاصی را می طلبد و بدون آگاهی نمی توان اقدام به خرید سگ کرد. مسائل بهداشتی سگ یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان آن هاست. اینکه بتوان با کمترین دردسر آن ها را در خانه نگهداری کرد.
ریزش مو یکی از عواملی است که باعث می شود تا برخی افراد از خرید سگ امتناع کنند. خب اگر کمی در خصوص سگ های آپارتمانی تحقیق کنید قطعا می توانید به نتایج خوبی برسید. در میان نژادها و انواع سگ عرضه شده به بازار، نمونه هایی هستند که نسبت به دیگر نژادها از ریزش موی کمتری برخوردار بوده و شرایط نگهداری به مراتب آسان تری دارند. در ادامه با چند مورد از بهترین انواع سگ آپارتمانی بدون ریزش مو آشنا می شویم.

سگ بدون ریزش مو

سگ بدون ریزش مو

عده زیادی از مردم هستند که با وجود نگرانی و درگیری با انواع حساسیت ها و آلرژی های پوستی، بشدت علاقمند به داشتن سگ خانگی هستند. این افراد به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند حیوانات مورد علاقه خود را با کمترین مشکل در خانه نگهداری کنند. ریزش موی سگ یکی از عوامل نگران کننده برای این گروه از افراد است.
سگ های خانگی در طول روز تحرک و فعالیت زیادی داشته و به جای جای خانه سرک می کشند. آن ها بر روی مبل و تختخواب شما رفته و مدام به بازیگوشی مشغولند. طبیعی است که در هنگام تمیز کردن خانه اثراتی از موهای ریخته شده ببینید که باید به دقت جمع آوری شوند. اما آیا سگی وجود دارد که بدون ریزش مو باشد؟ یا حداقل نسبت به دیگر نژادها از ریزش موی کمتری برخوردار باشد؟ خوشبختانه پاسخ ما به این سوال شما مثبت است. بله نژادهایی در دنیا وجود دارند که کمترین ریزش مو را داشته و نگهداری از آن ها به نسبت کار راحتی است. بیایید با این نژادها بیشتر آشنا شویم:

سگ بدون ریزش مو

نژاد بیچون فرایز

بیچون فرایزها موهایی با حالت فر دارند. این نژاد بسیار فعال، بازیگوش و کنجکاو هستند و ریزش مو ندارند. دلیل نداشتن ریزش مو این است که موهای مرده آن ها در میان موهای فر شده گرفتار می شوند. بنابراین لازم است در طول هفته حداقل دو مرتبه آن ها را نظافت کنید تا از افزایش حجم موهای مرده جلوگیری به عمل آید.

نژاد بروکسل گریفون

این سگ ها بسیار کوچک، وفادار و با محبت هستند. موهای این نژاد بسیار سخت و متراکم است. از همین رو ریزش مو در آن ها بسیار کم مشاهده می شود و در مواقعی اصلا شاهد ریزش موی سگ نخواهید بود. بنابراین در طول هفته لازم است تا تنها یک بار به نظافت این موجودات دوست داشتنی بپردازید.

سگ بدون ریزش مو

نژاد مالتیز

یکی از پرطرفدارترین نژادهای سگ در دنیا، نژاد مالتیز است. اگر سری به گالری تصاویر این سگ ها بزنید متوجه این مطلب خواهید شد. سگ هایی با جثه کوچک و البته با ریزش موی کم. اگر نسبت به موی سگ حساسیت و آلرژی خاصی دارید، می توانید این نوع نژاد را برای نگهداری در خانه انتخاب کنید. البته با وجود ریزش موی کمی که در این سگ ها مشاهده می شود، بایستی به این نکته توجه داشته باشید که این حیوانات خانگی مانند دیگر حیوانات نیازمند مراقبت های بهداشتی هستند.

سگ بدون ریزش مو

نژاد پودل

نژاد پودل نیز یکی از محبوب ترین نژادهای سگ در دنیاست. موهای فر و متراکم این سگ ها باعث شده تا نسبت به دیگر انواع نژاد سگ ریزش موی کمتری داشته باشند. این سگ ها به طور کل آلرژی و حساسیت کمتری را برای صاحبان خود ایجاد می کنند. البته به خاطر داشته باشید که پودل هم می تواند ریزش مو داشته باشد، اما این ریزش به مراتب کمتر و قابل چشم پوشی است.
خب حالا می دانیم که نگرانی در مورد ریزش موی سگ کاملا بی مورد است و می توان نژادهای مختلفی را در دنیا مشاهده کرد که یا به طور کل ریزش مو ندارند و یا این ریزش مو قابل کنترل و بسیار کم است. با این حال بایستی بدانید که داشتن یک حیوان خانگی شرایط خاص خود را می طلبد و چالش های خود را دارد. پس خود را برای آن آماده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نژادهای سگ آپارتمانی با ریزش موی کم می توانید دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب را مطالعه کنید.

 

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *