یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 1:03 بعد از ظهر

برگرداندن رنگ مو به حالت اول

زمانی که تصمیم به رنگ کردن موی خودمان می‌گیریم، به دنبال ایجاد تغییر در چهره و موهای خود هستیم؛ تغییری که باب میل‌مان باشد و ما را زیباتر نشان دهد، اما اگر نتیجه آن‌طور که تصور می‌کردیم پیش نرفت چه؟
همان‌طور که می‌دانید، فرایند رنگ کردن موها، یک فرایند هزینه‌بر و وقت‌گیر است که باید با دقت و زیر نظر یک متخصص انجام شود. با این حال دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است حتی با در نظر گرفتن تمام المان‌ها برای ایجاد یک رنگ فوق‌العاده روی موهای‌مان، باز همه چیز آن‌طور که ما انتظار داریم نتیجه ندهد و رنگ موها با چیزی که تصور کرده بودیم، متفاوت باشد.

پاک کردن رنگ مو و برگرداندن رنگ مو طبیعی

پاک کردن رنگ مو و برگرداندن رنگ مو طبیعی

هیچ روشی برای این‌که رنگ موی شما دقیقاً عین رنگ طبیعی و مادرزادی‌اش شود وجود ندارد، اما اگر موی خود را رنگ کرده‌اید و مجدداً آن را به رنگ دیگری درآورده‌اید که از آن راضی نیستید، می‌توانید موهایتان را به رنگ اولی برگردانید. البته روش‌های متعددی وجود دارد که شما بتوانید رنگ موی خود را، به‌مرور، کمرنگ کنید. این روش‌ها نیاز به صبر و حوصله دارند و باعث می‌شوند رنگدانه‌های جدید از داخل کوتیکول‌های موی شما خارج شوند. از آن‌جایی که رنگ مو خاصیت قلیایی به مو می‌دهد، شما می‌توانید با استفاده از مواد اسیدی، آن‌ها را خنثی کنید. سرکه و هر ماده اسیدی دیگری، به‌مرور، موی شما را کمرنگ می‌کند و آن را به رنگ اولیه درمی‌آورد.
استفاده از شامپو‌ها و شوینده‌های بسیار قوی هم از روش‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند چون دارای موادی با خاصیت پاک‌کنندگی بالا هستند و با هر بار شست‌وشو، مقداری از رنگ موی شما را پاک می‌کنند، اما اگر موی خود را رنگ کرده باشیم، مجدداً بخواهیم آن‌ها را رنگ کنیم و در نهایت با یک نتیجه غیر قابل قبول مواجه شویم، باید چه کنیم؟

چگونه موی رنگ شده را به حالت اول برگردانیم ؟

اگر رنگ موی شما روشن شده است و می‌خواهید تیره‌اش کنید، می‌دانید که تیره کردن با روش غیر اصولی ممکن است منجر به بروز تناژهای زننده‌ای مثل سبز شود. پس باید از روش درست آن استفاده کنید. هر چقدر موی شما روشن‌تر باشد، بهتر است تقسیم بندی موها بیشتر شود. بعد با انتخاب رنگی مناسب، بسته به رنگ پایه، ابتدا از ساقه‌های مو شروع کنید. قبل از شروع کار هم  یک قسمت از موها را تست کنید تا ببینید آیا رنگ دلخواه شما همان رنگ است یا  نه. در ادامه توجه کنید که رنگ جدید موهای شما چه تناژ غالبی دارد که شما را آزار می‌دهد؟

چگونه موی رنگ شده را به حالت اول برگردانیم ؟
به عنوان مثال اگر تناژ موهای شما قرمز است، بهتر است که از رنگ‌هایی که رنگدانه‌های سبز غالب دارند، مثل زیتونی، استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن تناژ نارنجی، رنگ دودی انتخاب مناسبی است و می‌تواند به‌راحتی تناژ زرد و نارنجی را از بین ببرد. این مسئله زمانی که شما موهای خود را تیره کرده‌اید و قصد دارید مجدداً آن‌ها را روشن کنید هم صدق می‌کند. با این تفاوت که موهای تیره کمتر تناژهای زننده را نشان می‌دهند، اما اگر قرار است آن‌ها را روشن کنید، باید دقت کنید که تناژ غالب رنگ پایه شما چه چیزی است. بعد از رنگی استفاده کنید که بتواند این موضوع را پوشش دهد. برای روشن کردن موهای تیره باید موی خود را در یک یا چند مرحله دکلره کنید که این مسئله بستگی به مقاومت، جنس، ضخامت، رنگ پایه موها و بعضی مسائل دیگر دارد.
در ادامه بعد از رساندن مو به پایه مورد نظر، می‌توانید هر رنگ روشنی را که تمایل دارید روی موی خودتان تست کنید.

هر چند امروزه برای هر مشکلی در فرایند رنگ کردن موها، راه حلی وجود دارد، اما بهتر است از همان ابتدا دقت کنیم چون رنگ کردن می‌تواند باعث آسیب رساندن به موهای ما شود و بهتر است این کار را به صورت مکرر انجام ندهیم.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم که سایر مقالات مجله اینترنتی سیب را در زمینه مو و رنگ مو، مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *