پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403 - 2:09 قبل از ظهر

قیمت آهن دست‌ دوم کیلویی

اهمیت تیرآهن و آهن‌ آلات در ساختمان‌ سازی به گونه‌ ای است که بخش زیادی از افرادی که قصد ساخت‌ و ساز را دارند، به‌ دنبال قیمت آن هستند. در این بین با توجه به افزایش قیمت آهن‌ آلات، خرید آهن دست‌ دوم نیز مورد توجه قرار گرفته‌ است. هنگامی‌ که صحبت از آهن‌ آلات دست‌ دوم می‌ شود، ممکن است ذهن شما به سمت آهن‌ قراضه برود. با این‌ حال باید بدانید که مفهوم آهن دست‌ دوم اینگونه نخواهد بود.
مشابه قیمت‌ گذاری آهن نو، برای اعلام قیمت آهن دست‌ دوم کیلویی فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می‌ شود. میزان عرضه و تقاضای این مقاطع فلزی و همچنین تلاطم بازار از جمله مواردی به شمار می روند که در اعلام قیمت آهن دست‌ دوم کیلویی تاثیرگذار خواهند بود. جالب است بدانید که نرخ تورم و همچنین نرخ ارز نیز به‌ مانند آهن تازه و نو در قیمت آهن دست‌ دوم کیلویی نیز تأثیرگذاری خود را نشان می‌ دهد. در این بین هر اندازه نرخ شمش فولاد و سنگ‌ آهن بالاتر برود نیز قیمت آهن دست‌ دوم کیلویی افزایشی می شود.

قیمت هر کیلو آهن دست‌ دوم ۱۴۰۱

قیمت هر کیلو آهن دست‌ دوم ۱۴۰۱

حجم زیادی از آهن‌ آلات دست‌ دوم امروزه برای صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به‌ عنوان مثال در ساختمان‌ سازی و خودروسازی، استفاده از آهن‌ آلات دست‌ دوم مدنظر قرار دارد. قیمت آهن دست دوم در سال ۱۴۰۱ به‌ مانند قیمت سایر مقاطع فولادی در بازه‌ ای از زمان با افزایش همراه شد. با بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم متوجه می‌ شویم همچنان خرید این مقاطع فلزی می‌ تواند انتخابی اقتصادی‌ تر باشد. با توجه به افزایش نرخ ارز در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، بازار آهن‌ آلات نیز واکنش خود را به این مورد نشان داد.
پس‌ از آن که در اوایل تابستان صحبت‌ هایی مبنی‌ بر کاهش نرخ ارز به واسطه به سرانجام رسیدن مذاکرات برجام وجود داشت، قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم روندی کاهشی در پیش گرفت. با این‌ حال در ۲ ماه اخیر قیمت تیرآهن و آهن‌ آلات دست‌ دوم مجددا بر مدار صعودی قرار گرفته‌ است. برای‌ اینکه قیمت هر کیلو آهن دست دوم در سال ۱۴۰۱ را بدست آورید، باید به‌ صورت روزانه اخبار مربوط به این حوزه را در سایت های مربوطه دنبال کنید.

آیا قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم کاهش می‌ یابد؟

آیا قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم کاهش می‌ یابد؟

با بررسی قیمت ضایعات آهن و آهن‌ آلات دست‌ دوم متوجه می‌ شویم که محدوده وسیع 2000 تومانی در این زمینه وجود دارد. علاوه‌ بر این باید بدانید که در چند وقت اخیر قیمت آهن‌ آلات واکنش خود را نسبت‌ به افزایش نرخ ارز نشان داده‌ است. این شرایط بیانگر این بوده که ممکن است در چند ماه باقی‌ مانده از سال ۱۴۰۱ مجددا روند قیمتی آهن‌ آلات افزایشی باشد. با بررسی نمودار قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم متوجه می‌ شویم که با شیب ملایم همچنان روی به بالا رفتن قیمت خود آورده‌ است. بررسی‌ های تکنیکالی نیز نشان می‌ دهد که در یکی دو ماه آینده این روند ادامه‌ دار خواهد بود.
با توجه به اینکه قیمت سنگ‌ آهن نیز در چند هفته اخیر با افزایش همراه شده‌ است، تاثیر خود را به‌ مرور زمان‌ بر روی نرخ آهن‌ آلات دست‌ دوم نشان می‌ دهد. فراموش نکنید که استفاده از آهن‌ آلات دست‌ دوم تنها برای شرایطی خاص توصیه می‌ شود. در هر حال قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم نسبت‌ به تیرآهن‌ های تازه به گونه‌ ای است که بخش زیادی از سرمایه‌ گذاران ترجیح می‌ دهند برای مواردی خاص، روی به خرید این مقاطع فلزی بیاورند. در پاییز سال ۱۴۰۱ افزایش غیر قابل‌ قبول قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم نگرانی‌ هایی برای فعالان در این حوزه ایجاد کرده‌ است.

آیا قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم کاهش می‌ یابد؟

قیمت روز آهن‌ آلات دست‌ دوم به چه پارامترهایی بستگی دارد؟

قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم با توجه به فاکتورها و پارامترهای مختلفی اعلام می‌ شود. با بررسی قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم متوجه می‌ شویم که نوع آهن و جنس آن می‌ تواند به‌ عنوان یک فاکتور مهم در اعلام قیمت هر کیلو آهن دست دوم تأثیرگذاری خود را نشان دهند. علاوه‌ بر این با توجه به اینکه آهن‌ آلات دست‌ دوم دارای جوشکاری هستند، میزان فعالیت انجام‌ گرفته بر روی آن‌ ها نیز می‌ تواند در قیمت این محصول تاثیر بگذارد. برش مقطع‌ های فولادی و همچنین میزان زنگ‌ زدگی آهن از دیگر پارامترهای مهم برای اعلام قیمت روز آهن‌ آلات دست‌ دوم خواهند بود. در این بین فراموش نکنید که میزان انحنا و تابیدگی آهن دست‌ دوم نیز از جمله مواردی هستند که برای اعلام قیمت این مقطع فلزی حائز اهمیت خواهند بود.

آیا قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم کاهش می‌ یابد؟
برای کسب اطلاعات بیشتر و بدست آوردن قیمت آهن‌ آلات دست‌ دوم بهتر است که از فروشنده‌ های معتبر و مراکز رسمی نیاز خود را برطرف کنید. مجموعه سیب در این زمینه تلاش کرده‌ است به‌ عنوان یک مرجع خبری به شما کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

 

مطلب پیشنهادی

تأثیر میلگرد در استحکام سقف و سازه

تأثیر میلگرد در استحکام سقف و سازه

میلگرد (Rebar) نوعی پروفیل بسته و توپر فولادی است که به صورت گسترده در صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *