جمعه , 28 اردیبهشت 1403 - 2:09 بعد از ظهر

کندر چیست | خواص مصرف کندر + طریقه مصرف

 

کندر عصاره‌ای است که از درختی به نام Boswellia serrata به دست می‌آید. این ماده هزاران سال است که در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف از جمله آرتریت، التهاب، تب و بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق استفاده می‌شود. گیاه دارویی مورد بحث به دلیل داشتن اسیدهای بوسولیک، ترپن‌ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی دارای خاصیت ضد التهابی است. همچنین بر طبق مطالعات صورت گرفته، اسیدهای بوسولیک موجود در این عصاره با مهار سنتز یک آنزیم پیش التهابی خاص در بدن به کاهش درد کمک می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص مصرف کندر و طریقه مصرف آن تا انتهای این مقاله از مجله اینترنتی سیب با ما همراه باشید.

کندر چیست؟

کندر یا الیبانوم( Olibanum) از درخت‌های خاصی که در هندوستان و بخش‌هایی از پاکستان می‌رویند، به وجود می‌آید. صمغ خارج شده از این درخت بسیار مفید است و بیشتر در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این عصاره کاربردهای شگفت انگیزی نیز در پزشکی دارد.

همچنین حالت سفت شده صمغ این درخت برای تولید مکمل‌ها، نوشیدنی‌ها، لوازم آرایشی و صابون‌های مختلف به کار می‌رود. این داروی گیاهی را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کرده و از خواص گوناگون آن بهره‌مند شوید. ماده مذکور سرشار از اسید بوسولیک و انواع متنوع ترپن‌ها است که فواید بسیاری برای بدن به همراه دارند. برای مثال این گیاه مزایای خاصی از بهبود آرتروز، کاهش آسم و سلامت دهان و دندان گرفته تا کمک به هضم غذا را به بدن می‌رساند.

روش مصرف کندر برای حافظه

از آنجایی که الیبانوم حالتی خشک و جامد دارد، می‌توان آن را به روش‌های مختلف مصرف کرد. مثلا این گیاه را می‌توان به قطعات کوچک تقسیم نموده و روزی یک عدد از آن‌ها را با آب میل نمود. روش دیگر این است که صمغ مورد نظر را پودر کرده و آن را با عسل ترکیب کنید. سپس روزی یک قاشق چای‌خوری از این ترکیب را بخورید.

همچنین شما می‌توانید روغن این ماده را به صورت موضعی یا کپسولی برای تقویت حافظه مصرف کنید. البته خوردن روغن کندر خیلی توصیه نمی‌شود، زیرا تاثیرات سمی زیادی روی بدن باقی می‌گذارد. در صورت مصرف این قرص یا شربت این ماده حتما دستور روی آن را مطالعه بفرمایید و آن را طبق دستور بخورید.

خواص خوردن کندر صبح ناشتا

خواص مصرف کندر در طب سنتی تایید شده است. به طوری که بسیاری از کارشناسان این حوزه از این ماده برای درمان بیماری‌ها و اختلالات گوناگون از اضافه وزن گرفته تا بیماری‌های عصبی و روحی استفاده می‌کنند. برای کاهش چاقی و اضافه وزن تنها کافی است که هر روز صبح به صورت ناشتا مقداری الیبانوم بخورید. البته خواص خوردن کندر صبح ناشتا تنها به کاهش وزن محدود نیست؛ بلکه این گیاه باعث افزایش استحکام لثه‌ها، از بین بردن بوی بد دهان و قطع تکرر ادرار می‌شود. همچنین اگر الیبانوم را صبح‌ها پیش از صرف صبحانه میل کنید، به گندزدایی بدن، درمان التهاب روده و بهبود هضم غذای خود نیز کمک می‌نمایید.

خواص کندر برای مردان

بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که الیبانوم عاملی موثر بر افزایش کیفیت اسپرم است. البته برای مشاهده چنین تاثیراتی باید این گیاه دارویی را به صورت منظم و مداوم مصرف کنید. همچنین تحقیقات انجام شده بر اثرات محتمل این ماده بر سرطان پروستات تاکید دارند. برخی مواد موجود در الیبانوم به ویژه اسید بوسولیک به دلیل داشتن خواص ضد التهابی برای مقابله با سرطان مفید هستند.

طریقه مصرف کندر برای سفتی کمر

یکی از راه‌های موثر مصرف الیبانوم که موجب سفت شدن کمر می‌شود، این است که مقداری صمغ را به مدت  24 ساعت در آب خیس کنید. سپس می‌توانید ترکیب حاصل را نوشیده یا روی پوست خود بمالید. روش دیگر خوردن الیبانوم برای سفتی کمر این است که آن را به صورت پودر یا روغن استفاده کرد. می‌توانید پودر حاصل را به همراه یک قاشق مرباخوری عسل میل نمایید. همچنین امکان تهیه کپسول‌های کندر و مصرف آن‌ها نیز وجود دارد.

همچنین مردان می‌توانند برای افزایش باروری خود از روغن الیبانوم استفاده کنند. این روغن به همراه روغن‌های ضروری دیگر موجب افزایش تحرک اسپرم و سطح تستوسترون آقایان می‌شود. این مواد را می‌توانید شب یا اول صبح روی مچ‌های دست خود بمالید. در این روش مواد زیر را با یکدیگر ترکیب نمایید:

  • روغن حامل دلخواه: یک قاشق غذاخوری.
  • مریم گلی: 2 قطره.
  • یلانگ یلانگ: یک قطره.
  • سرو: یک قطره.
  • اسانس کندر: 2 قطره.

خواص کندر برای زود انزالی

از دیگر خواص مصرف کندر و انجیر می‌توان به درمان زود انزالی و سفتی کمر مردان اشاره کرد. به افرادی با این مشکلات توصیه می‌شود که هر شب 7 عدد انجیر بخورید. همچنین روزانه به اندازه یک نخود الیبانوم را به آرامی بجویید تا شیره آن کاملا بیرون بیاید. البته می‌توان تکه‌های این صمغ را در انجیر قرار داده و این دو را با یکدیگر بخورید. این امر موجب بهتر شدن مزه ترکیب حاصل نیز می‌گردد.

کندر را چگونه بخوریم

الیبانوم را به روش‌های مختلف می‌توان مصرف کرد. هر کدام از این روش‌ها بیماری خاصی را درمان می‌کنند. برخی راه‌های استفاده از این ماده طبق توصیه متخصصان طب سنتی شامل موارد زیر هستند:

  • کندر را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری از آن را در یک استکان آب حل کرده و سپس میل کنید. این روش مصرف برای تقویت حافظه و رفع زیادی بلغم نیز مفید است.
  • تکه‌ای از صمغ مورد بحث را مانند آدامس در دهان گذاشته و به آرامی بجویید. البته لازم به ذکر است که الیبانوم گیاهی تلخ است. این روش استفاده موجب محکم‌تر شده لثه‌ها، رفع بوی بد دهان، تقویت حافظه، قطع تکرر ادرار و بسیاری مشکلات دیگر خواهد شد.
  • برای درمان مشکل فراموشی نیز می‌توانید الیبانوم را با مقداری عسل بخورید.

به یاد داشته باشید که این داروی گیاهی را تنها باید تا دو هفته مصرف کرد و مصرف طولانی‌تر آن عوارض جانبی به همراه دارد.

میزان مصرف کندر برای تقویت حافظه

در صورتی که برای چند روز متوالی 3 گرم از این صمغ را در آب خیس کرده و آن را به صورت ناشتا میل کنید، تاثیر آن در رفع بلغم و فراموشی چندین برابر خواهد شد. همچنین اگر می‌خواهید که این ماده را مانند آدامس بجویید، باید تکه‌ای از آن را به اندازه یک نخود در دهان خود بگذارید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

۵ تا از بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان که باید بشناسید!

در دنیا بدنسازی، شروع مسیر با انتخاب‌های درست از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌خصوص زمانی‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *